Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#107106
Hej,
Jeg var idag ude og kigge på to forskellige fjernsyn og blev lidt vild med dem begge, så jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal købe.
Jeg har kigget på Panasonic VT20 i 50" og en Samsung 7 Serie plasma i 50".
Men jeg søgte lidt på nettet og har fundet ud af at 7 serien fra samsung i en 63" faktisk kun koster 3000kr mere end 50" fra panasonic, er det værd at bruge pengene på Samsung eller bør jeg tage en panasonic istedet? Personligt kunne jeg ikke se den store billede forskel på de to fjernsyn men det er muligvis pga. der bliver vist reklame materiale fra firmaerne, det fremstår jo altid lidt bedre :) Men altså hvis der er nogen af jer der gider komme med nogle kommentar og erfaringer fra de to fjernsyn ville jeg blive meget glad, da jeg helst ikke vil købe noget også fortryde et køb i den prisklasse to dage efter :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#107108
Hvis du har set en 3D reklame, så kunne butikken næsten ikke have gjort ret meget mere. Der er noget i stil med 2 BluRay-film i 3D indtil videre. Begge TV er dog gode, så du vil ikke gå galt i byen uanset hvad.

Hvad skal du bruge TV'et til - ud over at se en af de to 3D-BluRays...?
Af hpidriver
#107110
Det skal bruges til lidt forskelligt, primært blu-ray og tv. Men også ps3 og computer(internet surfing osv.) Billedekvalitet i 2D betyder mere for mig end i 3D da det ikke er så udbredt endnu som du selv siger. Men tv'et skal helst holde omkring 5 år da jeg gerne skulle beholde den i tiden jeg er på universitet. Er der en af de to fjernsyn som vil være bedst til mig efter den forklaring :) ? Nu er der jo også det med størrelsen, jeg sidder 3,5 meter fra fjernsynet så om 63" er for stort er jeg ikke sikker på O_O
Af bleze
#107114
Det er ikke for stort til dine formål
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#107119
Begge TV vil være lidt følsomme overfor stillestående billeder i starten. Målinger har vist at VT20 er lidt mere sart end eks. G20 er. Samsung er dog traditionelt mere sårbare overfor burn-in, så surfing i flere timer ville jeg have mine forbehold overfor på Samsungs model.

Jeg vil helst ikke dømme Samsungs model ude på billedkvaliteten, da vi ikke har haft den under behandling. VT20 klarede sig dog ganske godt og den tidligere generation af Samsungs plasma ligeså.
Af hpidriver
#107122
Jeg tror mit valg falder på Samsung.
VT20 er et rigtig fedt tv, men jeg synes alligevel at give 20.000 kr for en 50" når jeg kan få et 63" men udemærket billede kvalitet til kun 3000kr mere så er det, det jeg vil gå efter. Samtidig synes jeg designet på samsung er lidt et plus og da jeg heller ikke kunne fornemme crosstalk på Samsung :) Men tusind tak for hjælpen :)
Af Nick_S
#107136
Hvis du ikke har kunne se crosstalk på samsung er det fordi du ikke ved hvad du skal se efter. Det er der desværre til en hvis grad - og i større grad end på Panasonic. Dog havde jeg personligt stadig selv valgt Samsungen :)
Af hpidriver
#107139
Det var muligvis lige hurtigt at dømme, men som sagt så jeg den kun i butikken, men synes ikke jeg lagde mærke til noget bemærkelses værdigt på samsung skærmen, synes det hele kørte godt og glidene og så ikke noget dobbelt effekt. Men du har ret jeg kan jo ikke afskrive det helt da jeg ikke har set på det i længere tid så det bliver spændene :)
Af Leviathan
#107163
Der har været meget snak om crosstalk på Samsung, men det er på deres LCD-modeller, og jeg har ikke hørt det samme om deres plasmaserie. Mon ikke mere crosstalk er fordi det er LCD og at plasma bare er bedre til 3D.