Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Asger-P
#196961
Hejsa

Jeg har fået at af Waoo at jeg skulle kunne finde digitale kanaler, via det ellers analoge antenne kabel, ved at indtaste nogle informationer på fjernsynet, men jeg kan ikke finde andet end Analoge indstillinger i menuen, jeg kan se i manualen at de skal være der, men der er altså kun en Analog indstilling menu.
Er der nogen der ved hvordan jeg for adgang til at lave en digital søgning ?

På forhånd tak
Venlig hilsen
Asger
Af Donkeyman
#196962
Hej

Du skal over på den digitale tuner, tryk på TV-knappen på din fjernbetjening, så du ryger over på dvb-c, derinde kan du finde de digitale kanaler.

Jeg ved ikke lige hvordan det fungerer med Waoo, men hos yousee skal du bruge et netværks ID, som du kan finde på yousee's hjemmeside.

Jeg håber det kan hjælpe :)

Mvh. Martin
Af Asger-P
#196965
Donkeyman skrev:Hej

Du skal over på den digitale tuner, tryk på TV-knappen på din fjernbetjening, så du ryger over på dvb-c, derinde kan du finde de digitale kanaler.
Tak for svaret.

Men jeg bruger slet ikke nogen digital boks, de siger ved waoo, at hvis fjernsynet har digital tuner, så behøver man ikke boksen, man kan få de digitale kanaler via det almindelige antenne kabel.

Venlig hilsen
Asger
Af jgr
#196969
Asger-P skrev:Men jeg bruger slet ikke nogen digital boks, de siger ved waoo, at hvis fjernsynet har digital tuner, så behøver man ikke boksen, man kan få de digitale kanaler via det almindelige antenne kabel.
Hvem snakker om digital boks? Du skal have dit TV til at køre på DVB-C-indstillingerne. Ellers kan du med fordel nulstille dit TV til fabriksindstillingerne - så kan du starte helt forfra, og så får du formodentligt mulighed for at vælge hvilke(n) type kanaler du vil søge efter (DVB-T, DVB-C eller analog). I dit tilfælde ville jeg kun vælge DVB-C.

Der er i øvrigt ikke noget, der hedder et analogt antennekabel. Både digital og analog TV kører i det samme kabel.
Af Asger-P
#196976
Hejsa Jens
jgr skrev:Hvem snakker om digital boks?
Nej nu du siger det, det fik jeg vist læst lidt for hurtigt, men nu har jeg så trykket på TV knappen øver på fjernbetjeningen og vupti der var den så den der digitale tuner.

Det var faktisk ikke så svært og nu virker alle kanalerne.

Mange tak for hjælpen
Venlig hilsen
Asger