Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kennethm
#165601
Jeg har læst gang på gang at Panasonic vt50 vinder på 3d når vi snakker bedste 3d skærm idag, men da plasma ikke kan give mig det samme "lyse" billede som led skærmene kan er jeg ikke interesseret i plasma, med mindre de da pludselig kan give det, hvilket jeg endnu ikke har set.

Derfor er mit spørgsmål rettet på led skærmene.
Ganske simpelt, hvilken skærm her med aktiv 3d er den bedste?
Jeg er personligt vild med 3d på Samsung es7005 da jeg så det i butikken, ved siden af LGs lm760 passive, var det aktive stadig flottest.
Men hvad ville i bedømme til det bedste?

Og er der nogle der ganske simpelt kan forklare mig hvad crosstalk helt nøjagtigt er da jeg er i tvivl om hvilket problem det er jeg har set på en skærm i elgiganten som jeg var interesseret i.

Mvh kennethm
Af Langvad
#165604
Af alle dem jeg har set, så er det tv jeg har hængende på væggen det bedste jeg har set!
Og hvis du skulle være i tvivl så er det Sharp LC-70LE836s:)
Af kennethm
#165605
Af alle dem jeg har set, så er det tv jeg har hængende på væggen det bedste jeg har set! Og hvis du skulle være i tvivl så er det Sharp LC-70LE836s:)

Tak for dit svar.
Kan du definere hvad det er der gør den så god i dine øjne?
Er 3den dyb og blød og stadig detaljerig i billedet, både i lyst og mørkt lokale?
Har faktisk aldrig kigget efter sharp skærmene da jeg ikke har hørt noget specielt om dem udover de laver store skærme, så kunne være de skulle undersøges.
Men har du set dens 3d mod en topmodel fra Samsung eller Sony? (da jeg hælder mest til at købe en Sony hx855 er jeg ret nysgerrig om der findes skærme der er bedre til samme pris eller billigere) og 3d betyder en rigtig stor del.
Af Langvad
#165609
Jeg har ik set 3D på es serien af Samsung, men af sidsteårs modeller, fik jeg hovedpine og det samme gjorde jeg på Sony. Selv lg fik jeg hovedpine af selvom det tog længere tid. Som sagt var det jeg købte det eneste som jeg kunne stå i forretningen at se uden hovedpine. Jeg så toystory 3 på den og selvom det var lidt hårdt for øjnene og hovedet så fik jeg ik decideret hovedpine på de næsten 2 timer filmen varer. Kan selvfølgelig osse være størrelsen af skærmen men det tror jeg ikke helt er den eneste grund.

Indenfor 3D kunne jeg med det samme mærke hvad der var bedre for mit hovede end andet, og det var lg's passive som var det bedste for mig, foruden mit eget, dog kan jeg jo sagtens se forskel på passive og det active som mit laver, for det er altså godt, men det kan man osse læse på testen af det herinde fra.
Men ta ud og prøv det på skærmene og brug mindst 10 min. Og føl om du får hovedpine osv. Og se på det som tiltaler dig bedst:)
Af kennethm
#165610
Og det er det jeg er allermest bekymret for ved den aktive 3d, nemlig at få hovedpine efter kort tid.
Jeg har netop solgt mit Samsung d6755 som havde aktiv 3d, hvilket var rigtig flot (ikke det flotteste, men udemærket) men fik bare så hurtigt ondt i øjnene af at se det på den skærm, kan selvfølgelig også være pga skærmstørrelse og indstillinger da det kun var en 40" hvor jeg sad 2 meter fra skærmen.

Er ikke i tvivl om at det bedste for øjne og hovedet, er det passive system hvilket jeg også synes lyder rigtig lovende og ser flot ud af dem jeg har set blandt LG's top modeller, men prismæssigt er de bare alt for dyre i 55" som er den mindste størrelse skærmen må have.
Til den pris lm760 er på, kan jeg få min Sony i 55" med 4 briller, samt et nyt anlæg til som jeg hellere vil have.
Så er derfor på den aktive 3d vogn.
Men skal klart op og se de forskellige fjernsyn endnu engang, kommer jeg til mange gange inden købet.
Men vil da lige prøve at holde øjnene åbne efter sharps modeller nu hvor du lyder så tilfreds, dem har jeg slet ikke set endnu :-)
Men kan se at sharp højest yder 200hz, hvilket jeg går ud fra svare til 100hz som jeg ikke mener er nok til at danne et flydende billede uden slør, så jeg går ikke under 200hz paneler. Kan dog se at den nye sharp skærm i elgiganten har 400hz som så vil svare til de 200, men den er bare for dyr desværre.
Har du oplevet tendens til slør på hurtige scener ved en indstilling af fjernsynet til "rolige eller jævne" billeder?
Af Langvad
#165612
Der er intet slør eller noget på mit, men det er jo osse en dyr model men stadig et rigtig godt køb til pengene og jeg har slet ikke fortrudt!
Jeg har kalibreret mit efter Rasmus indstillinger herindefra og det er sq et flot billede det giver mig:)
Men tag dig god tid og vælg det helt rigtige, hellere se for mange end for få.
Af kennethm
#165615
Er der massevis af indstillingsmuligheder på dit tv?
Og hvad hedder funktionen hvor du faktisk indstiller hvor mange Hz der skal anvendes/hvor mange falske billeder der skal indsættes i sekundet?
Jeg vil prøve lige at holde øjnene åbne efter sharps skærme på onsdag når jeg skal kigge igen.
Har besluttet ikke at købe før næste månede da jeg håber på nogle prisfald og tilbud, samt at det giver mig mulighed for at se en masse skærme.
Men ud af alle dem jeg har set fra LG, Samsung, Sony, Philips, Panasonic og nogle få fra grundig, så er jeg stadig mest til Sonys hx855 pga prisen kontra det billede jeg synes den gav mig.
Men er dælme nysgerrig omkring sharp nu, synd man ikke hører så meget om dem fremfor Samsung og de andre kendte mærker :-)