Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ottendahl
#195730
Hej alle sammen.

Jeg har lige skiftet fra TDC home trio til Fullrate, da jeg ville spare en mindre formue. Problemet er at jeg savner optage funktionen en hel del. Jeg har et rimelig nyt Samsung smart tv (Knap 1 år gammelt) og har læst mig til at jeg kan optage direkte på en harddisk, men at det ikke er særlig veludviklet, noget med at man ikke kan optage et program og se et andet osv. Derudover ville jeg være ret træt af at skulle formatere min harddisk, men kunne jo købe en ny.

Men er der nogle bedre alternativer? Hvordan fungere det f.eks. med en harddisk optager?

Godt nytår og god bedring

Anders
Af BrianH
#195731
Ottendahl skrev:Hej alle sammen.

Jeg har lige skiftet fra TDC home trio til Fullrate, da jeg ville spare en mindre formue. Problemet er at jeg savner optage funktionen en hel del. Jeg har et rimelig nyt Samsung smart tv (Knap 1 år gammelt) og har læst mig til at jeg kan optage direkte på en harddisk, men at det ikke er særlig veludviklet, noget med at man ikke kan optage et program og se et andet osv. Derudover ville jeg være ret træt af at skulle formatere min harddisk, men kunne jo købe en ny.

Men er der nogle bedre alternativer? Hvordan fungere det f.eks. med en harddisk optager?

Godt nytår og god bedring

Anders

Hvad mener du med "Hvordan fungere det f.eks. med en harddisk optager?" ?

Ved du ikke hvad en harddiskoptager er, eller vil du have en teknisk beskrivelse?
Af Ottendahl
#195732
Jamen altså fungere det lidt ligesom med home trio boksen med en tv oversigt hvor man kan optage evt flere programmer mens man ser noget?

Derudover skal jeg også ud og købe en blue ray afspiller kan det så betale sig at købe en kombineret?
Af BrianH
#195733
Harddiskoptageren er nuværende højdepunkt i evolutionen gennem 30 år fra VHS, så hvordan det virker må du google dig til og studere selv.

Man kunne jo starte med at læse de mange test af harddiskoptagere på flatpanels.dk (den hjemmeside, hvor du fandt forum, hvor svarerne kommer helt af sig selv :) )
Af Ottendahl
#195734
Jeg læser skam også rundet på siden og andre for den sags skyld. Nu var det jo ikke blot det der var mit spørgsmål. Ville gerne hører om alternativer derudover bare høre nogle tanker fra nogen der havde været igennem det samme eller bare havde forstand på det.

Husk at ingen kræver af dig du skal svare. Hvis du ikke har lyst så bare lad vær. Kan være der kommer en anden forbi og hvis ikke er det heller ikke jorden undergang.
Af Ottendahl
#195753
Der er delte meninger om det overhovedet kan lade sig gøre at slutte en harddisk optager til fullrate grundet noget de kalder IPTV. Kan nogen be- eller afkræftet dette? Ville være træls at købe en hvis det ikke kan lade sig gøre.



Bilka har en LG model: HR933N på tilbud. Der er en test af en som hedder næsten det samme, er det på grund af harddisk størrelse at de ikke har identisk model nummer eller ligger der mere i det?

Nogen der er set Samsung version på tilbud?
Af jng
#195754
Ottendahl skrev:Der er delte meninger om det overhovedet kan lade sig gøre at slutte en harddisk optager til fullrate grundet noget de kalder IPTV. Kan nogen be- eller afkræftet dette? Ville være træls at købe en hvis det ikke kan lade sig gøre.



Bilka har en LG model: HR933N på tilbud. Der er en test af en som hedder næsten det samme, er det på grund af harddisk størrelse at de ikke har identisk model nummer eller ligger der mere i det?

Nogen der er set Samsung version på tilbud?
TDC home og lignende produkter, som fx Fullrates, har teknisk set intet med tv at gøre, og du kan ikke bruge LG's eller andre digitale harddiskpotagere til at optage 'tv' med.
Af Ottendahl
#195765
Okay, så der er simpelthen ikke mulighed for at kunne komme til at optage programmer med fullrate?
Af Ottendahl
#195767
Ja har også læst det, men synes ikke der er noget entydigt svar, men det må betyde at det ikke rigtig kan lade sig gøre. Det var da egentlig utroligt.