Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#99095
ps3 vil jo komme til at understøtte 3D igennem HDMI 1.4 upgradering men kom til at tænke på om man ikke også ville kunne få 3D på xbox360. jo vist har den kun hdmi 1.2 men eftersom at det er selve skærmen der konvetere ikke 3D billed om til 3D vil dette så ikke kunne lade sig gøre?

et andet spørgsmål er ved i om Konveteret 3D vil kunne hamle bare en lille smule op med ægte 3D? for dette er lidt grunden til at jeg har lagt mig rimeligt godt på at jeg skal have en samsung.
Af trykkertor
#99139
Der går nogle rygter om at Microsoft måske annoncerer en "ny" Xbox 360 slim nu til E3 messen.
http://www.gamer.no/artikler/57015/xbox ... rbutikker/

En af grunnene, er at forretninger og lager går tom for Xbox360, og får ikke ind nye før til juni.
(Samme strategi som PS3 brukte inden lansering af sin slim).
Så skal man ikke se bort fra at "nye" Xbox360 måske har støtte for HDMI 1.4.

Men om man behøver HMDI 1.4 ved jeg ikke. For som du skriver, så bare der bliver sendt doble billeder til tv, så vil den kunne få vist dem annenhver i hvert andet brilleglas.

Mange skriver om denne nye teknologi med briller der åbner og lukker. Men teknologien er slet ikke ny.
Jeg husker selv da jeg købte en pc i 1995 så havde jeg sådan nogle briller og spillede Descent i 3D med samme slag briller vi har i dag.
De var oveni trådløse.
Så denne teknologien har eksisteret i MANGE år.
Og vi kunne fint spille spil i 3D uden hverken supergode computere, eller HDMI.
Næsten alle spil der var i DirectX kunne spilles i sådan shutter 3D.
Jeg kan selv huske at have spillet Flightsimulator, Descent 1 og 2 og mange andre spil i shutter 3D.

Så om Xbox også kommer med en variant skal man ikke se bort ifra.


Jeg har set Samsung sin 2D->3D konvertering.
Men det var i regi av Samsung sin Demo. Så har de nok selv fundet frem til de bedste demo-scener hvor de ved der ikke går galt.
Panasonic har argumenteret med at de har samme teknologi, men vil ikke bruge den i sine fjernsyn, fordi den er for dårlig.
Teknologien går ud på at fjernsynet analyserer via bevægelse hvad som er langt fra kamera, og hvad der er tættere på. Så danner det et slags 3D billede.
Men man får ikke den "tykke" følelsen av 3D. Mere glansbilleder i en skoæske. Altså nogle står foran, og andre står bag.
Et andet problem med teknologien kan være om der er tekst på. Så vil teksten kunne være med til at forstyrre behandlingen af konverteringen.

Men den demo jeg fik se var en koncert. Og det var da ret imponerende hvad tv fik ud af dybdefølelse.
Af trykkertor
#99148
Det her fandt jeg på internet vedrørende spillet Avatar og 3D spilling:
Being able to play James Cameron's Avatar game in Stereoscopic 3D on either the Playstation 3 or the Xbox 360 is going to require a couple of things:

1. 3D Ready TV

2. Glasses and emitter

3. Sony PS3 or Xbox 360 (Xbox 360 must have HDMI output)

4. James Cameron's Avatar game disk for Xbox 360 or PS3.
Af Shooter DK
#99160
kan bare ikke forstå hvordan man kan få 3D på xobx360 når den kun har HDMI 1.4 som er krav for at vise 3D i fullhd med mindre selvfølgelig skærmen konvetere det til 3D som det jo så lyder som om er noget juks i forhold til rigtig 3D. men selvfølgelig hvis man kan opgradere ps3 til en ny HDMI profil (1.4) hvorfor så ikke xbox360. by the way håber også på en slim xbox360 med nye features :)