Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af koenigs
#88249
Jeg sidder på knap 3 meters afstand, og jeg gider næsten ikke engang at se DVD mere, da Blu Ray er så meget bedre.

Men det er jo også individuelt, for nogen kan alligevel ikke se godt nok til at se forskel.
Af Lyset
#88254
He he... så kan jeg jo godt se at jeg bliver nødt til at anskaffe mig en Blu-Ray :)

Får man meget mere for pengene ved at købe en dedikeret Blu-Ray afspiller, f.eks. en Panasonic til omkring 1200kr. i stedet for at købe en PS3?
Brugeravatar
Af koenigs
#88257
En PS3 støjer en smule og så skal du måske også tilkøbe en fjernbetjening for at gøre betjeningen lettere. Ellers er det det samme.

Omvendt kan du bruge en PS3 til så mange andre ting også.
Af Lyset
#88259
Men kvalitets- og billedemæssigt burder der ikke være forskel på en PS3 og en Panasonic eller en Philips?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#88262
Når det kommer til BluRay så er der meget meget lidt forskel på de forskellige afspillere. Selv mellem en afspiller til 800 kr. og en til 10.000 kr.
Brugeravatar
Af Fibber35
#89371
Så har jeg endelig fået anskaffet mig et Panasonic X10. Lad mig starte med at sige at det er et fantastisk god billed man får for så få penge.(B
Jeg har lidt problemer ved indstilling af de digitale kanaler, jeg har naturligvis indstillet den til Sverige som det anbefales. Jeg er tilknyttet en antenneforening hvor alle kanaler leveres digitalt fra yousee. Mit problem består i at jeg kan finde alle kanalerne analogt, men på dvb-c tuneren mangler der nogle kanaler. De kanaler den finder ligger fint på kanalstyrke 10 så umiddelbart burde der ikke være problemer med signalet.
Er der noget som har erfaringer/løsninger på problemet. Og ligger det i fjernsynsopsætningen eller hos min udbyder????:((

Håber der er nogen som kan hjælpe

På forhånd tak

Martin
Brugeravatar
Af koenigs
#89407
Du er nødt til at finde ud af om der skal laves nogle specielle indstillinger i din antenneforening. Det skal der ofte. Min forening er GVD (uden for Aalborg) og der skal bruges disse indstillinger:

Frekvens: 386 MHz
Netværks-ID: 70
Modulation: 64 QAM
Symbol rate: 6952 KS

Da jeg havde tastet disse indstillinger ind, kunne den finde alle kanaler. Det er med garanti nogle andre værdier du skal indstille i din egen antenneforening, så se på foreningens hjemmeside eller spørg.
Brugeravatar
Af Fibber35
#89425
Har sendt en mail til antenneforeningen efter en løsning på problemet, så må jeg se hvad de kommer frem til.

Og tak for svaret ;)

Et supplerende spørgsmål om software version. Der ligger version 1215 på mit fjernsyn hvilket jeg formoder er den seneste. Men hvordan finder jeg information om hvad der er den seneste tilgængelige version?
Har søgt på Panasonic's hjemmeside uden succes, henter man den selv på nettet eller får man den tilsendt? O-O

mvh

Martin
Af Kozz
#91343
Kæft mand, jeg er da osse nødt til at kaste mig over X10Y.
Een ting er dog "sjov" I brugertesten, nævnes at shadowdetail er god. Men i Flatpanels.dk egen test, skulle netop de mørke detaljer, være et drawback, på netop dette tv.

Og hvad med hakkeri? Jeg synes jeg under en fremvisning af netop X10Y bemærkede, en klart synlig "hakken" Og til denne fremvisning, blev der brugt Blue Ray. En af mine klare kæpheste, er netop dette med hakkeri. Et brugbart tv skal som et minimum, kunne køre glidende. Altså så tæt på hakkefri, så mulig. En anden kæphest er osse det med shadowdetail.

Kom nu. Sig noget mere negativt om X10Y. Billedemæssigt mener jeg.
Hvis ikke der kommer noget negativt meget snart (hæ), så bliver jeg nødt til til at købe sådan en plasmafætter.

... Jeg var nu ellers lidt betænkelig ved denne Pana, jeg har har en meget lys stue, med store vinduer... Tror du, det bliver noget større problem?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#91347
Hvis det var en udstilling med flere skærme, så har du ikke set korrekt afspilning af Blu-Ray. De 24 fps som Blu-Ray afspilles ved er desuden ikke flydende. Hvis du nogensinde har prøvet at spille på en PC med lave framerate, så ved du nok at 24 fps ikke er noget specielt.

Shadowdetail er ikke så god som den er på G10, men slå nu koldt vand i blodet. Vi snakker om en skærm til ca. 4000 kr. Her kan du altså ikke forlange mirakler og andre skærme i samme prisleje vil have mindst ligeså store problemer. Hvis du vil have bedre shadowdetail, så må du smide flere penge på bordet.
Af Kozz
#91350
yakken skrev:Hvis det var en udstilling med flere skærme, så har du ikke set korrekt afspilning af Blu-Ray. De 24 fps som Blu-Ray afspilles ved er desuden ikke flydende. Hvis du nogensinde har prøvet at spille på en PC med lave framerate, så ved du nok at 24 fps ikke er noget specielt.

Shadowdetail er ikke så god som den er på G10, men slå nu koldt vand i blodet. Vi snakker om en skærm til ca. 4000 kr. Her kan du altså ikke forlange mirakler og andre skærme i samme prisleje vil have mindst ligeså store problemer. Hvis du vil have bedre shadowdetail, så må du smide flere penge på bordet.
Jow jow, flere penge. Det har jeg desværre ikke.
Men når det så er sagt, så prøver jeg bare at vride al det info ud jeg kan. Jeg har kigget på Sonys W5500 (EX500) og synes det er et fornuftigt tv til prisen. Men da ikke behøver full HD, så er det måske fjollet at bruge de ekstra penge som Sonyet koster, hvis man kan få et måske bedre tv, for "kun" 4500,-

Og jo. Selvfølgelig er der kameler at sluge. Jeg skal bare lige stille dem op mod hinanden.

Pana X10Y: 42", gode farver og lav pris. Men hakker det mon mere end Sony?
Af steadi
#91367
Nogen der ved om der er forskel på 37" X10Y og 42" X10Y?

Jeg tænker her fx Sony's 37W5500 og 40W5500, som ikke har samme panel, hvor 37"'eren har det dårligere panel.


Jeg har nemlig efter lang tids overvejelser og syn for sagen afgjort, at 42" bliver for stort til mit værelse.
(Men så har jeg jo et tv til soveværelset når jeg en gang flytter til noget større:))
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#91368
Der er forskel på opløsningen, men billedkvaliteten er den samme.