Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af ThomasHO
#210079
Hej alle sammen.

Jeg har nyligt købt mig et sæt højttalere, Creative T30 wireless, i elgiganten. Jeg havde læst nogle anmeldelser af dem tidligere, hvor anmelder skriver at han har haft dem sat til TV. Dette, sammen med at de har Bluetooth gjorde at jeg købte dem. Højttalerne er vidst til computer, men anmelder i nedenstående test har altså haft dem sat til sit TV.

http://hwt.dk/Test/45220/Creative-T30-W ... taler/Test

Jeg har haft dem en uges tid nu, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal sætte dem til mit Panasonic AS640E? Jeg har endnu ikke TV'et, men det er på vej, så det er mere for at have eventuelle kabler klar til når jeg modtager TV'et. :)

Link til højtalere:
http://dk.creative.com/p/speakers/creative-t30-wireless

Link til TV:
http://www.panasonic.com/dk/consumer/vi ... s640e.html

Håber der er nogen der ved hvilke kabler jeg skal have fat i. :)
Af Corax
#210105
Du kan evt. bruge et 3.5mm jack til 3.5mm jack stik og tilslutte højtalerne til TV'et hovedtelefon udgang.
Af BrianH
#210108
Jeg ved ikke hvilke kabler man skal bruge til trådløse højttalere ;;) ::l :s
Af Globulus
#210116
BrianH skrev:Jeg ved ikke hvilke kabler man skal bruge til trådløse højttalere ;;) ::l :s
Som Corax skriver: 3.5mm jack til 3.5mm jack.

Den ene højttaler har et grønt stik mærket "Audio Input".
Af ThomasHO
#210127
Globulus skrev:
BrianH skrev:Jeg ved ikke hvilke kabler man skal bruge til trådløse højttalere ;;) ::l :s
Som Corax skriver: 3.5mm jack til 3.5mm jack.

Den ene højttaler har et grønt stik mærket "Audio Input".
Corax skrev:Du kan evt. bruge et 3.5mm jack til 3.5mm jack stik og tilslutte højtalerne til TV'et hovedtelefon udgang.
Mange tak for svarene. Jeg troede egentlig der skulle mere til end bare et "simpelt" jackstik, så det havde jeg lidt udelukket på forhånd. Men det er da meget fint at det bare et det jeg skal have :)
Af ThomasHO
#210128
BrianH skrev:Jeg ved ikke hvilke kabler man skal bruge til trådløse højttalere ;;) ::l :s
Nu ved jeg ikke om det er ironisk, men hvis du havde kigget på linksne inden du skrev, så ville du hurtigt kunne se at de hedder "Wireless", fordi der er mulighed for at tilslutte med både Bluetooth og NFC :)
Af ThomasHO
#210245
Jeg har nu modtaget TV'et, og det er fantastisk! Jeg er dog stødt på nogle problemer ift. tilslutning af højtalerne. Når jeg tilslutter dem i headset indgangen (jack stik), så får jeg kun lyd i højre højtaler (main højtaler m. lydkontrol osv.), men altså intet i venstre, selvom den er tilsluttet til højre med jackstik ligesom i TV'et.

Derudover kan jeg slet ikke få dem til at virke, når jeg er på en HDMI enhed, der kommer hverken lyd fra højre eller venstre højtaler.

Nogen bud på hvad mine problemer kan skyldes?
Af Corax
#210293
ThomasHO skrev:Jeg har nu modtaget TV'et, og det er fantastisk! Jeg er dog stødt på nogle problemer ift. tilslutning af højtalerne. Når jeg tilslutter dem i headset indgangen (jack stik), så får jeg kun lyd i højre højtaler
Vær sikker på at jackstikket er trykket helt ind i begge ender. Hvis det er tilfældet så kan du evt. teste om du får lyd i begge højtalere ved at sætte din telefon eller PC til højtalerne.
Du kan også tilslutte et par høretelefoner til TV'et for at bekræfte at det sender stereo ud. Jeg vil dog tro at kablet er problemet. Hvis det har to "bånd" der deler metallet så burde det være et stereo kabel.
ThomasHO skrev:selvom den er tilsluttet til højre med jackstik ligesom i TV'et.
Jeg går ud fra at du mener at venstre højtaler er tilsluttet til højre med et phono kabel.
ThomasHO skrev:Derudover kan jeg slet ikke få dem til at virke, når jeg er på en HDMI enhed, der kommer hverken lyd fra højre eller venstre højtaler.
Sørg for at der er lyd i TV'ets højtalere fra din HDMI endhed inden du sætter dine T30 til.