Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pedepik
#9613
står og skal købe en ny skærm, og har brug for lidt råd fra jer proér :)
mine krav er at den skal have en opløsning på 1600x1200 og så lav ms så mulig, den skal udelukkende bruges til spil.
Har ikke forstand på fladskærme og hvilken panel og alt mulig andet der er inde i sådanne en skærm. (vil meget gerne høre om hvilken panel der er bedst til spil) og hvad man skal gå efter
Har kig på en Samsung SyncMaster 214T men hvis det ikke er godt må i gerne sige til, og må meget gerne komme med andre forslag til en skærm.
På forhånd tak :)
Af Mokkat
#9671
tråden sku nok ha ligget i "Computerskærme" i stedet for "Andet"
Af pedepik
#9677
Mokkat skrev:tråden sku nok ha ligget i "Computerskærme" i stedet for "Andet"

ååhh ja sry min fejl, får lige en admin til at rykke den (B
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9681
Det er hermed gjort :)

On-topic så er 214T en udmærket skærm til spil, hvis man skal stole på rygterne. Jeg har desværre ikke fået prøvet den endnu og selvom jeg har en stående invitation til at få prøvet, så kniber det med at koordinere tidsplanerne :((

På papiret er Dell 2007FP ligeså hurtig som 214T men førstnævnte har jeg selv prøvet og hvis du udelukkende spiller på den, så er det ikke den bedste skærm. Så hvis 214T skal være bedre, så Samsung styret deres overdrive bedre end Dell (dvs. BenQ).

Der har været mere fokus på at lave hurtige 20" widescreens - du er sikker på at du ikke kan leve med sådan et eksemplar?
Af pedepik
#9690
yakken skrev:Det er hermed gjort :)

On-topic så er 214T en udmærket skærm til spil, hvis man skal stole på rygterne. Jeg har desværre ikke fået prøvet den endnu og selvom jeg har en stående invitation til at få prøvet, så kniber det med at koordinere tidsplanerne :((

På papiret er Dell 2007FP ligeså hurtig som 214T men førstnævnte har jeg selv prøvet og hvis du udelukkende spiller på den, så er det ikke den bedste skærm. Så hvis 214T skal være bedre, så Samsung styret deres overdrive bedre end Dell (dvs. BenQ).

Der har været mere fokus på at lave hurtige 20" widescreens - du er sikker på at du ikke kan leve med sådan et eksemplar?

Jeg er hardcore gamer, Så det skal være det bedste af det bedste, Men samtidig kan jeg godt li at køre i høj opløsning
Hvor lang tid vil du tro der går før du laver en test på 214T, Lyder som om jeg skal vente til du har testet den :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9695
Du har vist læst mit indlæg forkert. Der kommer ikke nogen reel test af skærmen - jeg har blot bekendt der har skærmen stående og den vil ikke blive udlånt til en test her på siden.

Du svarede ikke på om en widescreen skærm kunne opfylde dine krav i stedet.
Af pedepik
#9697
yakken skrev:Du har vist læst mit indlæg forkert. Der kommer ikke nogen reel test af skærmen - jeg har blot bekendt der har skærmen stående og den vil ikke blive udlånt til en test her på siden.

Du svarede ikke på om en widescreen skærm kunne opfylde dine krav i stedet.

Ahhh sry læste forkert!!
er ikke så meget for widescreen :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9698
Du kan kigge nærmere på Samsung 204B som er 20". Der er en anmeldelse af den her på siden.
Af pedepik
#9701
yakken skrev:Du kan kigge nærmere på Samsung 204B som er 20". Der er en anmeldelse af den her på siden.
ok prøver lige at finde anmeldelsen, havde ellers en LG 2010B med 16ms før, udemærket skærm til FPS spil, har kigget på LG L2000C-SF har du nogle bemærkninger om den og kan man mærke at man gå fra 16ms til 8 eller længere ned? :)
Af Flemming
#9703
Hej

Jeg har lige modtaget en 214T i går og må sige jeg synes det er en fed skærm. Jeg smiler stadig. Man skal lige vende sig til så stor en skærm (havde en gammel 19" CRT før).

Jeg er ikke Hard Core gamer men har prøvet den med Half Life 2 og Brothers in Arms. Jeg synes ikke jeg bemærker noget ghosting eller lignende. Hvis man ikke har vsync slået til kan der dog godt opstå lidt shearing (eller hvad det nu hedder) en enkelt gang i mellem, men det er vel næppe skærmens skyld.

Husk en kraftig computer til 1600x1200 :) .

Mvh
Flemming
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9705
L2000C-SF er også et godt bud og den har endda et bedre panel end 204B. Der er dog en enkelt bruger herinde der har været ret uheldig med lige netop den model og har således sendt 2 retur allerede.

Du kan jo tage chancen, men måske du skulle købe den hos en anden forhandler end han (SLL hedder brugeren) gjorde.
Af pedepik
#9706
yakken skrev:L2000C-SF er også et godt bud og den har endda et bedre panel end 204B. Der er dog en enkelt bruger herinde der har været ret uheldig med lige netop den model og har således sendt 2 retur allerede.

Du kan jo tage chancen, men måske du skulle købe den hos en anden forhandler end han (SLL hedder brugeren) gjorde.

hmm... både L2000C-SF og 214T tiltaler mig meget, tror jeg vil prøve at finde noget mere læse stof om de 2 skærme, siger mange tak til for jeres svar.
Skal nok vende tilbage med hvilken skærm det blev og hvad jeg synes om den,når jeg engang køber den.
Men der gå nok en lille mdr. endnu men jeg vender tilbage 8)
Af SLL
#9712
Hejsa gutter,

L2000C er bestemt en god skærm. Og så har den mit farvorit panel S-IPS indbygget :)

I dag har jeg dog ikke en L2000C, fordi den konstant er i restordre hos forhandlerne. Jeg har været uheldig med de to eksemplar jeg har haft af modellen. Den første havde 2 pixelfejl og den anden virkede ikke da jeg fik den. Og infocare (rep) kunne ikke skaffe en ny skærm inden en måned. Så nu har jeg købt en Dell 2007FP :)

Prøv at tjekke edbpriser. Der er ikke nogen steder de har L2000C på lager. Lidt mystisk, at den meget sjældent er på lager?

Det eneste lille minus ved DELL'en er synsvinklerne. Det med synsvinlerne skal man lige vende sig til, hvis man er vant til S-IPS. Men ellers syntes jeg Dell'en er delvis bedre eller fuld på højde med LG's L2000C.

Mvh. SLL