Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#204702
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -more-info

Ovenstående link er til en sony forstærker. Vi har i hjemmet et ældre Pioneer Stereoanlæg jeg købte sidst i 90érne ( ja du læste rigtigt :) ) Det består af en forstærker, en tuner/radio og en cd afspiller og nogle højttalere. Dette anlæg spiller dog væsentlig bedre end diverse computere - dockingstations og hvad der ellers har været i hjemmet gennem tiden.

Vi har alle en TDC play app på vores smartphone, vi vil dog gerne have en bedre lyd og tænker derfor om ovenstående forstærker kunne være løsningen.

Kan vi bruge vores TDC Play via den forstærker, hvis vi bruger den i steddet for den Pioneer forstærker vi har.

Er der nogen problemer med at tilslutte vores tuner/cd afspiller og højttalere til sonyforstærkeren.

Er der andre eller bedre løsningsmodeller for at få en bedre lyd ind i sit hjem, er klart åben for forslag :)

Er noget usikker her.
#204704
Tak for det Kevin, den ser ud til at være ok kvalitet til vores hjem. Det jeg er mere interesseret i, er om det via denne forstærker er metoden til at få lyden fra vores telefoner til en bedre lyd via steroanlægget?

Eller der er andre metoder til bedre lyd?

Synes bare det er ærgeligt at have TDC Play med 20 mill. sange til rådighed og så skal høre det via sin Ipad eller Iphone. Det er lidt som om at det hele nogle gange handler om musik skal være tilrådighed alle steder, men kvaliteten er ligemeget. Sådan sat lidt på spids :)
#204712
Der står receiveren har AirPlay - så hvis det er iPad og iPhones i har, skulle i kunne streame TDC Play via AirPlay fra iOS enheden til receiveren.
(Husk at receiveren og jeres iOS enheder skal være på samme wifi netværk for at i kan bruge AirPlay)

Faldt lige over denne tråd: AirPlay virker ikke i TDC play musik
På iOS produkter skal du vælge AirPlay udgang fra operativsystemet. Swipe bunden mod toppen og der kan du vælge AirPlay
...I tilfælde af at du får samme problem
#204726
Mange tak for det Sonny, vi har også kun et Wifi system derhjemme, er der nogen der har flere da?

Tak for oplysningen omkring at bruge AirPlay på den rigtige måde, hvis jeg vælger at købe forstærkeren.

Synes alligevel 2700 kr er meget for at få noget mere lyd end via telefon og Ipad O-O
#204744
Grandahl skrev:Mange tak for det Sonny, vi har også kun et Wifi system derhjemme, er der nogen der har flere da?
Jeg har personligt to, et til mig - og et til gæster.
Grandahl skrev:Synes alligevel 2700 kr er meget for at få noget mere lyd end via telefon og Ipad O-O
Så er jeg ikke sikker på jeg forstår din oprindelige post? Havde du håbet på at receiveren kunne afspille fra TDC Play uden brug af mobile enheder eller computer?
Jeg formoder du også skal ha' spændt TV, Blu-ray mm. efter den? Så det er vel ikke "bare" til at få bedre lyd ud af telefonen?

...Eller har jeg misset din pointe?
#204748
Det er for at udnytte TDC play bedre. Altså få en bedre lyd end det en Tlf kan give. Ved godt at mobilen bruges til at finde sangene med.

Det er ikke meningen at den skal forbindes til tv eller andet. Det er udelukkende for at få musik med en bedre lyd, altså bruge forstærkeren i steddet for den forstærker jeg har nu. Håber det giver mening.