Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Sovsen
#194289
Nogen der har erfaring med Philips bud på 4,1 lyd system ? De har en soundbar der hedder htl 9100 og et sæt der hedder E5. Det lyder genialt.... men er lyden god ?
Af Sovsen
#194297
Tror umiddelbart at jeg har læst hvad der er at finde på de to. Jeg søgte mere personlige erfaringer.....

De er begge så nye så det er begrænset med test der findes....
Af Homie_
#196300
Er selv i tvivl om jeg skal anskaffe mig en E5 ellet htl9100. Htl9100 får virkelig gode reviews på div. hjemmesider, men venter lige med at anskaffe mig det indtil jeg kan se baren med mine egne øjne. Skal lige kunne forstille mig hvordan det ville komme til at se ud hjemme i stuen. E5 ser også lækker ud, bare mindre gode reviews :(.

Er der nogen der ved om man kan sync. det med ens tv, så jeg kun behøver 1 fjernbetjening. Har en pfl8008 2013 model.
Af Sovsen
#196330
Jeg endte op med at købe E5 og en 8008 skærm.
Jeg valgte det fordi jeg tror lyden er "større" og bedre i de "store" højtalere, end i de lidt mindre i 9100. Men har ik kunnet sammenligne dem nogen steder.

Jeg syntes lyden er rigtig god. Bruger det primært til en film i ny og næ, samt musik via bluetooth. Bla spillede det hytten op nytårs nat, og det klarede det til UG. Surround delen er jeg ik så imponeret af... måske fordi jeg kun har prøvet det en gang til "Man of Steel" og derfor ikke har sat mig ind i det...

Fjernbetjeningen er elendig. Men man kan skrue op og ned fra tvets remote istedet.


Har du problemer med "blinkende" ambiligth når du ser BluRay ?
Af Homie_
#196337
U5 fedt nok. Kunne være fedt hvis du kunne smide et billed op af hvor store de er compared til tv'et.
Har set at de har dem i el-giganten, og de får 9100 her d.21. Så tror jeg vil tage ud og se hvilken der passer bedst. Men ligger mest op at 9100, skal have smidt tv'et på et beslag på væggen og så den neden under

Ang. BLue-rAy afspilning har jeg en enkel led der blinker i højre hjørne. Dette samme problem er det når man ser netflix. Tænker det kan være noget software som skal opdateres fra phillips side af, fordi problemet er det jo ikke på digital signalet.
Af Mfede
#196385
Jeg har taget chancen og bestilt HTL9100.
Jeg er ikke den store lydnørd, men jeg kan godt komme med en bedømmelse og evt. svare på nogle spørgsmål, når jeg har modtaget den.
Man kan forresten spare ca. 800-1000 kroner på den ved at bestille fra Tyskland, som så selvfølgelig giver nogle lidt andre ulemper.
Af Sovsen
#196387
Hvad måtte du gi for den så ? Jeg gav 5200 kr for mine i Ekspert.
Forsøgte den anden dag at lægge et billede på. Men måtte opgive da det var for stort.
Af Homie_
#196495
Har du fået dit 9100 hjem fra tyskland endnu?

Har i monteret jeres phillips tv på væggen der hjemme hos jer, og hvis i har. Hvilket ophæng har i brugt?
Af Mfede
#196558
Nej, har ikke modtaget det endnu. Kunne forestille mig at det bliver i morgen eller onsdag. Skal nok skrive når det er sat op, og jeg har fået prøvet det af :)
Af Mfede
#196625
Fik sgu alligevel min HTL9100 i går. Jeg havde en del bøvl med at få den til at virke ordentligt med mit Panasonic GT50, men det viste sig at være pga. et dårligt HDMI-stik og en fejl 40 :)
Jeg har ikke fået prøvet at tage højttalerne af og lave "surround", men det jeg har hørt indtil videre er meget bedre end hvad jeg havde, men det er jo ikke den store overraskelse.
Da jeg ikke er den store nørd på lydområdet, kan jeg desværre ikke komme med den store bedømmelse, men jeg er fuldt ud tilfreds indtil videre.

Bluetooth virker upåklageligt, og det er nemt at få til at virke med telefonen.

Skal nok skrive når jeg har prøvet "surround"-funktionen.
Af Homie_
#196629
Fedt at høre, har selv lige været ude og købe htl9100. Skal sætte det op her i weekenden, sammen med at tv'et kommer op på væggen. Glæder mig!!
Af Homie_
#197223
Mfede hvad siger du så til dit HTL9100?

Har selv købt det, og det er bare lækkert og kanon lyd.. Prøvede at tage de 2 wireless højtalere af her i søndags og placere bag sofaen og wow en lyd.. Fantastisk, intet mindre.