Log ind med sociale netværk
26. dec 2011, 17:18
#155904
Mit Samsung TV UE46C7705 har den kedelige fejl, at listen over optagede programmer (på ekstern USB HHD)er næsten ubrugelig. Samsung TVet tager meget ofte titlen fra den foregående udsendelse, så det er svært at finde ud af hvad der egentlig er optaget. Nu bruger vi papir og blyant :-((
Yderligere har Tv'et ikke fornemmelse for hvornår en udsendelse slutter, så er tiden skredet mister man afslutningen.
Har Samsung 8900 (og HUMAX'en) noget der ligner sådanne fejl (og hvis ikke - hvorfor pokker kan Samsung så ikke rette fejlen på mit 7'er TV)?
Yderligere har Tv'et ikke fornemmelse for hvornår en udsendelse slutter, så er tiden skredet mister man afslutningen.
Har Samsung 8900 (og HUMAX'en) noget der ligner sådanne fejl (og hvis ikke - hvorfor pokker kan Samsung så ikke rette fejlen på mit 7'er TV)?
9. jan 2012, 13:53
#157443
Jeg har nu i 11 mdr. været den (u)heldige ejer af en Samsung 8900.
Som det er nævnt flere gange, så er lyd og billede superb - og fungerer gnidningsløst sammen med mit Samsung plasma TV.
Men når det så er sagt, så fylder det negative efterhånden mere end det positive. Senest er produktet nærmest blevet ubrueligt, idet der konstant er fejl som; Skifter selv kanaler op/ned, tænder/slukker selv, sætter selv gang i optagelser, knapper på fronten kan ikke bruges.. Alle fejl er periodiske, men kommer nu oftere og oftere..
Det er som tidligere nævnt bare ikke godt nok, i forhold til at produktet ligger i den prisklasse det gør. Det virker mest af alt som et produkt der ikke er færdigtestet.
Som det er nævnt flere gange, så er lyd og billede superb - og fungerer gnidningsløst sammen med mit Samsung plasma TV.
Men når det så er sagt, så fylder det negative efterhånden mere end det positive. Senest er produktet nærmest blevet ubrueligt, idet der konstant er fejl som; Skifter selv kanaler op/ned, tænder/slukker selv, sætter selv gang i optagelser, knapper på fronten kan ikke bruges.. Alle fejl er periodiske, men kommer nu oftere og oftere..
Det er som tidligere nævnt bare ikke godt nok, i forhold til at produktet ligger i den prisklasse det gør. Det virker mest af alt som et produkt der ikke er færdigtestet.
9. jan 2012, 19:30
#157468
Guide:
Har anskaffet mig en BD8500N. I forbindelse med omlægning af vores fællesantenne, har jeg efterfølgende intet billede af den kanal men ser i øverste højre hjørne. er der nogen der har samme problem, og evt. en løsning på problemet.
Udfald:
Jeg oplever også periodiske udfald på min afspiller. Både ved afspilning af optaget tv og ved DVD. Har byttet en maskine for denne irritation.
Optagelser:
Kan se der er flere en mig der har problemer med at miste slutningen af en film når man sætter den til at optage via guiden. Synes også det er lidt irriterende at den starter optagelsen 5 min før programmet starter.
Er der nogen der ved om de er på vej med en opdatering der evt. retter disse fejl.
Er ellers glad for den. Giver fantastisk godt billede.
Tak for et godt site.
Har anskaffet mig en BD8500N. I forbindelse med omlægning af vores fællesantenne, har jeg efterfølgende intet billede af den kanal men ser i øverste højre hjørne. er der nogen der har samme problem, og evt. en løsning på problemet.
Udfald:
Jeg oplever også periodiske udfald på min afspiller. Både ved afspilning af optaget tv og ved DVD. Har byttet en maskine for denne irritation.
Optagelser:
Kan se der er flere en mig der har problemer med at miste slutningen af en film når man sætter den til at optage via guiden. Synes også det er lidt irriterende at den starter optagelsen 5 min før programmet starter.
Er der nogen der ved om de er på vej med en opdatering der evt. retter disse fejl.
Er ellers glad for den. Giver fantastisk godt billede.
Tak for et godt site.
9. jan 2012, 23:13
#157507
Jeg har netop anskaffet mig en 8900N - Kan det virkelig passe, at DVD'en skal være tændt for at jeg mine TV kanaler? Jeg har et Samsung TV - Det virker helt langt ude...!
11. jan 2012, 21:32
#157761
Lidt korrespondance med Samsung.
Hej igen.
Det var ikke et særligt opløftende svar.
Punkt 1:
Inden den 4 januar var der ikke noget problem med billedet i guiden. Hvorfor skulle der så være problemer nu?
Det I siger til mig er at ingen stofakunder vil kunne få denne feature.
Der er da 2 tunere i denne afspiller.
Vil dette også være et problem på det tv jeg påtænker at købe? (UE55D8005).
Det i anførselstegnets er fundet på
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=17333
"Bondola skrev:
Der har været en del tråde omkring dette emne, og det har været svært at gennemskue om det er ved Samsung eller YouSee problemet ligger.
Jeg har haft mulighed for at spørge den ved YouSee som rent faktisk ved noget om dette problem, og han svarede sådan på mit spørgsmål omkring manglende mini-billede:
Det skyldes at tv'et går til en bestemt frekvens, når du går i EPG. Tv'et er programmeret til at se om vi signalerer at man kan skanne til en bestemt frekvens for at hente data til EPG, og det gør YouSee.
Dette er helt normalt i andre antennenetværk at det foregår sådan, men i YouSee's net så har vi EPG-data på alle kanaler. Dvs. her behøver tv'et ikke at gå til en anden kanal for at hente EPG-data, men tv'et går til denne frekvens grundet at YouSee signalerer det.
YouSee signalerer dette, da vores Samsung-bokse er nødt til at have dette sat til.
Samsung melder at de i deres 2010-modeller har løst problemet.
-----------
Så er man da kommet lidt nærmere problemet, bekymrende er, at Samsung fortæller deres samarbejdspartnere at de har løst problemet. Glæder mig til deres næste software opdatering....eller gør jeg?"
Stofa informerer om at de sender EPG ud på alle kanaler. Den bliver sendt pr.kanal og pr. QAM. Hvad det så betyder. Skulle hilse fra en af deres programmører og sige de mener problemet ligger i den måde Samsung søger kanaler på.
.
Punkt 2
Synes at det tidspunkt der står i EPG er det tidpunkt programmet starter på. Er det ikke det samme tidspunkt der står i guiden. Burde derfor ikke ske. Er det ikke sådan at EPG sender start og slut signal ud for hvert program.
Punkt 3
Hvis jeg nulstiller min afspiller, vil den så ikke slette alle mine optagelser???
Det ville jeg være lidt ked af.
Håber på en opdatering der fikser dette problem.
Stadig positiv :-).
Hej Michael
.
Tak for din he"nvendelse til Samsung Electronics Nordic.
Stofa bruger det der hedder Barker Channel til at sende deres EPG information. Denne kræver en separat tuner til EPG i afspilleren og det har den ikke - derfor kan billedet ikke ses.
Med hensyn til at optagelsen starter eller slutter før programmet, er dette fordi udsendelsen bliver sendt forsinket og optageren tager det tidspunkt, der står i EPG. Det, der kan gøres her er en manuel optagelse, hvor du selv vælger start- og sluttidspunkt.
Du kan prøve at nulstille afspilleren for at se, om ikke det hjælper på billedudfald. Du skal have den tændt uden en disk i, åbne Menu og samtidig holde stop på displayet inde i ca. 15 sekunder.
Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig
Laura
Hej Samsung.
Har lige anskaffet mig denne HD-Optager/Blu-Ray afspiller.
Synes det er et fedt produkt der giver et fantastisk billede.
Har dog et par problemer.
Guide:
I forbindelse med omlægning af vores fællesantenne, har jeg efterfølgende intet billede af den kanal men ser i øverste højre hjørne. er der nogen der har samme problem, og evt. en løsning på problemet.
I forbindelse med søgning opgiver Stofa disse indstillinger:
Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
Netværks-ID: 0
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS
Udfald:
Jeg oplever også periodiske udfald på min afspiller. Både ved afspilning af optaget tv og ved DVD.
Optagelser:
Mister af og til slutningen af en film når man sætter den til at optage via guiden. Synes også det er lidt irriterende at den starter optagelsen 5 min før programmet starter.
Er der en opdatering på vej der evt. retter disse fejl.
Påtænker at anskaffe mig F-UE55D8005 LED TV.
Har denne de samme problemer.
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh
Michael
Hej igen.
Det var ikke et særligt opløftende svar.
Punkt 1:
Inden den 4 januar var der ikke noget problem med billedet i guiden. Hvorfor skulle der så være problemer nu?
Det I siger til mig er at ingen stofakunder vil kunne få denne feature.
Der er da 2 tunere i denne afspiller.
Vil dette også være et problem på det tv jeg påtænker at købe? (UE55D8005).
Det i anførselstegnets er fundet på
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=17333
"Bondola skrev:
Der har været en del tråde omkring dette emne, og det har været svært at gennemskue om det er ved Samsung eller YouSee problemet ligger.
Jeg har haft mulighed for at spørge den ved YouSee som rent faktisk ved noget om dette problem, og han svarede sådan på mit spørgsmål omkring manglende mini-billede:
Det skyldes at tv'et går til en bestemt frekvens, når du går i EPG. Tv'et er programmeret til at se om vi signalerer at man kan skanne til en bestemt frekvens for at hente data til EPG, og det gør YouSee.
Dette er helt normalt i andre antennenetværk at det foregår sådan, men i YouSee's net så har vi EPG-data på alle kanaler. Dvs. her behøver tv'et ikke at gå til en anden kanal for at hente EPG-data, men tv'et går til denne frekvens grundet at YouSee signalerer det.
YouSee signalerer dette, da vores Samsung-bokse er nødt til at have dette sat til.
Samsung melder at de i deres 2010-modeller har løst problemet.
-----------
Så er man da kommet lidt nærmere problemet, bekymrende er, at Samsung fortæller deres samarbejdspartnere at de har løst problemet. Glæder mig til deres næste software opdatering....eller gør jeg?"
Stofa informerer om at de sender EPG ud på alle kanaler. Den bliver sendt pr.kanal og pr. QAM. Hvad det så betyder. Skulle hilse fra en af deres programmører og sige de mener problemet ligger i den måde Samsung søger kanaler på.
.
Punkt 2
Synes at det tidspunkt der står i EPG er det tidpunkt programmet starter på. Er det ikke det samme tidspunkt der står i guiden. Burde derfor ikke ske. Er det ikke sådan at EPG sender start og slut signal ud for hvert program.
Punkt 3
Hvis jeg nulstiller min afspiller, vil den så ikke slette alle mine optagelser???
Det ville jeg være lidt ked af.
Håber på en opdatering der fikser dette problem.
Stadig positiv :-).
Hej Michael
.
Tak for din he"nvendelse til Samsung Electronics Nordic.
Stofa bruger det der hedder Barker Channel til at sende deres EPG information. Denne kræver en separat tuner til EPG i afspilleren og det har den ikke - derfor kan billedet ikke ses.
Med hensyn til at optagelsen starter eller slutter før programmet, er dette fordi udsendelsen bliver sendt forsinket og optageren tager det tidspunkt, der står i EPG. Det, der kan gøres her er en manuel optagelse, hvor du selv vælger start- og sluttidspunkt.
Du kan prøve at nulstille afspilleren for at se, om ikke det hjælper på billedudfald. Du skal have den tændt uden en disk i, åbne Menu og samtidig holde stop på displayet inde i ca. 15 sekunder.
Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig
Laura
Hej Samsung.
Har lige anskaffet mig denne HD-Optager/Blu-Ray afspiller.
Synes det er et fedt produkt der giver et fantastisk billede.
Har dog et par problemer.
Guide:
I forbindelse med omlægning af vores fællesantenne, har jeg efterfølgende intet billede af den kanal men ser i øverste højre hjørne. er der nogen der har samme problem, og evt. en løsning på problemet.
I forbindelse med søgning opgiver Stofa disse indstillinger:
Frekvens: 346 MHz (346000 kHz)
Netværks-ID: 0
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6900 KS
Udfald:
Jeg oplever også periodiske udfald på min afspiller. Både ved afspilning af optaget tv og ved DVD.
Optagelser:
Mister af og til slutningen af en film når man sætter den til at optage via guiden. Synes også det er lidt irriterende at den starter optagelsen 5 min før programmet starter.
Er der en opdatering på vej der evt. retter disse fejl.
Påtænker at anskaffe mig F-UE55D8005 LED TV.
Har denne de samme problemer.
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh
Michael
6. mar 2012, 07:13
#161786
Blot til orientering så er bluray delen på min 8900 netop stået af (vil ikke længere tage diske, der smides ud igen). Er dog blevet repareret på garantien hvor hele bluray decket er blevet udskiftet, så må vi se om det hjælper.
Mht alle jer der har problemer med afspilleren. Jeg kan kun opfordre til at smide den i hovedet på forhandleren på garantien, og hvis muligt, forsøge at få handlen til at gå tilbage. Hvis alle kunder gør dette, kan det da være at Slamsung tager sig lidt sammen i fremtiden. Indtil da er min beslutning at holde mig langt væk fra alt samsung! (også deres TV, der i mange tilfælde står af efter ca. 3 år, pga ekstremt billige komponenter i visse dele af TVet), endvidere har deres TV problemer med visse CA moduler til boxer. Ved ikke om dette også gælder for 8900, da jeg ikke selv har boxer
Mht alle jer der har problemer med afspilleren. Jeg kan kun opfordre til at smide den i hovedet på forhandleren på garantien, og hvis muligt, forsøge at få handlen til at gå tilbage. Hvis alle kunder gør dette, kan det da være at Slamsung tager sig lidt sammen i fremtiden. Indtil da er min beslutning at holde mig langt væk fra alt samsung! (også deres TV, der i mange tilfælde står af efter ca. 3 år, pga ekstremt billige komponenter i visse dele af TVet), endvidere har deres TV problemer med visse CA moduler til boxer. Ved ikke om dette også gælder for 8900, da jeg ikke selv har boxer
3. apr 2012, 19:15
#163287
chicco skrev:Jeg har nu i 11 mdr. været den (u)heldige ejer af en Samsung 8900.Kontakt TV3, du har et oplagt emne til " Ånderne vender tilbage"
Som det er nævnt flere gange, så er lyd og billede superb - og fungerer gnidningsløst sammen med mit Samsung plasma TV.
Men når det så er sagt, så fylder det negative efterhånden mere end det positive. Senest er produktet nærmest blevet ubrueligt, idet der konstant er fejl som; Skifter selv kanaler op/ned, tænder/slukker selv, sætter selv gang i optagelser, knapper på fronten kan ikke bruges.. Alle fejl er periodiske, men kommer nu oftere og oftere..
Det er som tidligere nævnt bare ikke godt nok, i forhold til at produktet ligger i den prisklasse det gør. Det virker mest af alt som et produkt der ikke er færdigtestet.
1. jun 2012, 16:35
#166639
Jeg har invisteret i en BD-D8200N, men jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg timer en optagelse. Jeg synes heller ikke at manualen ( tænk en mand der læser manualen :-) ) giver noget svar.
29. jun 2012, 13:08
#168570
Jeg har længe gået med tanken om, at købe en Samsung HDD recorder. Men efter jeg fandt ud af, at 2012 modellerne ikke husker hvor man er kommet til et en udsendelse, så har det stoppet mig i mine overvejelser. Men der kommer sikkert en firmware update som løser problemet om et års tid
Jeg syntes problemet med Samsung er, at kvaliteten af deres produkter ofte er tvivlsomme. Og så det med, at produkterne ofte ikke er " helt færdige" når de kommer på markedet. At man skal vente x antal måneder før fejl og mangler måske kommer på plads i en firmware update. Der har f.eks. Sony altid været bedre på den front.
Måske LG's 2012 recorder modeller er bedre og billigere?
Jeg syntes problemet med Samsung er, at kvaliteten af deres produkter ofte er tvivlsomme. Og så det med, at produkterne ofte ikke er " helt færdige" når de kommer på markedet. At man skal vente x antal måneder før fejl og mangler måske kommer på plads i en firmware update. Der har f.eks. Sony altid været bedre på den front.
Måske LG's 2012 recorder modeller er bedre og billigere?
P5K deluxe, Q6600, Geforce 8800GTS 640mb, 4GB ram, XP pro, Dell 2007FP, Dell U2410, Philips 32" pw8717 CRT TV, Samsung LE40C755
Log ind med sociale netværk