Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af C14us
#173986
Har haft TV'et i 2 dage. En erstatning for mit sharp 831 der desværre gik i stykker.

Mit feedback er derfor set i reference til Sharpen

Default indstillingen er ikke imponerende men efter at have leget med indstillingerne nogle timer, står grundigen meget skarpt.
Basalt set har jeg disablet de fleste funktioner. Skruet ned for farverne, ned for kontrasten og sat gamma til 1,8 (default 2.0)

SD og HD står krystalt klart. SD er ikke så godt som på sharp. Men efter som SD formatet snart er forældet, er dette ikke et kardinalpunkt for mig.

HD står rigtigt, rigtigt godt. Helt på højde med sharpen, måske endda bedre (efter min smag).
Vinklerne er bedre på sharp. Set nede og oppe fra kan grundig slet ikke hamle op med sharp (men igen. Nedefra og oppefra betyder ikke helt så meget). Fra siderne er billedet lidt dårligere end sharp.
Per default var jeg ikke glad for den sorte farve, men efter justering (hvilken ikke er halvt så avanceret som sharpen) står det fuldt acceptabelt.

Bevægelser ser gode ud. Ingen problemer over hovedet. Står igen distancen mod sharp.

3D. Har ikke prøvet en blueray 3d skive. Kun fra HD, der måske kunne have gavnet af mere data.
Det taget i betragning så står sharp meget bedre på 3d. Sharp var meget skarp i billedet på 3d (aktiv 3d).
Grundig'en har slet ikke samme dybde, men har andre fordele:
1) Jeg bliver ikke svimmel af 3D'en på 9279'erens passive 3D (Fik næsten kvalme af sharpen)
2) Brillerne er svine billige. Og der følger 6 stks. med tv'et. Sharps koster op til 700,- pr. styk.
Hvis du går efter at se 3D film, vil jeg nok anbefale at teste nogle flere fjernsyn. Hvis du lige som jeg, ser 3D som en sjov feature, der bruges under 1% af tiden, er 3D-funktion fuldt acceptable.

Lyd.
De fleste anmeldere roser lyden på Vison 9 air serien. Faktum er at lyden på sharp le831 faktisk også var ret god. Jeg er tilfreds med lyden (igen kan du ikke lege med detaljerede indstillinger, hvilken sharp gav mulighed for. Diskant, bas...). Det er lidt irriterende, da jeg altid godt kan lide at lege med settings. Tja... Lyden er god

smart funktion
Plrr. bruger det ikke. Bruger PC hvis jeg skal på nettet.

Fjernbetjening
Den er fin. Selv om det er plastic. Virker solid.
Iphone app. fjernbetjening virker også fint. Kunne havde været sjovt hvis de havde lagt andre funktioner ind i smartphone app'en. det er basalt set blot en kopi af den fysiske remote.

Summa summarum
VLE 9279 er et rigtigt godt LED TV.
Når det er indstillet (efter min smag), står det super krystalt skarpt, klarer hurtige bevægelser uden at kny.
God lyd. Passiv 3D (hvilket er dejligt billigt i briller)
Tror jeg beholder det.

\Claus

Efter en uges tid:
Har oplevet at den til tider mister wifi-forbindelse (irriterende).
Når forbindelsen er etableret, er forbindelsen god. streaming er bedre end på sharpen.
Senest rettet af C14us 4. okt 2012, 12:13, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af edinger
#173989
Hvorledes med clouding og lysgennemfald i siderne på dit eksemplar?

Det er et kardinalpunkt for mig ;)
Af C14us
#173990
Syntes mht clouding at sharp le831 var lige præcist en kende bedre.

Lysgennemfald har jeg meget svært ved at vurderer. Sorry