Flemming9999 skrev: Forbrugerne er begyndt at stoppe med at handle, da de hører DVB-T2 kommer. Derfor meget vigtigt at nye tv til dansk marked kommer med DVB-T2 NU!!!!! ellers får vi samme problem som med MPEG2 solgte tv, når MPEG4 var på vej.
Så længe, der ikke er vedtaget noget om DVB-T2 i Danmark, så kan det vel ikke være afgørende for et køb endnu. Så rådgivning efter købeloven kan vel heller ikke kræves. Jeg vil dog mene, at det vil være klogt allerede nu at fortælle om DVB-T2 og HD i Sverige, hvis man sælger til en
antenne-kunde på det østlige Sjælland (evt. på dele af Bornholm ??? eller i det østlige Nordjylland ???)
Jeg må også indrømme, at jeg pt. selv afventer de første DVB-T2 modtagere/TV fra Sverige.
Flemming9999 skrev:DVB-C2 er uvist. Det bør også afklares om antenneforeningerne for brug for denne. Igen hvis det kræves, så lav også tv med DVB-C2 NU
Det kan man ikke, for der findes endnu ikke andet end DVB-C2 prototyper - og snart chip-prototyper. 'Kabel Deutchland' en af de største kabeloperatører sydpå, har skrevet til alle TV fabrikkerne, at KD vil begynde at anvende DVB-C2 fra næste sommer (2011).
http://omploader.org/vNHN6Zw .
Men det siger jo ikke noget sikkert om tidspunktet hos youSee og Stofa. Det er dog ret sikkert, at det digitale spejl af de nuværende analoge kanaler vil blive sendt med DVB-C i længere tid fremover.
Jeg synes ikke der er noget problem i at købe fx. enSony KDL-??EX500 model til brug med youSee.
Køb af meget dyre og/eller store modeller kan måske få en til at tænke 6-12 mdr. længere ?
Flemming9999 skrev:Politikerne skal oppe sig.
TV-producenterne skal oppe sig.
Det er ikke så let, når produkterne tidligst kan ses på IFA-Berlin i næste måned.
Det med at forstå udviklingen er jo ikke let. Skal man påtvinge andre en bestemt teknologi-vej, må man være
uhyre sikker på, at det vil være en både
rigtig og nødvendig vej at gå, og at tidspunktet er det rette netop nu.
Der er jo et utal af eksempler på teknologi, som ikke blev gennemtænkt godt og kritisk nok, før man 'gik i luften' med noget 'l*rt' som DAB eller noget usælgeligt som DVB-H.
Lars