Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#28040
Hej,

Jeg har fået en film i hd som jeg forsøger at afspille via min pc som er sat til mit samsung 32" tv- der kun understøtter 720p/i. Filmen er 1080p og jeg troede at det ville være enkelt via pc da output til tv ikke er sat højere end 1360*768 så regnede med at afspiller på pc bare ville nedskalere til dette output. Jeg bruger VLC til at afspille med og codec i filmen er wvc1. Nogen der har en ide?
Af red_martians
#28056
Du har sikkert flere problemer.
Det første er at den skærm ikke kan modtage 1080p signaler. Den skal have enten 1080i eller 720p, ellers går den bare i sort, det gør samsung-skærme desværre når de er 1366x768, kun når de er full-HD kan de modtage 1080p. Faktisk ret ærgeligt da de fleste andre konkurrenter sagtens kan.
Det næste problem kan være den udgang. Dit grafikkort skal have HDCP og gerne dual-link.
Det har alle Geforce8 og RadeonHD-kort, med et par enkelte undtagelser. Hvis ikke du har det, kan grafikkortet ganske enkelt ikke se materialet og sende det videre.
Nu har du da lidt at kigge på. :-)