Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#357619
Uheldig oplevelse med reparation af Tv.

Nu skal man altid passe på formulering i sådanne indlæg, men jeg er noget oprevet over min oplevelse, som jeg gerne vil dele, med forhåbning om at vi som forbrugere der handler AV produkter, måske skal være bedre forberedte og eftertænksomme over at de produkter også kan gå i stykker, og hvilken service vi så kan forvente.

I mit tilfælde drejer det sig om et 65" OLED TV der efter 362 dage valgte ikke at starte op længere.

Mit tv blev købt hos Elgiganten, men for garantisager går det igennem fabrikanten, som i dette tilfælde er Samsung. Kontakten blev taget, og der blev oprettet en serviceordre.
Dernæst modtog jeg en SMS fra deres samarbejdspartner, der varetager reparation og transport, og det er sidstnævnte hvor det går galt; Behandling og opbevaring af tv'et i en såkaldt special indrettet kassevogn med specialuddannet chauffører!

Listen er så lang nu, idet det har stået på siden d.5/1 2024… Mere end 2 måneder, og med 3 reparationer, og har kostet flere fridage i forhold til afhentning og levering, hvor chauffør bla. ikke dukkede op på to aftalte datoer.

Allerede efter første levering havde panelet lidt overlast under transporten, hvilket kom til udtryk i en skæv bølget ramme og med to vertikal gående “knæk” fordelt i skærmbredde.

Tv’et blev efterfølgende repareret igen på værkstedet, med næsten samme udfald, trods nyt panel.
3die. Reparationen forsøgt udført på egen adresse, uden at det blev bragt i orden, da man her valgte at sende en’ mand til en to mands opgave. Reparatøren måtte køre uforrettet.

Jeg tillod mig efterfølgende at kontakte Samsung igen for at fortælle dem om min oplevelse samt om de var bekendt med kvaliteten af deres samarbejdspartner, herunder transport af udstyret, som nu er transporteret ca.1800 km. gennem Danmark liggende på to hyldeknægte uden yderligere understøttelse.
Jeg var selv til stede ved modtagelse (hvilket er et krav om at hjælpe chaufføren med at bære) og blev målløs da jeg så under hvilke forhold mit TV var blevet transporteret.

Der skulle gå yderligere en uge, før jeg kom igennem hierarkiet ved Samsung til afdelingen “Voice Of Customer” hvor der sidder medarbejdere til at varetage de sager, hvor kunder er løbet tør for tålmodighed.

Jeg foreslog følgende løsning om enten et nyt Tv leveret på adressen, eller pengene tilbage.
Her to uger efter har de accepteret kreditering af produktet, men ikke igangsat hverken afhentning eller kreditering.

Ahhhh. :s Man bliver træt!
#357621
Det var dog en træls omgang, du har været ude for! Virkeligt uheldigt og just ikke noget der giver én lyst til at investere i produkter fra det pågældende firma.
MEN: Ifølge købeloven er det faktisk El-giganten, der er din modpart i sagen, og hvis El-giganten ikke efter et rimeligt antal forsøg kan få dit tv til at fungere tilfredsstillende, er det El-giganten, der skal erstatte produktet eller give dig pengene tilbage. Hvilken aftale El-giganten og Samsung måtte have indbyrdes er sådan set dig uvedkommende. Du har købt apparatet hos El-giganten, og du leverer det tilbage til Elgiganten med besked om, at du vil have dine penge tilbage - eller alternativt et tilsvarende nyt tv. Sådan er loven.
Held og lykke med det videre forløb!
#357623
Øv håber du får snakket med den rigtige mand i Elgiganten, det er vigtigt for service at det er en der forstår service.
Bare for nysgerrighed er det den berygtede/dårlige QD95B.
Med dårlig mener jeg både bygge kvalitet og større risiko for burn in.
PS Jeg ville personeligt altid købe deres 5 års garenti med til kr 699 når jeg køber en OLED.
#357624
Her er, desværre for dig, et perfekt eksempel på hvorfor man bør gå til forhandleren og hvis de så vil sende en videre, så enten få dem til at lave en garanti på de er inde over alt kommunikation og der bliver lavet dokumentation på ny reklamationsret eller bare sige til dem "Jeg har handlet med jer. Loven siger det er sag mellem jer og mig. Hvis I vil blande Samsung ind over det, så må I stå for det."
#357630
"hvis El-giganten ikke efter et rimeligt antal forsøg kan få dit tv til at fungere tilfredsstillende, er det El-giganten, der skal erstatte produktet eller give dig pengene tilbage."

Håber på det sidste, så du også kan komme videre.
#357659
Takker alle for deres indlæg.
Jeg vil prøve at svare på de spørgsmål der ligger.

#1
Er helt enig i at det er El-Giganten der bære det fulde ansvar for garantien, og det er dem der burde have udført opgaven.
Men ville jeg være klar til at fragte mit 65” Tv, for efterfølgende at lade dem håndtere opgaven.. Nej ikke umiddelbart.
Så idet de henviste til fabrikanten, tænkte jeg at det kunne kun være den mest optimale løsning at lade Samsung håndtere opgaven, inklusive fragt.
Så stort og professionelt firma, og mega Brand. Yeahhh.

Jeg er næsten sikker på, at hvis det havde været kørt gennem elgiganten, med de tvister der allerede har vist sig, ville det have været et endnu større helvede.

#2
Om det den berygtede/dårlige QD95B ?
Det er model type: QE65S95BA
Og tak for din anbefaling omkring 5 års garanti til kr 699 vs OLED.
Overvejer at næste køb bliver en Panasonic med 5 års garanti inklusive.

#3
Loven siger det er sag mellem jer og mig. Hvis I vil blande Samsung ind over det, så må I stå for det.

Helt enig.

#4
"hvis El-giganten ikke efter et rimeligt antal forsøg kan få dit tv til at fungere tilfredsstillende, er det El-giganten, der skal erstatte produktet eller give dig pengene tilbage."

Det er så her jeg er nu, bare i forhold til Samsung som har “accepteret” at sagen er trukket for langt ud, og de hermed vil kreditere Tv’et, SAMT kompencere for de to måneder vi har måtte undvære det, SAMT for kompencere for tabt arbejdsfortjeneste, som er de fridage vi har måtte tage for at være hjemme ved afhentning samt levering..

Og ja… Vi har dog ikke set en krone endnu!

Men Jeg har sat min store lid til at Jesper fra "Voice Of Customer" ved Samsung løser opgaven til UG.
#357661
donfrankie skrev: 22. mar 2024, 17:12 Her er, desværre for dig, et perfekt eksempel på hvorfor man bør gå til forhandleren og hvis de så vil sende en videre, så enten få dem til at lave en garanti på de er inde over alt kommunikation og der bliver lavet dokumentation på ny reklamationsret eller bare sige til dem "Jeg har handlet med jer. Loven siger det er sag mellem jer og mig. Hvis I vil blande Samsung ind over det, så må I stå for det."
Det varierer nok fra case til case. Jeg har oplevet at det går væsentlig hurtigere at gå direkte til kilden om så at sige.
#357695
Beckham skrev: 24. mar 2024, 10:14
Det varierer nok fra case til case. Jeg har oplevet at det går væsentlig hurtigere at gå direkte til kilden om så at sige.
Måske kan det være det går hurtigere, hvis det bare spiller.
Når det så ikke lige går godt, så står man med hovedet i postkassen frem for hvis man havde sagt til forhandleren. "Her er produktet der er gået i stykker. I har en forpligtelse, så værsgo at klare det. "

Det har Samsung nødvendigvis ikke, du har jo ikke købt noget af dem direkte.
#358146
De nye QD OLED 2023 og 2024 er meget bedre end din udgave, som jeg aldrig har anbefalet, du har fået en lorte model, jeg ville da vente på et godt tilbud fra Samsung og så få fyret den 30 % rabat af oveni når du nu har den.
#358150
Måske det lige er for generelt at smide alle elgigantens butikker i skraldespanden, men dit opslag bliver populært herinde, må bare sige at i alle de år jeg har handlet i Elgiganten Horsens , har jeg fået en enestående service.
#358151
joerlund skrev: 15. apr 2024, 11:26 Så lykkedes det endelig efter 4 mdr.

Beløbet er tilbage på min konto.
Og Samsung har givet et voucher på -30% til indkøb af et' nyt produkt på deres hjemmeside.

Hmmm. Mon det bliver et TV?
Ja, sådan bliver man hurtigt verdens største tv producent og får sendt skærme ud til hungerende forbrugere :)

Så beløbet fra den gamle model + 30 % oveni til ny model ?

Kan du også dér tilkøbe "ekstra garanti" ?