Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#44095
Testen af Pioneer LX5090H er nu offentliggjort. Vi har testet H modellen, som også har en udvidet kalibreringsmenu samt DLNA understøttelse.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1221028254

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen :)
Af Peiter@work
#44117
En herreskærm. Var det ikke for prisen, hang den hjemme på stuevæggen pt.

Godt testarbejde Rasmus ...
Af Supergris
#44145
Under testen bliver der skrevet følgende:
Pioneer LX5090H understøtter 1080p24 korrekt, når PureCinema funktionen slås til. Hvis ”Film Mode” er på Off vil man imidlertid opleve lidt hak i billedet ved f.eks. panoreringer...
Her kommer lige nogle spørgsmål:
Hvorfor er " Film Mode " IKKE bare altid sat til???
Giver det nogle ulemper ved normale kilder???
Har tidligere i forbindelse med LG PG6000 spurgt, om dette ikke kunne være grunden til´, at LG érne ikke viste 1080p24 korrekt. Kan dette være tilfældet, og er det muligt, at få efterprøvet???
Jeg har nemlig set, at der i indstillinger er en funktion, der hedder " Film Mode on/off på LG én, men har ikke nogen BlueRAy-afspiller, til at efterprøve det!!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#44150
Ja, FilmMode giver desværre combing og jaggies hvis du bruger det på SD materiale, såsom TV signaler. Du vil måske også opleve at tekst der scroller hen over bunden på eksempelvis nyhedskanaler vil skæres over (tearing).

Rasmus har, så vidt vides, prøvet alle instillingerne på PG modellen for at se om 1080p24 virkede.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#44160
Jeg ville mene at et sæt Supra kabler ville være tilstrækkeligt. Hvis blot signalet kan føres over til TV uden at du ser fejl i billedet, så får du ikke bedre kvalitet med et bedre kabel. HDMI signaler er krypterede, så hvis der opstår fejl, så er det ikke i form af forvaskede farver eller manglende nuancer - det vil være meget håndgribelige pixelfejl, der på ingen måde ligner det der skulle have været vist.

Link til Supra kabel:
http://www.av-connection.com/?PNo=SUPHDMI10&ML=299
Af nk666
#44197
Lækker test... Kan jo nærmest ikke vente ved at få det købt. på trods af at jeg har forsøgt overtale konen til mindre burde kunne gøre det.. Grundet min frygt for at OLED kommer til at være så meget bedre om et år eller 2... Her ville jeg bedre kunne klare at smide et lidt billiger TV væk.. eller bare beholde vores 42" plasma tv..

og det sjoveste af det hele er, at kun er fordi hun synes det er flot at det er det hun vil have.. Nogen vil jo nok sige at jeg er heldig :p Så nu kan jeg sku lige så godt bare lade hende købe skidtet og glæde mig over det lækre tv...
Af penther
#44200
Kanon test, du skal nok lige rette det øverste hvor der står der kun er dvb-t i :) mindre ting, jeg synes personligt det er en større revolution på tv siden i forhold til hvad der har været indtil nu :) tro hvis du skal have en oled til en god pris vil der gå mange år, du kan jo se hvor lang tid der er gået med lcd :)
den hænger snart hos mig :)
Af poulkat
#44234
Tak for testen. Glæder mig til at læse den. Men.....

om skærmen efter testen er god eller dårlig tjaaaa..... det er for mit vedkommende for sent. For jeg har netop bestilt modellen sammen med Pioneers Blue-Ray afspiller BDP-LX70 i uge 36 til levering i uge 37. :)

Glæder mig vildt og vildt ja det var prisen også. Hele herligheden koster mig 39 tusinde hårdt tjenste danske kroner efter skattefar har været og taget sin andel.

Så jeg håber jeg har gjort et godt køb. :)

Jeg vender tilbage med min vurdering på et senere tidspunkt, når hele herligheden er kørende.

Nogen der kan foreslå et godt HDMI kabel til mit nye udstyr?
Af poulkat
#44235
Skulle have stået til levering i uge 38 i stedet for.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#44239
poulkat skrev:Nogen der kan foreslå et godt HDMI kabel til mit nye udstyr?
... tjek lige linkene lidt højere oppe.
Af Slothen
#44497
Hvad kommer denne beauty til at koste
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#44500
Hvillken beaty? 5090H koster ca. 25.000 kr.