Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Havdreng
#170333
Hejsa :)

Jeg har nu googlet i flere dage og snakket med NVIDIA omkring hvilket TV jeg skal købe for at bruge deres 3DTV vision, men synes at være nået til en blokade.

lige lidt info:
NVIDIA 3D VISION 1 (skulle være et meget mørkt billede).
NVIDIA 3D VISION 2 (billedet er blevet meget lysere).
NVIDIA 3DTV VISION (så man kan bruge sit 3D TV som skærm).

her er link til NVIDIA 3D VISION

Nåh, men jeg kunne godt bruge et nyt TV og vil gerne prøve at spille computer (guild wars 2) i 3D. Derfor har jeg haft kig på Samsung UE40ES6715 nogle gange oplyses det også som Samsung UE40ES6715U, men NVIDIA oplyser ikke at de understøtter dette TV :(

Til gengæld understøtter de Samsung UE40ES6710, som jeg ikke en gang kan finde på samsungs hjemmeside..

Jeg har fundet det her, men det kan jeg kun købe på internettet og vil helst købe det fysisk, så jeg også kan komme og klage fysisk, hvis nu uheldet skulle være ude :D

Kan I fortælle mig:
Hvad forskellen er på de 3?
Om 6715 og 6715U er det samme?
Om de er back light, for så skulle de virke som NVIDIA 3D VISION 2 :)
Om I kender et bedre forslag til et gamer TV i samme prisklasse?

Jeg er ked af bare at smide det hele ud i sådan en plørre, men er kørt død i at søge og blive ledt til nye produkter igen og igen! Jeg har ingen forstand på TVer og deres foranderlige teknologi :s

På forhånd tak :)
Af PhDream
#170340
6715 og 6710 er det samme tv. Når nr. ender med et 5-tal, er det en indikator for, at det drejer sig om en nordisk model, dvs. at du får de rigtige tunere og den rigtige garanti. Når du går ind i tv'ets menu, vil der med sikkerhed også stå 6710.

Køb du roligt tv'et. ;)
Af Havdreng
#170357
Ok, mange tak! :D

Ved du også om det er back light?
Det er aktiv 3D, men jeres forum skriver at passiv 3D er det bedste. H or stor er forskellen på de to typer, og hvad er forskellen?
Jeg håber jo at kunne game på det og det kan jo være op til 12 timer af gangen, så det skal jo helst være den type der ikke smadrer mine øjne ;)

På forhånd tak
Af Havdreng
#170387
Nå, nu er jeg nået frem til, at jeg faktisk vil prøve et helt andet - LG 42LM669T :)
Flot design, sjov magisk fjernbetjening, passiv 3D, 400 hz og helt sikkert back light :D

Det står dog ikke listet som supported på nvidias hjemmeside, men mon ik' det nok skal fungere ;)

Mvh.
Af dk9000
#170395
Det skal nok fungere, min vens LM615 virker fint sammen med spil :)
Af Havdreng
#170511
Cool, tak for hjælpen :)

Jeg endte med et LG LM47669T ;)

Ham fyren i butikken vidste ikke om det havde Light Boost, som skærmene til NVIDIA 3D VISION 2 jo bruger, men jeg mener at have læst, at det er noget de har adopteret fra TVerne. Nogen der ved noget om det?

Mvh.
Af abw
#170512
Fik du 3D spillet til at virke med dit LG tv?
Af Havdreng
#170514
Tvet ankommer først den 13 august og spillet udkommer først den 25 august (Guild Wars 2), men kan jo evt. teste det med Aion, når det altså er ankommet :)
Af PhDream
#170519
LGs tv er generelt ikke gode til at spille på pga. for højt input lag. Når tv'et skal bruges primært til spil, er det måske et fejlkøb.

Ang. backlight, så har alle tv en eller anden form for backlight.
Af Havdreng
#170522
Uha, det håber jeg sørme ikke!
Det er ikke backlight, men lightboost jeg er ude efter :)
Af jones31
#170558
PhDream skrev:Du kan se her, hvordan 620T - samme serie som dit tv - scorer i input lag: http://www.hdtvtest.co.uk/news/lg-42lm6 ... erformance

Den har et lag på 31 ms. Det er faktisk ikke helt skidt, men vil måske kunne mærkes ved onlinespil.
Hvis det er fra pc, har jeg hørt at du bare skal vælge at det er pc at skærmen skal køre fra den hdmi indgang du bruger. Mener det er er den blå knap du bruger når du er i input menuen. Så skulle skærmen køre bedre.
Af Havdreng
#170569
Tak for info. Ja, jeg synes nu 31 ms er ret meget, når jeg sammenligner med computerskærme :( Håber den kan spille uden at lagge :s

Godt løsningsforslag, men mon ikke de har testet den på det blå stik? Der er vidst 4 HDMI 1.4 stik på TVet, og så er et af dem blå? :D
Af jones31
#170576
Havdreng skrev:Tak for info. Ja, jeg synes nu 31 ms er ret meget, når jeg sammenligner med computerskærme :( Håber den kan spille uden at lagge :s

Godt løsningsforslag, men mon ikke de har testet den på det blå stik? Der er vidst 4 HDMI 1.4 stik på TVet, og så er et af dem blå? :D
Prøv og læs hvad jeg skriver, har ikke nævnt nogen blå knap.
Du kan omdømme feks hdmi1 til pc og så aktivere du noget på tv så den køre bedre.