Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#358907
Hey!

Mine forældre har et 4K Google TV som skaber lidt problemer med streaming som jeg håber nogle herinde kan hjælpe med.

Problemet opstår når de ser content/sport på de forskellige apps.

Som default er opløsning sat til 4K/60hz hvilket ikke giver problemer når vi feks streamer sport på NBA APP eller YouSee (TV3+ mfl) men det giver store problemer på andre tjenester som Disney+ hvor vi oplever at det ofte stutter hvor lyden falder ud, billedet hakker og Dolby Vision og Dolby Atmos logoet popper frem i hjørnet.

Hvis vi ændre til 4K/24hz så oplever vi måske kun at den stutter 1-2 gange i løbet af en 2 timers film på Disney+ hvilket er OK.
Streamer vi film på SkyShowtime med 4K/60 oplever vi feks ingen problemer.

Kan det virkelig passe at man er nødt til at ændre indstillinger manuelt hver gang man gerne vil se content fra forskellige apps?

Håber der findes en alternativ løsning da mine forældre ikke just er tech savy.

Pft!
#358913
Løsningen er at købe en Apple TV-boks og bruge Match Frekvens-funktionen.
#358917
læs testen af chromecast her. Og gå til afsnit om chromecast som medie afspiller, der har du løsningen, med at skifte til match content. https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1617956456
og ellers enig med Naiera at et Apple tv er en meget bedre løsning, har langt flere hestekræfter, end Google tv, ja den koster 1500 kroner, men den er alle pengene værd, og virker bare. Og er også testet her på siden, med alle de rigtige indstillinger.