Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
Jeg er blevet lidt i tvivl om mit C9 var det rigtige valg til PS5.

Dette er sakset fra jeres anmeldelse af C9

"VRR virker allerede med Xbox One X og har et langt større 4K VRR-spænd (40-120Hz, ifølge LG, men vi kan ikke bekræfte) end Samsung TV's FreeSync. Dette gør i praksis C9 klar til næste generation spilkonsoller, selvom VRR-spændet dog er lidt begrænset i den lave ende."

Betyder den lave VRR at PS5 potentiale ikke fuld kan udnyttes på C9. Jeg syntes jeg andre steder har læst noget med MAX 30hz ved 4k spil og så max 120hz ved 1080p. Betyder det at jeg i praksis ikke kan opleve 4k 120hz? Eller hvordan gør PS5 den manøvre med PS5.
Brugeravatar
Af bendix
Rasmus Larsen skrev: 28. okt 2020, 09:56 Jeg nåede også lige at svare andetsted, men C9 er specificeret til 4K120 via HDMI 2.1. Ingen har dog kunnet teste det før PS5 og Xbox Series X, da det jo er første afspillere/konsoller af nogen art med HDMI 2.1 output (til 4K120).
Jeps læste godt dit svar og tak :-) ville dog ikke "forurene" den nyhed med off topic.

Rtings listede noget med 40fps 4k men havde ikke læst det var minimum og max var 120.

Tak for opklaringen
Rtings har heller ikke kunnet teste med HDMI 2.1 hidtil, så de angiver forholdene for HDMI 2.0 delen. Jeg tror det hjælper at tænke på det opdelt imellem HDMI 2.0 og HDMI 2.1.

HDMI 2.0 giver højest 4K60, så eventuelt VRR vil også typisk være maksimalt 40-60Hz ved 4K.

Med HDMI 2.1 kan man komme ud over 4K60, helt op til 4K120. Så VRR-rækkevidden kan udvides markant.
Brugeravatar
Af bendix
Playstation 5 har ikke VRR ved lancering selvom det alligevel står under specs på deres Playstation forum.

Miles morales på 30fps og raytrcing eller 60fps og uden raytracing. Det virker dybt skuffende
Brugeravatar
Af Huleboer
Der er ingen information om VRR (eller 8k for den sags skyld) noget sted i indstillingerne, så intet tyder på at den understøtter det ud af æsken.

Når det er sagt, så kan jeg dog ikke se hvorfor det ikke vil kunne blive tilføjet. Der stod intet om 3D blue-ray på PS3 da den blev lanceret, men den kom alligevel til at understøtte det uden problemer.
Brugeravatar
Af bendix
Huleboer skrev: 10. nov 2020, 08:32 Der er ingen information om VRR (eller 8k for den sags skyld) noget sted i indstillingerne, så intet tyder på at den understøtter det ud af æsken.

Når det er sagt, så kan jeg dog ikke se hvorfor det ikke vil kunne blive tilføjet. Der stod intet om 3D blue-ray på PS3 da den blev lanceret, men den kom alligevel til at understøtte det uden problemer.
https://www.google.com/amp/s/blog.plays ... specs/amp/
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 227