Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Rasmus Larsen skrev: 14. maj 2025, 07:41
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 14. maj 2025, 05:52 Der er blevet tilføjet en ny "funktion" i tvOS 18.5. Som omhandler dolby atmos synkronisering.
Det står i udgivelsesnoter.
https://support.apple.com/en-us/106336
Jeg får testet den nye funktion og skriver om den snarest :-)
Apple TV 4K får ny funktion til at synkronisere Dolby Atmos-lyd

Husk at I også skal opdatere jeres iPhone til iOS 18.5.

PS: Jeg fik tidligere på ugen en demonstration af Dolby Atmos FlexConnect – ikke fra Apple. Det virker ret lovende. Dolby kommer til at gøre mere på dette område, altså muligheden for at placere TV-højttalere mere fleksibelt i stuen.
Rasmus Larsen skrev: 15. maj 2025, 08:55
Rasmus Larsen skrev: 14. maj 2025, 07:41
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 14. maj 2025, 05:52 Der er blevet tilføjet en ny "funktion" i tvOS 18.5. Som omhandler dolby atmos synkronisering.
Det står i udgivelsesnoter.
https://support.apple.com/en-us/106336
Jeg får testet den nye funktion og skriver om den snarest :-)
Apple TV 4K får ny funktion til at synkronisere Dolby Atmos-lyd

Husk at I også skal opdatere jeres iPhone til iOS 18.5.

PS: Jeg fik tidligere på ugen en demonstration af Dolby Atmos FlexConnect – ikke fra Apple. Det virker ret lovende. Dolby kommer til at gøre mere på dette område, altså muligheden for at placere TV-højttalere mere fleksibelt i stuen.
Mangler vi bare at se Apple tillader flere højtalere til deres "home theater audio" system. Måske ny ATV...:)
Som Sony's ATV lignende boks, med trådløs surround.
Vi har heller ikke hørt noget længe fra Gurli.
Hej har sat Apple TV til igen efter lang pause, Mit Apple TV står til auto i lydindstilling men når jeg går ind i indstilling på min soundbar står der bare at den får et pc’en signal hvis jeg ændrer indstilling til 5.1 i Apple TV indstilling, står der Dolby digital inde i soundbaren, hvordan står jeres i indstillingen?
Ja hvis eARC deaktiveres, så tilpasser Apple TV 4K sig lydmodtageren, f.eks. soundbaren, og kan komprimere signalet til en bitstream (det som får f.eks. din soundbar til at skrive 'Dolby' eller 'DTS' i displayet). ARC har begrænsninger på båndbredde, som gør, at flere typer lyd ikke kan sendes i ukomprimeret PCM via HDMI.

Som aalb1970 nævner, så lad Apple TV står på Auto. Og slå eARC på dit TV til.
Rasmus Larsen skrev: 26. maj 2025, 09:11 Ja hvis eARC deaktiveres, så tilpasser Apple TV 4K sig lydmodtageren, f.eks. soundbaren, og kan komprimere signalet til en bitstream (det som får f.eks. din soundbar til at skrive 'Dolby' eller 'DTS' i displayet). ARC har begrænsninger på båndbredde, som gør, at flere typer lyd ikke kan sendes i ukomprimeret PCM via HDMI.

OK synes bare det virkede som om der kom mere bund i lyden / bas med Dolby digital plus men kan måske være mig der har hørt forkert☺️
anders234 skrev: 26. maj 2025, 17:20
Rasmus Larsen skrev: 26. maj 2025, 09:11 Ja hvis eARC deaktiveres, så tilpasser Apple TV 4K sig lydmodtageren, f.eks. soundbaren, og kan komprimere signalet til en bitstream (det som får f.eks. din soundbar til at skrive 'Dolby' eller 'DTS' i displayet). ARC har begrænsninger på båndbredde, som gør, at flere typer lyd ikke kan sendes i ukomprimeret PCM via HDMI.

OK synes bare det virkede som om der kom mere bund i lyden / bas med Dolby digital plus men kan måske være mig der har hørt forkert☺️
Jeg tror, at du har hørt rigtigt, men i så fald er det din soundbar, der tilfører noget lydbehandling i forbindelse med, at den pakker Dolby-bitstreamet ud.

Al lyd skal jo udpakkes fra bitstream til PCM, før det kan afspilles. Spørgsmålet er om det sker på afspiller eller lydenhed. Sidstnævnte vil typisk betyde, at lydenhedens "forbedring", f.eks. boost af bas, kommer oveni.
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84