Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Elkjaer_m
#138103
Stadig intet nyt om en 60 eller 65 tommer?
Af Venomous
#138104
Det undre mig at i ikke har observeret at det er gået udover lysstyrken den yderste cm hele vejen rundt, pga. den tynde ramme.
Her bliver billedet gradvist en del mørkere.
??
Dette gælder også 7 serien.
Af lennon
#138109
En af årets mest imødesete test .
Og hvor er det positivt, at Samsung endelig laver et anstændigt LCD TV . Hidtil har Samsung i min verden været voldsomt overvurderet, og haft alt for store markedsandele på markedsføring,features og design - uden at kunne tilbyde en såkaldt "topmodel" .
Overraskande for mig, at edge LED teknologien åbenbart godt kan fungere uden clouding . .
Af dalle85
#138110
Venomous skrev:Det undre mig at i ikke har observeret at det er gået udover lysstyrken den yderste cm hele vejen rundt, pga. den tynde ramme.
Her bliver billedet gradvist en del mørkere.
??
Dette gælder også 7 serien.
Det er sjovt - jeg har observeret præcis samme "rullende" kant på mit UE46D8005 som om billedet "ruller" ind i skærmen i top og bund... Det er som om kanten bliver "beveled" (kender ikke lige et tilsvarende dansk udtryk). Billedet er superflot bortset fra denne underlige kant der ses specielt i top og bund på meget lyse billeder... Noget af en fejl hvis man spørger mig!
Af dalle85
#138123
theman7979 skrev:input lag :(
Sætter du skærmen i spilmode, så er der ikke noget lag. Jeg forsøgte mig med Guitar Hero og det gik fuldstændig i kage, men da jeg satte den i spilmode forsvandt problemet fuldstændigt.
Af theman7979
#138126
fair nok, men 40ms er bare for meget til mig. Går ud fra det er målt i game mode.

Det er åbenbart svært at producere tv med lavt input lag.
Af macbane
#138127
Jeg har et spørgsmål til de kalibrerede indstillinger i er så venlige at dele med os. Altså måden i har indstillet farve, kontrast, lys etc.

Jeg har selv det tv i har anmeldt her og jeg er lidt nysgerrig efter om man kan bruge/kopiere de indstillinger i har lavet med succes derhjemme? Jeg kunne forestille sig man selv lige skal tweake lidt på det hele, men spørgsmålet er om det er en god ide?
Af THM
#138128
macbane skrev:Jeg har et spørgsmål til de kalibrerede indstillinger i er så venlige at dele med os. Altså måden i har indstillet farve, kontrast, lys etc.

Jeg har selv det tv i har anmeldt her og jeg er lidt nysgerrig efter om man kan bruge/kopiere de indstillinger i har lavet med succes derhjemme? Jeg kunne forestille sig man selv lige skal tweake lidt på det hele, men spørgsmålet er om det er en god ide?
du vil komme forholdsvist tæt på resultatet i testen ved at bruge de anbefalede indstillinger, men der kan være små variationer fra et eksemplar til et andet 8)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#138129
Ja, du kan godt bruge indstillingerne. Der er dog en hvis variation fra panel til panel, så de indstillinger, der relaterer til de individuelle R, G og B justeringer, kan godt gå hen og være forkerte til lige netop dit TV. Alle de øvrige justeringer burde dog - alt andet lige - give dig en mærkbar forbedring i billedkvaliteten ift. standardindstillingerne.

Hvis du vil have det optimale ud af skærmen, så bør du dog overveje om ikke en professionel kalibrering er værd at investere i. Den koster omkring 3.000 kr.
Af Rod1983
#138133
Fin test Rasmus. På baggrund af dine målinger er jeg faktisk positiv overraskket skærmen. Især ligger jeg mærke til responstid, 3D delen og ikke mindst lyshomogeniteten :)
Af macbane
#138136
Ok! Jeg var nemlig inde på en anden hjemmeside og læse en anmeldelse, tror den var tysk, af samme tv hvor de også havde postet svar fra en kalibrering.

Den fungere bedre hos mig, end den FP's anmelder har postet, ikke at jeg siger den er forkert. Men som Yakken siger så er Rød Grøn og Blå justeringerne individuelle og det er netop de 6 farver som gør billedet ligner lort når jeg stiller på det.. Alle de andre indstillinger fungere.. Er bare enormt ked af min Clouding..

Men ellers fedt tv!
Af ibanezx
#138137
Bigby skrev:Man kan spare en del ved i stedet at vælge 7'eren, som er nøjagtig samme skærm - blot med et lidt andet rammedesign.
Et Hollandsk site, har noteret en forskel irt. hardware. Der er tilsyneladende en smule mere hukommelse i D8000 modellen.
Se Her:

http://translate.google.com/translate?h ... a-platform

Der findes i øvrigt et skema som sammenligner alle 2011 modellerne (se punkt 2 - LED line up).
Af Steen Bay
#138139
Fredtoft skrev:
Steen Bay skrev:Der står i testen (og noget lignende i testen af VT30) at I målte en gamma "der stiger fra 1,7 i de mørke nuancer til 2,7 i de lyse nuancer, hvilket betyder at lyse farver er for lyse og at de mørke farver er for mørke". Men betyder en for lav gamma (under 2,2) ikke at farven er for lys, og en for høj gamma at farven gengives for mørk, så var det ikke istedet i de mørke nuancer at gamma blev målt til 2,7?
Helt korrekt.
Hvis gamma er 1,7 i den lave ende af intensitetsniveauet, så kommer skærmen for hurtigt ud af sort og er altså for LYS i de mørke områder.
Det vil gøre skyggedetaljer mere synlige i et fuldt oplyst rum, men samtidig udvaske kontrasten og give et kedeligt billede ved almindelige mørke omgivelser.
Tak for det, men blev så dog igen lidt forvirret da jeg via linket i din signatur ( http://www.av-blog.dk/ ) læste din egen (fortræffelige!) test af D8005. Du skriver om gamma i standardprofilen at den "samlet set er for høj (TotalGamma: 2,4506), men i det mindste er nogenlunde på niveau i de mørkeste områder, hvor det har den største betydning".

Det må betyde at det fortrinsvis er i de lyse toner/områder at gamma er for høj (som grafen også viser), og altså at det er de lyse toner som er for mørke.. men det er præcist det modsatte af hvad jeg havde forventet! Havde forventet at standardprofilen ville have en kunstigt 'boosted' kontrast, med for lav gamma i de lyse toner og for høj gamma i de mørke toner (altså med de lyse toner for lyse og de mørke toner for mørke). Det der med gamma ER altså lidt forvirrende! ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15