Hitachi er store i udlandet, men Europa har ikke set deres fulde potentiale endnu. Hitachi vil nu forsøge at styrke deres position på det europæiske marked med lanceringen af flere LCD-TV. Samtidig lancerer de også nye og større PDP-TV på det amerikanske og japanske marked.
I første omgang vil Hitachi satse på prisbillige LCD-TV for at erobre en vis markedsandel. På sigt vil man gå ind og prøve kræfter med de mere etablerede faldskærmsproducenter.
Hitachi 55 tommer PDP-TV
Det første skridt er ifølge Hitachi selv nye produktionsfaciliteter. Man ønsker at anvende 112,2 millioner dollars på udvide eksisterende produktionsfaciliteter i Tjekkiet. Efterfølgende ønsker man at anvende yderligere 828 millioner dollars på opførslen af en ny LCM fabrik i Tjekkiet. En LCM fabrik står for at samle enhederne, så de er klar til videredistribution.
Hitachis kommende LCD-TV vil anvende paneler fra IPS Alpha Technology. IPS Alpha Technology er en joint venture mellem Hitachi selv, Matsushita og Toshiba. IPS Alpha er kun lige blevet etableret på markedet med opførslen af en 6G fabrik, som stod færdig i maj 2006. Det forventes, at man på denne 6G fabrik kan producere lige omkring 1.6 millioner 32 tommer LCD-TV paneler om året.
På global basis er Hitachi den femtestørste producent af PDP-TV med en markedsandel på 8 %.