Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bach
#27516
Hejsa...

Jeg overvejer kraftigt at købe en af Panasonics nye plasma skærme - Panasonic 50PZ70.

Jeg havde tænkt mig at hænge det op på væggen, men så kom jeg til at tænke på, at en skærm i den størrelse vejer tæt på de 50 kg.

Så mit spørgsmål er:
Hvor sikkert er det at hænge en skærm på den størrelse op?

Min skærm skal op og hænge på en beton mur, hvis der er nogen der har erfaring med ophæng af 50 tommer og kan anbefale et ophæng så er i velkommen til at skrive...

Yderligere, skruerne til et sådan ophæng må være temmelig lange, nogen der ved hvor lange? vil helst ikke bore igennem til naboen :)

På forhånd tak!

Hilsen Tomas
Af lki_dk
#28296
Hej

har selv hængt en skærm magen til op på væggen.
Købte et Ionic Flexo beslag.
Beslaget er meget nemt at montere. De to beslag sættes fast på skærmen. Monter pladen på væggen og hæng derefter skærmen op på pladen (Husk at åbne de sorte låse på beslagne på skærmen først)

Var meget i tvivl om det ville blive hængende på min væg (et lag spånplade !!) men 8 skruer med de rigtige plugs til hulrumsvægge gjorde tricket.
Hvis du skal hænge den i en betonvæg skulle 6-8 skruer på ca. 50-60mm være nok (Husk ravplugs).
Af prebenvf
#28674
har lige hængt mit 50 tommer op på en gasbeton væg ingen problemer 8 skruer med ravplugs

preben
Af lki_dk
#28704
Rigtig god fornøjelse med skærmen

Jeg har stadig ikke fortrudt min.

....Må dog stadig leve med kommentaren "Er den ikke lidt stor ?" fra konen.... (regner med at hun hentyder til skærmen) :p