Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af j1956
#204707
det er på tilbud til 9999 er det et godt tv nogle siger Samsung er et dårligt tv og vil ikke råde mig til og købe Samsung men hellere et Panasonic
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#204708
HU7505 har samme billedkvalitet som det buede HU8505, som vi har testet her på siden. Ganske fint tv og med prisen på HU7505 så ligner det et af de bedste bud på et Ultra HD-tv, hvis det er det man søger. Bare vær opmærksom på, at der stadig er meget lidt at se i Ultra HD og f.eks. dine tv-kanaler kommer ikke til at stå bedre på et Ultra HD-tv end et af Samsungs billigere Full HD-tv.

Panasonic anbefalede vi meget dengang de lavede plasma-tv, men det gør det ikke længere. Vi er ikke lige så overbevist af deres LCD-modeller.
Af j1956
#204709
jeg ved der kun er netflix der sender noget 4K og jeg har et panasonic AS640E på prøve men forhandleren vil ikke anbefale Samsung UE48HU7505 er det forskelligt hvad mærker de tv forhandlere kan lide
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#204710
Forhandlerne kan lide de tv-mærker, hvor de tjener mest. Sælgerne kan lide de tv-mærker, som de får størst provision på. Personligt ville jeg næppe bruge særlig mange sælgeres "bedømmelse" - men det er måske bare mig.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#204714
Et UHD-tv kan kan godt give dårligere billede på normal HD, hvis det er dårlig til skalering. Det er set før. Som regel er det dog nogenlunde samme billedkvalitet som på et Full HD-tv - altså ingen fordel ved at købe et UHD-tv hvis du primært ser tv-kanaler. Tv-kanaler i 4K er ret langt væk i kikkerten, som tingene ser ud til nu.
Af j1956
#204715
det var også kun for det var et godt tilbud og 3D men det er nok slidt ned inden 4K kommer på skærmen og det er ikke sikkert hevc bliver standard
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#204716
HEVC er så godt som standard nu. Det er for nylig inkluderet i Ultra HD standarden i blandt andet USA. Lige præcis det tror jeg ikke du behøver at frygte :)

Til de 9999 synes jeg nu også det ligner et ret godt tilbud.