Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#200271
Hej,

Jeg er den glade ejer af et Samsung UE46D6505 LED TV, som umiddelbart virker upåklageligt. Jeg har så sidenhen købt en Wii U, som jeg selvfølgelig har sat til mit fjernsyn.

Mit problem er at DR1/2/3 og TV2 begynder at flimre helt vildt når jeg tænder min Wii U. Jeg har prøvet at flytte Wii U'en væk fra fjernsynet, hvilket ikke hjalp.

Jeg har også prøvet at tage HDMI stikket ud af Wii U'en og TVet, for derefter bare at spille på GamePad'ens skærm (Wii U'en har stået inden for en meters afstand af TVet under denne "test").
Dette løste heller ikke problemet, hvilket jeg ikke forstår et hak af, da jeg har læst mig frem til at de mest gængse problemer er pga HDMI kablet (grundet dårlig afskærmning af f.eks. HDMI boardet i fjernsynet).

Nogen der har nogle bud på hvad fejlen kunne skyldes? Alle bud, som jeg evt. ikke har tænkt på, er meget velkomne.

På forhånd tak.

// Marc
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#200289
Hvordan modtager du tv-kanaler? Via antenne? Det kunne godt lyde som om, at Wii U forstyrrer den frekvens, hvor du modtager tv-signalet på, måske pga. den frekvens som spilcontrolleren kommunikerer på.
#200352
Rasmus:
Yeah, via en TV antenne. Betaler i hvert fald et antenne bidrag + der går et antenne kabel til TVet.
Jeg vil da lige prøve at se om det har nogen effekt hvis jeg fx. slår WiFi fra og/eller prøver at se om jeg kan skifte frekvens på den connection der er imellem controller og konsol og så vænner jeg tilbage.
#200616
Hej igen,

Det virker umiddelbart hvis jeg flytter consollen 4 meter væk fra fjernsynet. Har ikke rigtig kunnet gøre noget ved forbindelsen mellem controller og consol, så ved ikke om det er forstyrrelsen eller noget andet.

Koluda, undskyld, men hvad er RF tætte stik? Ved ikke lige for meget omkring det.
#200617
Mipzhap skrev:Rasmus:
Yeah, via en TV antenne. Betaler i hvert fald et antenne bidrag + der går et antenne kabel til TVet.
Men hvordan kommer signalet ind? Har du fysisk en antenne på taget eller i stuen eller har du blot et antennestik i væggen? I sidste tilfælde modtager du nok via kabel-tv :)

Det er formentlig atennestikket inde i væggen eller den del som sidder imellem stikket i væggen og hen til tv'et, som er problemet. I første omgang er det nok nemmest at købe et godt afskærmet antennekabel til forbindelsen imellem væg og tv. Det kan du få på nettet og i de fleste elektronikbutikker.