14. nov 2020, 23:21
Rasmus Larsen skrev: ↑10. nov 2020, 08:51
Det siger lidt om spildesign på PlayStation. Xbox-økosystemet er pt. bedre gearet til at rykke mod VRR fordi det også var supporteret af sidste konsolgeneration (og udviklerne dermed begyndte at implementere det). Det hele skal nok komme, men det vil tage tid
Enig, men nok ikke alene fordi det var supporteret af sidste konsolgeneration, men også fordi spillene på Xbox denne gang også har en PC version og man derfor ofte vil finde det 'baked-in' i de muligeder spillet helt grundlæggende er skabt og designet med til hvad der reelt jo er samme platform (Denne konsolgeneration=Samme arkitektur som PC)
Man kunne også tilsvarende sagtens forestille sig at mange af de multiplatformtitler der ikke behøves at være låst til 30 fps ville være fakkelbærerer for funktionerne på en PS5 - Konsollerne er jo som nævnt denne gang jo af arkitektur grundlæggende costum-PC'ere og en konsol-titel vil således handle om at justere og fintune nogle settings, som reglen pænt under medium, så afviklingen passer bedst muligt til konsollens kræfter og det mål for fps man sætter sig. (Hvor 60 hz titler så nemt vil kunne få VRR)
Torben Rasmussen skrev: ↑10. nov 2020, 12:08
De reviews jeg har læst, hvor folk skifter mellem performance og visuals beskriver, at det er meget svært at gå tilbage til 30 fps når man først har kørt 60. Jeg tror også, at jeg vil prioritere 60 fps, selvom raytracing ville være lækkert.
Jeg vil påstå at det er omtrent umuligt - Jeg har været helt ude af stand til at udholde at spille konsol de sidste mange år som "fps-forvænnet" PC gamer af samme grund. Denne gang ville jeg så godt kunne holde ud at spille nogle 60 Hz titler (Der er trods alt mindre forskel i praksis på 120 vs 60 fps end på 60 vs 30 fps), men der er fortsat mange låst til 30 fps som det fortsat ville være omtrent umuligt for mig at holde ud at spille. ...Jeg håber naturligvis ikke at det kommer til at holde udviklingen af raytracing tilbage at konsollerne er svært udfordrede på raytracing til mere end 30 fps, hvis folk altid begynder at fortrække de 60 Hz over raytracing, hvilket jeg dog ikke umiddelbart kan fortænke dem i.
PC: 9800X3D,RTX 5090 OC, 32GB@6K/CL30, LG CX
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K