14. jun 2017, 14:49
#252797
Drømmen om at placere hologrammer i omgivelserne omkring os er tilsyneladende vedholdende. Den er dukket op med løbende mellemrum over flere årtier. Filmskabere har bl.a. leget med tanken.
Apple gjorde jo på WWDC 2017 med et trylleslag iOS til den største platform for augmented reality (AR) og udviklerne er begyndt at lege med ARKit, som værktøjet hedder, i iOS 11 beta.
Der er allerede mange videoer derude, men denne demonstrerer nok meget godt, hvad ARKit kan. Her placeres en karakter fra spillet Overwatch i et soveværelse, komplet med røgeffekter.
Link: Apple ARKit + Unity + Overwatch Widowmaker
Vejen herfra til egentlige AR-briller er nok ikke så lang. Apple er ved at lægge fundamentet med ARKit, som de så ofte gør forud for nye produktkategorier. Jeg har efterhånden hørt en del udviklere sige, at trackingen i ARKit skulle være helt eminent.
Så får vi endelig vores hologrammer
Apple gjorde jo på WWDC 2017 med et trylleslag iOS til den største platform for augmented reality (AR) og udviklerne er begyndt at lege med ARKit, som værktøjet hedder, i iOS 11 beta.
Der er allerede mange videoer derude, men denne demonstrerer nok meget godt, hvad ARKit kan. Her placeres en karakter fra spillet Overwatch i et soveværelse, komplet med røgeffekter.
Link: Apple ARKit + Unity + Overwatch Widowmaker
Vejen herfra til egentlige AR-briller er nok ikke så lang. Apple er ved at lægge fundamentet med ARKit, som de så ofte gør forud for nye produktkategorier. Jeg har efterhånden hørt en del udviklere sige, at trackingen i ARKit skulle være helt eminent.
Så får vi endelig vores hologrammer