Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mikedee
#196837
Hej

Jeg er netop skiftet fra Stofa til Waoo som TV-udbyder. Og jeg må sige at jeg ikke er helt tilfreds med udskiftningen.

Mit TV er et Panasonic G20.

Med Stofa:
1½ m. antennekabel fra IXOS: http://www.av-cables.dk/antennekabler/i ... 1-5-m.html
Når jeg kørte en kanal søgning så registrerede TVet kanalkvalitet som 9-10 (skalaen går til 10 som det bedste).

Men Waoo!:
5 m. antenne kabel fra Triax som er "Stofa" og "Yousee" approved.
Når jeg kørte en kanal søgning så registrerede TVet kanalkvalitet som 5-9, men langt de fleste ligger på 7.

Begge løsninger går i en Sony HDD optager og så videre derfra op i TV'et.

Jeg oplever "pixelering" på Waoo. Ikke så meget, men nok til at jeg er utilfreds med det. Jeg er blevet bedt om at genstarte fiberboxen, men det har ikke hjulpet noget.

Mit spørgsmål er så om det kan skyldes det, på papiret, dårligere og længere antennekabel? Eller er det simpelthen udbyderen der ikke leverer bedre?
Er der andre muligheder?

Hvad siger I?
#196881
Stofa leverer højere bitrate end waoo gør.

Hos stofa får du også signalet via kabel og ikke via fiber.

Enten som du siger så er dit antenne kabel for dårlig kvalitet ?

Ellers så sender den waoo boks bare ikke nær så mange DB ud i forhold til det gamle Stofa signal.
#196901
Antennekablet burde ikke have den store betydning.

Mit bud er at det er recorderen der ødelægger dit signal. Du skal købe en splitter og dele antennesignalet før recorderen, til henholdsvis TV og recorder.

Min Samsung recorder ødelægger signalkvaliteten på en række TV kanaler når signalet går igennem den.

Prøv at tilslutte antennekablet direkte til dit TV udenom recorderen for at se om det hjælper.