22. okt 2012, 13:35
Man skulle da også gerne kunne høre forskel.. Ellers var der jo ikke meget mening med det hele.
dumb skrev:Med fare for at blive kaldt feinschmecker, så må jeg sige, at jeg kan høre tydelig forskel på reel 5.1 dolby digital - kvalitet og så den PCM-lyd jeg oplever med netflix.. Så det er ikke 5.1 dolby digital lyd i PCM-forklædning, jeg oplever..T_skaaning skrev:Med mindre jeg har misforstået noget, så gør det ingen forskel om dekodningen foregår på dit TV (eller blu-ray afspiller), hvilket resultere i at din forstærker viser PCM i displayet, eller at du bitstreamer og lader din forstærker foretage dekodningen, hvor den så skriver enten DD, DTS, DD TrueHD eller hvad den nu dekoder.Nu betyder PCM jo ikke, nødvendigvis, at du ikke får 5.1 signal.Nej, men ska man ha' 5.1 ud af PCM bliver det jo pro logic og ikke dolby digital.. Uanset handler det jo bare om bitrate og lydkvalitet.
Nu kender jeg ikke netflix's forhold, men et slag på tasken er, at når de transmitterer PCM er det på ca 320kb/s og med dolby digital plus E-AC-3 er det dobbelt op, altså ca 640kb/s og der op efter.
Så med andre ord, dekoder dit TV et DD+ signal, så er det også det den sender videre til din forstærker, som så bare viser PCM (med mindre jeg da har misforstået noget, men i følge denne artikel: http://www.hometheater.com/content/pcm- ... ray-player så er det sådan det er).
Man skulle da også gerne kunne høre forskel.. Ellers var der jo ikke meget mening med det hele.