Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#162117
Hej.

For nylig kunne jeg pludselig se Zulu, Tv2 News, Kanal 9 og Charlie. Dem har jeg ikke tidligere kunne se med min TV-pakke. Men der er støj på kanalerne. Ikke overdrevet meget, men der kommer en digital-støj-linje i billedet og et hak i lyden hvert andet sekund.

Er der sket en fejl, mht til kodningen af kanalerne, så det egentlig ikke er meningen, at jeg skal kunne se dem stadigvæk, eller kan jeg indstille på noget for at få støjen væk? Alle mine andre 20 kanaler er der ingen problemer med.
Af Gonardo
#162133
Navn på udbyder og hvad hedder tv pakke du har ?
Og hvor i landet bor du ?

/G
Af T_skaaning
#162134
Gonardo skrev:Navn på udbyder og hvad hedder tv pakke du har ?
Og hvor i landet bor du ?

/G
You-see, det er en speciel pakke til boligforeningen jeg bor i, men det er grundpakken plus 3-4 kanaler som ikke er med i grundpakken ellers. Og så tilsyneladende også de omtalte andre kanaler, medmindre det altså er en fejl i kodningen, og at det ikke er meningen jeg skal kunne se dem.. Men de andre kanaler, som jeg ikke kan se, de er helt sorte, når jeg zapper over på dem.. Disse er som sagt næsten helt fine, de hakker bare lidt hele tiden.

Jeg bor på Nørrebro.
Af madsjensen
#167931
Det virker godt nok ret mærkeligt. Jeg har oplevet støj på linjen et par gange med YouSee, men ikke at modtage tv kanaler som jeg ikke har en min tv pakke. Jeg har på nuværende tidspunkt fuldpakken.

Jeg er ret sikker på nogle forstyrrelser kan skyldes, at det køre via kabel nettet. Tror Canal Digital med satellit TV har et af de bedste signaler hertil kan jeg anbefale oversigten på http://tv-pakke-priser.dk
Af Bent odense
#168269
det kan værer der har været en teknikker der har været og rode i kabel skabet,måske komme til at skubbe til de filtre der er mellem tv pakkrene.
#195522
Hej,

Det lyder godt nok lidt underligt med den fejl. Jeg tror fejlen kan ligge hos din tv udbyder der måske har været i gang med at lave nogle opdatering af tv pakkerne. Jeg har ikke oplevet denne fejl før med min tv pakke jeg har fra YouSee. Håber du de har fået rettet fejlen og det virker godt igen hos dig, eller kan du se mere omkring de tv udbydere i Danmark her på http://www.tvpakkerguide.dk

Held og lykke :)