Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#61372
red_martians skrev: Hvordan er menuerne i samsungen. Samsung har generelt aldrig sagt mig pga. det tager 5sek at skifte kanal. 10sek at loade menuen, og 5sek. når man bladre i indgangene. På det punkt er Panasonic en drøm, og noget som mange ønsker kunne blive bedre?
Stadig træge, men dog ikke så slemme som tidligere. Content library og menuerne til generelle indstillinger er der dog ikke så meget fart på.
Brugeravatar
Af Tech2007
#61375
Rasmus Larsen skrev:
Tech2007 skrev: Jeg har selv testet dette TV i 46 tommer sammen med en rigtig god ven, og vi kunne begge se backlight bleeding når rummet var helt mørklagt. Vi bemærkede et lysere område langs den nederste venstre side af skærmen, og lidt øverst i højre hjørne. Det lyder bare mærkeligt at du slet ikke har set noget i samme stil eller noget lysudsving.
Jeg kunne registrere en lille anelse, hvis jeg skruede backlight i menuen helt op på 10 (dog absolut ikke kritisk), men på indstillingerne 3 og 5, osm jeg benyttede gennem testen, var der ikke problemer.

Du har dog ret i, at backlight bleeding er et af de fænomener, som kan variere allermest på LCD-TV. Hvis I allerede har set det på to eksemplarer lader det til, at det også er et problem på B7000.

Jeg vil dog stadig pointere, at jeg synes problemet med slør på B7000 er værre end en smule backlight bleeding (jeg går ikke ud fra at jeres var kritisk når du skriver sådan?).
I nogle tilfælde var det rimelig kritisk mht. backlight bleeding.

Jeg skrev en lille anmeldelse for ca. 2 uger siden og du kan læse den her:
http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... PN=1&TPN=1

Der står lidt om de positive og negative ting som jeg har observeret omkring skærmen.

Jeg vil sige at vi begge stort set er kommet frem til det samme, men det kan du jo selv bedømme efter du har læst min lille review. ;)
Af Leviathan
#61376
Rasmus Larsen skrev: Uden at støde nogen som måske bruger CNET, så nej, det synes jeg ikke de gør. Deres anmeldelser er for "hurtige" og overfladiske.
Hvilke sider vil du så mene har seriøse online anmeldelser af TV? Jeg synes generelt det er meget svært at opstøve ordenlige reviews!
Af hoej
#61382
Hej tak for gode anmeldelser af diverse TV. Jeg er rigtig glad for at jeg fandt denne side før jeg køber fladskærm. :)

I forbindelse med anmeldelsen af Samsung UE46B7070 gik jeg ind på hifipriser.dk for at tjekke priserne, her fandt jeg i 40" modellen som jeg kunne være interesseret i to modeller hhv. 7070 og 7050 efter detaljeret gennemlæsning af Samsungs hjemmeside har jeg stadig ikke fundet ud af hvad forskellen er. Er der nogen der ved det?

Det kunne være meget lækkert hvis i i anmeldelserne gav et kort overblik over de forskellige varianter i en serie af tv. Men jeg kan dog også godt forestille mig at det sikkert er ret omfangsrigt i nogle tilfælde.

Jeg selv er på udkig efter et TV til TV signaler selvfølgelig, men også til brug med playstation3. Efter anmeldelsen af Panasonic G10E var jeg klar til at købe sådan et, men jeg er senere blevet for bange for burn-in, samt at det nok vil blive brugt i ret lyse omgivelser, mulighed for pc tilslutning mm.

Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på med LCD til Playstation spil? jeg kunne forestille mig at førnævnte Samsung ikke er optimalt pga. sløret. Har i evt. nogle anbefalinger af TV? jeg overvejede Sony W5500.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#61383
Tech2007 skrev:
I nogle tilfælde var det rimelig kritisk mht. backlight bleeding.

Jeg skrev en lille anmeldelse for ca. 2 uger siden og du kan læse den her:
http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... PN=1&TPN=1
Fin gennemgang. Du skulle næste smide den her på forummet under vores brugeranmeldelser. Så forsvinder den ikke i den store mængde indlæg på Internettet.

Har du mulighed for at teste om din skærm har samme problemer med slør i mørke farver? Du kan gøre det vha. vores monitorTest her: http://www.flatpanels.dk/monitortest_dk.php
Af Illgor
#61384
Velkommen til hoej.

Mht din frygt for Burn in på G10 så er det efterhånden blevet godt diskutteret og nyere plasmaskærme er det generelt så svært at lave burn in på så det reelt ikke er noget problem. Så den frygt behøver du ikke have.
Angående PC tilslutning så vil et G10 være mindst lige så godt som LCD tv undtagen hvis du ligefrem skal bruge den som monitor og skrive/surfe på nettet. Men til film og spil skal du ikke være bekymret.
Så er det seføli det sidste med lyset og der er det klart at G10 vil have en ulempe i forhold til nogle LCD tv, men jo åbenbart ikke med det nye samsung som der også står i anmeldelsen.

Men når det er sagt så er et Sony W5500 jo et ganske godt tv så hvis det er det du vil have så vil det ikke være noget dårligt valg.
#61385
hoej skrev:
I forbindelse med anmeldelsen af Samsung UE46B7070 gik jeg ind på hifipriser.dk for at tjekke priserne, her fandt jeg i 40" modellen som jeg kunne være interesseret i to modeller hhv. 7070 og 7050 efter detaljeret gennemlæsning af Samsungs hjemmeside har jeg stadig ikke fundet ud af hvad forskellen er. Er der nogen der ved det?

Det kunne være meget lækkert hvis i i anmeldelserne gav et kort overblik over de forskellige varianter i en serie af tv. Men jeg kan dog også godt forestille mig at det sikkert er ret omfangsrigt i nogle tilfælde.
Det står i konklusionen til sidst med kursiv.
Jeg selv er på udkig efter et TV til TV signaler selvfølgelig, men også til brug med playstation3. Efter anmeldelsen af Panasonic G10E var jeg klar til at købe sådan et, men jeg er senere blevet for bange for burn-in, samt at det nok vil blive brugt i ret lyse omgivelser, mulighed for pc tilslutning mm.

Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på med LCD til Playstation spil? jeg kunne forestille mig at førnævnte Samsung ikke er optimalt pga. sløret. Har i evt. nogle anbefalinger af TV? jeg overvejede Sony W5500
Jeg synes ikek G10 er noget problem i forbindelse med gaming på en PS3. Det benyttede jeg den selv til en del.

W5500 er også et bud.

Bemærk dog, at B7000 ikke er meget bedre mht. refleksioner end G10. Og ja, sløret er ikke optimalt i forhold til spilbrug.
Af hoej
#61386
ok tak min bad mht. varianterne :) O_O

Tak for kommentarerne mht. gaming og tv til dette og sorry for at det var en smule off-topic. [/list]
Brugeravatar
Af Tech2007
#61387
Rasmus Larsen skrev:
Tech2007 skrev:
I nogle tilfælde var det rimelig kritisk mht. backlight bleeding.

Jeg skrev en lille anmeldelse for ca. 2 uger siden og du kan læse den her:
http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... PN=1&TPN=1
Fin gennemgang. Du skulle næste smide den her på forummet under vores brugeranmeldelser. Så forsvinder den ikke i den store mængde indlæg på Internettet.

Har du mulighed for at teste om din skærm har samme problemer med slør i mørke farver? Du kan gøre det vha. vores monitorTest her: http://www.flatpanels.dk/monitortest_dk.php
Jeg har ikke selv skærmen stående, det er nemlig min ven som har lånt den af sin forretning, men den skal afleveres slutningen af ugen. Jeg tager i hvert fald over til ham her formiddag og tester for slør. Jeres monitortest skal nok afsløre det. Kommer med en tilbagemeldning omkring kl. 12.
Af akbristow
#61388
Tak for endnu en god anmeldelse.

Jeg har gennem de seneste par måneder fulgt godt med her på sitet og bl.a. læst anmeldelserne og diskussionerne om G10 og nu B7000. Selvom min toldmodighed ikke fejler noget, vil jeg indrømme, at jeg havde satset på at give Samsung mine penge.

Det er ærgerligt at billedkvaliteten stadig ikke er i top. Personligt er jeg ligeglad med nye trådløse features, smarte menuer og om skærmen er 3, 5 eller 10 cm tyk, så længe jeg får et godt billede.

Jeg tror jeg holder lidt på pungen endnu. Men lad os se hvad der kommer på bordet omkring trail i 40" modellen.

Nu hvor jeg har besluttet at være toldmodig kommer der så nye modeller, hend over sommeren, der er værd at vente på?
Senest rettet af akbristow 30. apr 2009, 12:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#61392
Der er én ting du kan være stensikker på, og det er at der ALTID kommer nye modeller, der er værd at vente på. Men på den måde får du aldrig købt noget...
Af kaja69
#61393
Hej Rasmus, jeg bliver lidt forvirret af alle de kommentarer og anbefalinger. Du har jo testet alle tre tv (B70, G10 og W5500) som jeg overvejer at købe i 40/42". Hvilket et af de tre ville du selv købe til en stue, der ikke er mørklagt (om dagen er der en del lysindfald fra forskellige sider) til allround TV brug (SD og lidt HD, men der er ikke så mange kanaler endnu), PS3 gaming samt noget DVD og Blu-ray film ind i mellem (når det er mørk nok ser vi film på projektor og 200" lærred)? På forhånd tak for dit svar!
Af xcardman
#61395
kaja69 skrev:Hej Rasmus, jeg bliver lidt forvirret af alle de kommentarer og anbefalinger. Du har jo testet alle tre tv (B70, G10 og W5500) som jeg overvejer at købe i 40/42". Hvilket et af de tre ville du selv købe til en stue, der ikke er mørklagt (om dagen er der en del lysindfald fra forskellige sider) til allround TV brug (SD og lidt HD, men der er ikke så mange kanaler endnu), PS3 gaming samt noget DVD og Blu-ray film ind i mellem (når det er mørk nok ser vi film på projektor og 200" lærred)? På forhånd tak for dit svar!
Hvis man kun kigger på genskin, så er der kun en w5500.

en 7070 giver en masse genskin og en g10 er bedst i mørke.
Af Steemann
#61396
Er der nogle derude der har købt Skærmen som har oplevet trailing problemet? Personligt har jeg kun leget med skærmen i fona men der oplevede jeg ikke skyggen af dette problem.
Jeg har selv overvejet 40", og som Rasmus skriver i sin udemærkede anmeldelse så er har ikke sikker på om han bare her modtaget en "mandags model".
Er der ikke nogle der har købt skærmen der kunne give noget feed-back på trailing problemet??
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 19