Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pana man
#10512
Måske et dumt spørgsmål: Leder efter HDMI kabel, har set nogen der står 1080p bagefter og ikke ved andre, er der forskel på det ??

Mvh. Pana man
Af pana man
#10543
Er der slet ingen der kan svare på det ?
Mvh. Pana man
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#10611
Selve HDMI specifikationen for både indgange, udgange og kabler angiver, at 1080p kan understøttes. Selve mekanikken i apparaterne er en sag producenterne bestemmer, men jeg er lidt usikker på kablerne. At de understøtter 1080p er nok mere en slags officiel certificering, for i forhold til HDMI teknologien burde de kunne håndtere det.
Af Nikolaj
#23065
Et lille opfølgende spørgsmål:

Jeg har kigget på www.av-cables.dk, og der finder man jo hurtigt ud af at der findes et hav af forskellige kvaliteter af HDMI-kabler... (2m kabler svinger fra 99 kr. for det billigste til 439 kr. for det dyreste) det naturlige spørgsmål er naturligvis hvor meget ekstra billedkvalitet får man de ekstra penge?
Af xenon
#23066
jeg tror det har noget gøre med hvor langt man kan trække kablet - altså det med prisen på kablerne.... selve signalet er jo digitalt så der er ikke nogen billede kvalitet at hente ved kablet (det er jeg da ret sikker på ihvertfald)...

tjek evt. hdmi wikien - der er også noget om kabler og længder

*edit - men hvis du siger at begge de kabler du omtaler der var på 2 meter er det msåke mig der tager fejl...