Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#188108
Som nyoprettet bruger på denne side, håber jeg på alle eksperternes hjælp.

Jeg har indtil sidste uge haft et Samsung 40" 656 fra 2008. Jeg har i al den tid haft Viasat abonnement og i de sidste tre år også HD tilkoblet.
Alle kanaler har altid stået skarpt og fint.

I sidste uge købte jeg så Samsung 46" F8005. Et fantastisk fjernsyn, ufatteligt at jeg har kunnet leve uden alle disse geniale features det har:-)

MEN alle mine HD kanaler hakker nu temmelig meget. Så meget så det faktisk er voldsomt forstyrrende at se på. Når jeg afspiller optagede HD programmer på HD-modtager boksen fra Viasat, hakker det på samme måde. Programmerne er optaget for nogle måneder siden og også afspillet på det gamle Samsung, uden at jeg ihvertfald har bemærket at det skulle hakke.

Problemet er absolut størst i sportsudsendelser, hvor man lægger mest mærke til det.
Jeg så en kamp fra Wimbledon i går, og på HD lod det sig ikke gøre. Kunne simpelthen ikke følge bolden. Så skiftede jeg til TV3 Sport SD og her var der absolut ingen problemer.

Jeg har slået alle auto systemer fra, uden at det har hjulpet.

Er der nogen der har noget bud på hvad det kan skyldes?
#188110
@polski12

Tak for buddet;-)

Jeg antager at man gør det i systemopdatering og at den selv kan gøre det via netværket?

Den fortæller nemlig her at der ikke er nogle nye opdateringer, men om det svar dækker over Firmware ved jeg ikke.....
#188120
Runaldo100 skrev:Som nyoprettet bruger på denne side, håber jeg på alle eksperternes hjælp.

Jeg har indtil sidste uge haft et Samsung 40" 656 fra 2008. Jeg har i al den tid haft Viasat abonnement og i de sidste tre år også HD tilkoblet.
Alle kanaler har altid stået skarpt og fint.

I sidste uge købte jeg så Samsung 46" F8005. Et fantastisk fjernsyn, ufatteligt at jeg har kunnet leve uden alle disse geniale features det har:-)

MEN alle mine HD kanaler hakker nu temmelig meget. Så meget så det faktisk er voldsomt forstyrrende at se på. Når jeg afspiller optagede HD programmer på HD-modtager boksen fra Viasat, hakker det på samme måde. Programmerne er optaget for nogle måneder siden og også afspillet på det gamle Samsung, uden at jeg ihvertfald har bemærket at det skulle hakke.

Problemet er absolut størst i sportsudsendelser, hvor man lægger mest mærke til det.
Jeg så en kamp fra Wimbledon i går, og på HD lod det sig ikke gøre. Kunne simpelthen ikke følge bolden. Så skiftede jeg til TV3 Sport SD og her var der absolut ingen problemer.

Jeg har slået alle auto systemer fra, uden at det har hjulpet.

Er der nogen der har noget bud på hvad det kan skyldes?
Har du HF-TÆT kabler/stik på din tilslutning.
http://digitalt.tv/antennekabel-kvalitet-raad/
#188122
Runaldo100 skrev:@ Bent Odense

Er rimelig sikker på at mine kabler ikke er hf-sikret og det skal naturligvis testes. Men hvis det er det der er problemet, er det så ikke underligt at der ikke var problemer med mit forrige fjernsyn?

Mvh Rune
Det er set før at nye tv er følsom overfor dårlige kabler/stik.
#188126
Update: jeg har testet forbindelsen medet andet tv og her er præcis sammee problem. Så det er ikke fjernsynet den er gal med men formentlig modtagelsen og nu er jeg nok nødt til at få afskærmet ledningerne Og stik som foreslået.
#188136
jng skrev:
polski12 skrev:Har du prøvet opdater firmware på tv :)
Var det alt, du havde at byde på?


Hvorfor??

Hvem kan bruge det du skriver til noget? Egentlig er det bare ganske tarveligt.

Klap kaye hvis du ikke har andet at byde ind med, men håber dog du kommer med noget sagligt, som du før har udvist.