Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kleitus
macsat skrev:En helt så grundig anmeldelse er det ikke, men der er dog en dansk anmeldelse af BeoLab 9 her:
http://www.hifi4all.dk/content/template ... 8&zoneid=3
Fra artiklen:
"Til prisen får man faktisk en del for sine penge. Jeg har personligt altid ment, at B&O bare var dyrt design, men med Beolab 9 får du både et sæt højtalere, 6 mono forstærkere, dansk design og ikke mindst vellyd. Jeg havde aldrig troet, at det ville komme over min læber, men her er et produkt fra B&O, som får min varmeste anbefaling med på vejen."
rhino (DK) skrev:nu har jeg i snart 15 måtte høre at mit B&O grej bare var lavet af gamle phillips komponenter og gamle kattemadsdåser, så er det jo rart at man kan linke til denne side og hvertfald bevise at deres tv skærme ligger i toppen af ligaen hehehehehe hvis nu der skulle komme flere der kritiserer B&O :D
Jeg har det på præcis samme måde. Jeg synes det er sindsygt fedt at se at B&O rent faktisk ER fed kvalitet og ikke elendig kvalitet i dyr indpakning som nogen har for vane at beskylde dem for.

Ja det er dyrt og ja der er vægt på design også. MEN det er stadig helt i top mht. kvalitet - billedet på deres TV er blandt de bedste og deres lyd ligeså.

Jeg er sgu stolt over dem. :)
Af lennon
Kleitus skrev:
macsat skrev: - billedet på deres TV er blandt de bedste og deres lyd ligeså.

Jeg er sgu stolt over dem. :)
Billedet på deres sidste to lanceredeTV er blandt de bedste, - meeen i en lidt for lang periode før det . . . :s !
Af cannavaro
lennon skrev:
cannavaro skrev:Hvordan er billedkvaliteten på BV10 så set i forhold til de øvrige Top-plasma på markedet, eksklusiv Pioneer, som alligevel er færdige på Tv-markedet?
Rasmus har tidligere ytret,at det TV som kommer tættest på Pio KURO var Pana G10 . Og mit gæt er, at B&O10 kommer meeget tæt på Pana G10. . ?
Det er vel også nogenlunde mit gæt. Der er dog områder rent billedmæssigt, hvor BV10 er bedre. Men det bare fordi det jo er en rum tid siden, at han ytrede netop dette, og efterhånden er der jo efterfølgende kommet en hel del skærme på markedet.
Af richthofen
rhino (DK) skrev:Det er godt nok dejligt at læse vores danske B&O er blandt de førende inden for tv

nu har jeg i snart 15 måtte høre at mit B&O grej bare var lavet af gamle phillips komponenter og gamle kattemadsdåser, så er det jo rart at man kan linke til denne side og hvertfald bevise at deres tv skærme ligger i toppen af ligaen hehehehehe hvis nu der skulle komme flere der kritiserer B&O :D

bare der dog var en tilsvarende side der testede deres anlæg og højtallere :)
Der ER "billige" Phillips og i det her tilfælde med BV10, Samasung komponenter i B&O's produkter.

Jeg er vel mere eller mindre enig i hvad der bliver sagt om BV10, problemet for mig er bare PRISEN. Den er ude af proportioner i forhold til andet og i mange tilfælde bedre produkter på markedet. Og ud fra den holdning er Topanbefalingen det også!

Der er jo næsten gået B&O selvsving i den her tråd.

Godt nok er B&O danske (stadigvæk) men så gode er de heller ikke. Det klarer deres prissætning for dem, efter min mening. Det er mærkevare af god kvalitet, men til alt for høje priser som man ser det på mange andre forbrugerprodukter. Man kan, som sagt, få en del bedre produkter til en tredjedel af prisen (BV10).

Men folk kan for min skyld købe mainstream B&O stuf, hvis de har lyst til det..

Mainstream design ting til væggen tænder mig ikke, som det åbenbart gør på så mange andre.

Rasmus, hvordan er lyden i BV10 kontra lyden fra fx S62 til Pio 5090H? Den lyd jeg får fra mine S62 er det bedste jeg har hørt til et Fladskærms TV.
Af richthofen
richthofen skrev:
rhino (DK) skrev:Det er godt nok dejligt at læse vores danske B&O er blandt de førende inden for tv

nu har jeg i snart 15 måtte høre at mit B&O grej bare var lavet af gamle phillips komponenter og gamle kattemadsdåser, så er det jo rart at man kan linke til denne side og hvertfald bevise at deres tv skærme ligger i toppen af ligaen hehehehehe hvis nu der skulle komme flere der kritiserer B&O :D

bare der dog var en tilsvarende side der testede deres anlæg og højtallere :)
Der ER "billige" Phillips og i det her tilfælde med BV10, Samasung komponenter i B&O's produkter.

Jeg tror vel mere eller mindre på hvad der bliver sagt om BV10, problemet for mig er bare PRISEN. Den er ude af proportioner i forhold til andet og i mange tilfælde bedre produkter på markedet. Og ud fra den holdning er Topanbefalingen det også!

Der er jo næsten gået B&O selvsving i den her tråd.

Godt nok er B&O danske (stadigvæk) men så gode er de heller ikke. Det klarer deres prissætning for dem, efter min mening. Det er mærkevare af god kvalitet, men til alt for høje priser som man ser det på mange andre forbrugerprodukter. Man kan, som sagt, få en del bedre produkter til en tredjedel af prisen (BV10).

Men folk kan for min skyld købe mainstream B&O stuf, hvis de har lyst til det..

Mainstream design ting til væggen tænder mig ikke, som det åbenbart gør på så mange andre.

Rasmus, hvordan er lyden i BV10 kontra lyden fra fx S62 til Pio 5090H? Den lyd jeg får fra mine S62 er det bedste jeg har hørt til et Fladskærms TV.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
richthofen skrev:Og ud fra den holdning er Topanbefalingen det også!
Jeg spurgte rent pænt tidligere om disse ting ikke kunne tages i en anden tråd dedikeret til diskussion af vore awards. Der er ingen grund til at begynde igen i denne tråd.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
ja B&O´produkter er dyre men er gennemførte ned til mindste detalje med hensyn til link, lyd-billedkvalitet, betjening, byggekvalitet/design så derfor som helhed dyere end et tv der kun opfylder en af de ting eller to

så svært er det vel ikke at forstå
Oprindeligt indlæg flyttet til ris/ros forummet - Rasmus Larsen, Administrator

Da jeg tillod mig i en provokerende bemærkning at angive at champagnen ved BV10’s lanceringsevent, nok har påvirket de 2 unge herre fra Flatpanels, så var det med dyb ironi. Jeg har ikke antydet nogen form for bestikkelse, som den ikke alt for skarpe moderator her på sitet gav udtryk for.

Oprindeligt indlæg flyttet til ris/ros forummet - Rasmus Larsen, Administrator
ctacta skrev: Jeg har ikke antydet nogen form for bestikkelse, som den ikke alt for skarpe moderator her på sitet gav udtryk for.
Baseret på denne udtalelse, så gider jeg sku knap forholde mig til resten af dit indlæg. Jeg har dog flyttet resten af dit indlæg til vores ris/ros forum - så må jeg se om jeg kan finde tiden og lysten til at forholde mig til det på et senere tidspunkt.
Af ctacta
Der er da et barnligt forsvar at spille fornærmet Hr. Rasmussen, ved at flytte indlægget, fremfor at komme ind i kampen og besvarer på alt det vi andre undrer os meget over. Det er din moderator der tillægger indlæg betydninger som ikke har været fremført! Revser man verbalt må man forvente at der reageret herfra.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Han hedder "Larsen". Det er mig der er "Rasmussen"...

Din kommentar er af så generel karakter, at den ikke hører til i denne tråd. Jeg har endda bedt folk om at fortsætte denne type diskussion i ris/ros-sektionen to gange tidligere, så der er ingen grund til at tage på vej. Jeg vil bede dig fortsætte diskussionen i den tråd, der er oprettet til formålet, som du også linker til.
Af ctacta
Rasmus Larsen skrev:
Coating eller ej. Billedkvaliteten er den samme. Prisen skal jeg da forholde mig til.
Dette er ganske enkelt fuldstændig forkert!

Man kan ikke overfladebehandle et glasobjekt med en coating, uden at det har en eller anden indflydelse på farvespektrum m.m.. Det er ganske enkelt umuligt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
ctacta skrev:
Rasmus Larsen skrev:
Coating eller ej. Billedkvaliteten er den samme. Prisen skal jeg da forholde mig til.

Man kan ikke overfladebehandle et glasobjekt med en coating, uden at det har en eller anden indflydelse på farvespektrum m.m.. Det er ganske enkelt umuligt.
Det er meget paragrafrytteri, men det er rigtigt, at det har en betydning. Det har dog ingen betydning for hvordan billedet generes og gengives på LCD panelet.

Det er ikke det der er pointen. Pointen er, at BV10 uden coating præsterer samme billedkvalitet. Du tager et afsnit fra mit tidligere indlæg og kører det ud af kontekst. Det skal jo læses i sammenhæng med kommentaren til prisen. Bare fordi vi tester med motoriseret stand, skal vi jo ikke forhold os til prisen med motoriseret stand (det skal jo stå her på en eller anden måde, og jeg ønsker ikke at lave huller i væggen for hvert Tv vi tester).

Det er det samme når vi anmeldeler et Tv i 40", der også findes i 46". Der vil være små variationer, men anmeldelsen og betragtningerne er stadig gyldige for begge modeller.
Tilsvarende er der jo forskel modellerne iblandt pga. små variationer i komponenter. Således er én BV10 ikke nødvendigvis 100 % identisk billedmæssigt med en anden BV10 - men de marginale forskelle har ingen praktisk betydning.
Af ctacta
Rasmus Larsen skrev:
ctacta skrev:
Rasmus Larsen skrev:

Det er meget paragrafrytteri, men det er rigtigt, at det har en betydning. Det har dog ingen betydning for hvordan billedet generes og gengives på LCD panelet.

Det er ikke det der er pointen. Pointen er, at BV10 uden coating præsterer samme billedkvalitet.
Jeg beklager meget, nu har jeg læst dit indlæg 4 gange sammen med andre, og jeg syntes du snakker voldsomt udenom (':p')

På den ene side gir du mig ret, på den anden side vil du ikke og med henvisning til at BV10 uden coating præsterer samme billedkvalitet.

Det hænger simpelthen ikke sammen Rasmus (';;)')
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12