Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#98379
jeg sidder med det problem at jeg skal bruge min skærm blandt andet til spil og til det formål kan jeg forstå på nogle at LCD er bedst da man undgår burn-in og billed skulle vidst være lidt mere skarpt. men problemet er lidt **** hvor er LCD bare dyrt bare for at tage et eksempel så koster LGs LCD topmodel (55LX950N) lige knap 22000 kr. mod deres plasma topmodel (50PK950N) som koster ca. 12000 kr. og jeg synes lidt denne tendens gentager sig på tværs af mærkerne. så er der nogen der er lidt frusteret lige som mig? og evt. er kommet frem til en løsning ud over at selvfølgelig at sælge huset og få råd til LCD.
Af Thor-thor
#98380
Nu kommer det lidt an på om du spiller 24/7 med statiske elementer på skærmen.
Jeg gamer selv noget PS3 (måske et par timer ad gangen ind imellem på en Panasonic plasma uden problemer...
Af Shooter DK
#98384
spiller ca. op til 5 timer ad gangen men så længe er det samme billed/bars ikke statiske for der kommer jo load screen og ting og sådan. så det er måske ikke et problem så? og egner plasma sig egentligt godt til gaming og her tænker jeg billedkvalitetsmæssigt.
Af ajhals
#98386
Med mindre 3D er et must, så kunne du jo tag et kig på LX950'erens lillebror LE850N, som lige er blevet testet herinde. Rent billedekvalitetsmæssigt, tror jeg det er noget af det der kommer allertættest på plasma i år. Prisen står stadig til 20k for en 55" hos elgiganten, men lur mig om ikke den hurtigt ryger nogle tusinde ned, ligeså snart div. internetbutikker begynder at forhandle den.

Den holder jeg i hvert fald skarpt udkig efter..... :) !
Af Captain Awesome
#98387
Nu er det jo også LGs LED topmodel på 55" du ser på. Så er det jo klart at den er så dyr...

Du kan jo sagtens finde nogle prisvenlige LCD tv uden LED. Men så får du selvfølgelig heller ikke det tynde design ;)
Af Ghidora
#98396
ingen problemer med gaming her...

Hverken på mit gamle Panasonic PX70 eller mit nye G20...

Men LG har vidst mere retention end pana...
Af Shooter DK
#98399
er bare for nærig til at give lige knap 20000 kr. for en skærm der ikke engang er deres topmodel og ja selvfølgelig er den så også de 5 tommer større men det er mig irrelevant da 50 tommer er nok og vil gerne have 3D så man bare er en lille smule fremtidssikret.
Af ajhals
#98405
Shooter DK skrev:er bare for nærig til at give lige knap 20000 kr. for en skærm der ikke engang er deres topmodel og ja selvfølgelig er den så også de 5 tommer større men det er mig irrelevant da 50 tommer er nok og vil gerne have 3D så man bare er en lille smule fremtidssikret.
Så er jeg bange for, at du ikke slipper under 20k lige foreløbig, med mindre du vælger plasma.... :)

Men var jeg dig, så ventede jeg lige på der kom en test af Samsungs PSxxC7705, den kunne godt gå hen og blive en vinder, og lige nu til små 16k i hifiklubben 8) !!