Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rasmusdc
#16387
Ja.. ved ikke lige om det er det korrekte sted at smide den her tråd ind, but here goes.

Jeg har et Samsung LE 32-R72B panel på kontoret med et Z5500 sæt fordi interne speakers sucks.

og skal nu have et tv til stuen, indtil jeg får kvote hos B&O og kan købe mit BV7..

derfor køber jeg den billige HD Plasma fra LG 1ms og HD opløsning uden speakers, men har bare ikke lyst til at have et anlæg, eller endnu et Z5500 sæt stående, er der nogle andre fornuftige løsninger, helst noget der kan styres over IR, ellers skal man hen og slukke på en højtaler hvergang man slukker TV´et.

mine alternativer lige nu er enten JBL the spot (desværre med tænd sluk) eller et par Beolab 4´ere, gennem minijack (tænder slukker med tv´et).

vil helst ikke have et par store højtalere. men hvad er der ellers?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#16407
Alternativt kan du købe en el-spareskinne til ca. 80 kr. hvor primærstikket styrer strømmen til de resterende stik. Når primærstikket når under 15W eller noget i den stil, så slukker den strømmen i de andre stik. Med denne løsning vil alle typer aktive højttalere virke, men du vi få et smæld i dem hver gang strømmen brydes.

Dit nye BV7 vil have en højttaler der er ret god, hvorfor det næsten vil blive overflødigt med et sæt Beolab 4000, så med mindre du køber dem brugt og har et andet sted at bruge dem efterfølgende, så er det en ret dyr løsning (men køn og velspillende).
Af Rasmusdc
#16437
det er kun beolab 4 jeg renger med at købe.. de er éndnu mindre end 4000´erne, det er et sæt meget små pyramider.

de ryger ud i køkkenet, når jeg får samlet sammen til BV7-40´eren, men BV7-40 bliver leveret med 2 beolab 5 og måske en monocenter, er ikke helt sikker med centeren endnu. men det bliver først når jeg kan købe i medarbejder salg, så der er ½ år til endnu.

gider bare ikke det skrummel af et thomson 32" wide, der fylder 60cm bagud. men det med spareskinnen lød som en ide, Beolab 4 kan også finde på at knalde lydmæssigt, når man tænder TV´et for den lidt kører efter samme princip når man kører over Jackstik, fungere bedste med powerlink.

men tror det bliver et par JBL Spot til at starte med, små og til at skjule og det LG skal kun bruges til tv kiggeri i stuen, ikke som stor film skærm.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#16519
Uhh... Jeg var fælt skuffet da jeg hørte BL4 sidst. I min mening kan de slet ikke leve op til den kvalitet man forventer efter at have hørt BL4000 og BL3.

Eftersom du taler om personalekøb går jeg ud fra at du er på fabrikken i Struer, så et sæt højttalere koster ca. det halve i kategori 2 - i så fald ville jeg slet ikke overveje BL4. Godt nok kan du risikere at der er en ridse i alu'en på BL4000 men hellere det end den tynde lyd der kommer ud af BL4 :)

Jeg er selv Struer-dreng og arbejdede for en halv snes år siden på fabrikken for at tjene til studierne. Når man først er hooked på det skidt, så er det sket ;) Jeg venter selv med at skifte MX6000'eren ud til budgettet tillader et BV7 eller hvad der nu er arvtager til den tid (IKKE BV8!).
Af Rasmusdc
#16780
problemet er hvad man får for hvad man giver..

jeg søger ikke HIFI lyd men bare udholdelig lyd fra Tv´et.. og normalt så de små indbyggede er ikke udholdelige..

anyways. Beolab4000 er lidt bedre end BL6000 som er elendige...

og skal jeg have noget der er godt så skal jeg op i en Beolab 3 med beolab 2, eller muligvis en 5´er da jeg ikke vil eje 9´eren (er heller ikke vilde med 8000´erne)...

så nej det er ikke et alternative, for selvom det er klasse 2, så hænger priserne ikke sammen.

VIL have en BL5 når jeg får råd, derfor skal det bare være noget midlertidligt, og skal jeg være ærlig, så synes jeg BL4´erne spiller udemærket ved alm. volume i forhold til så mange andre højtalere og der er prisen SÆRDELES fornuftig.

godt du ikke tænker på BV8 for **** hvor er den kikset, især det IR øje og udførsel i plast, det produkt vil jeg aldrig forstå..

BV7´eren er meget pæn men har en plan med BV4 eller BV9 nu får vi se hvad vi ender med.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#16794
Jeg forstår dig udmærket og så længe et sæt BL4 er så "billige" som de er på fabrikken, så er det et godt kompromis indtil pengene er til et sæt BL5 - jeg ville også mægtigt gerne have fingre i sådan et sæt, men kæresten vil simpelthen ikke af med vores BL8000 :)

Selvom plastickvaliteten er BV8 er klasser bedre end den du finder på andre fladskærms-TV, så er det helt klart et trin ned af stigen og man fornemmer at det er et kompromis de har måttet indgå for ikke at tabe MX-kunderne på gulvet.