Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#65649
xcardman skrev:en 42 version vil gå ind og direkte konkurrere med deres egen edge LED i 40 tommer.
trist men sikkert derfor.
Ja det tror jeg egentlig også er forklaringen.

En generel tendens er i øvrigt, at plasma bliver skubbet mere og mere mod de store skærmstørrelser. Men fair nok. Så kan vi forhåbentlig snart få nogle 65-70 tommer skærme til gode priser 8)
Af Lorentzen
#65653
Tak for testen!

Det jo ikke fordi den gør det lettere at vælge sit næste tv, det er efterhånden ret irriterende at den ene anmeldelse efter den anden gør mit valg sværere og sværere ;)
Hvis du Rasmus skulle sætte dine personlige behov (design) til side og fortælle mig alt i alt billedemæssigt er V10 eller B850 så den bedste skærm?
Kan godt se at B850 opnår en væsentligt bedre farvegengivelse, men fejler altså ifht. V10 på shadow og gamma.
Hvilken skærm giver alt i alt det bedste billede?
Du skriver på et tidspunkt også at V10 ikke ligner pressebillederne når man har den stående fysisk, skal det forstås at V10 rent faktisk er en lettere grim skærm, som PZ85 f.eks. var det ifølge min holdning.

Og til sidst inden jeg lader dig få fred Rasmus ^^ alt i alt V10 vs B850 hvilken skærm er så den bedste, på funktionerne, billedet, lyd osv. (måske med et lille forbehold på design delen, for synes jeg kan fornemme du har forlesket dig en lille smule i B850 design (B )

Igen mange tak for anmeldelsen der endnu engang formåede at splitte mig!!! :s
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#65655
Lorentzen skrev:Tak for testen!

Det jo ikke fordi den gør det lettere at vælge sit næste tv, det er efterhånden ret irriterende at den ene anmeldelse efter den anden gør mit valg sværere og sværere ;)
Hvis du Rasmus skulle sætte dine personlige behov (design) til side og fortælle mig alt i alt billedemæssigt er V10 eller B850 så den bedste skærm?
Kan godt se at B850 opnår en væsentligt bedre farvegengivelse, men fejler altså ifht. V10 på shadow og gamma.
Hvilken skærm giver alt i alt det bedste billede?
Det kommer selvfølgelig lidt an på hvad man vægter. Jeg er af den holdning, at billedkvalitet er et objektivt mål, men på et eller andet niveau bliver det subjektivt. Det skyldes, at nogen vægter dyb sort over korrekte farver. Andre vægter håndtering af hurtige bevægelser over dyb sort osv. Det er ganske forståeligt, men det jeg mener, er også, at Samsung B850 og Panasonic V10 hver har sine fordele. V10 har en lille fordel i de mørke farver, men omvendt er B850 bedre til at gengive lyse scener og lyse farver osv.

Jeg vil ikke sige nogen er definitiv bedst, men jeg ville nok alligevel hælde lidt til B850. Husk blot at få den kalibrering lidt - f.eks. efter vores indstillinger fra testen.
Du skriver på et tidspunkt også at V10 ikke ligner pressebillederne når man har den stående fysisk, skal det forstås at V10 rent faktisk er en lettere grim skærm, som PZ85 f.eks. var det ifølge min holdning.
V10 er i min mening ikke lige så flot som på pressebillederne, nej. :) Jeg har aldrig været personlig fan af Panasonics design. I mit hoved er flot design en tynd skærm med Pioneers pianolak frontramme. Sony ZX1 var i min mening utrolig flot - eller det er den jo stadig, men den har vist ikke rigtig slået til på markedet.
Og til sidst inden jeg lader dig få fred Rasmus ^^ alt i alt V10 vs B850 hvilken skærm er så den bedste, på funktionerne, billedet, lyd osv. (måske med et lille forbehold på design delen, for synes jeg kan fornemme du har forlesket dig en lille smule i B850 design (B )

Igen mange tak for anmeldelsen der endnu engang formåede at splitte mig!!! :s


Funktionaliteten er langt bedre på Samsungs skærm. DLNA er en lidt sørgelig fornøjelse på V10, mens det fungerer bedre på B850. Viera Cast er okay, det samme er Samsungs Internet feature, men som jeg nævner i en af anmeldelserne, så føles de bare ikke rigtig integreret. Jeg spekulerer lidt i hvornår mon Google eller Microsoft sætter sig for at lave næste styresystem til Tv 8)
Samsung har flere indstillingsmuligheder for både billede og lyd. jeg ved ikke om man kan sige dette er en fordel, for de fleste af dem burde aldrig have fundet vej ind i et Tv.

Lyden er klart bedre i V10. Lyden i B850 kandiderer måske til den dårligste lyd jeg endnu har hørt i en fladskærm - eller hvert fald når vi snakker fladskærme over 32".
Af Lorentzen
#65659
Du skal have mange tak for svarene Rasmus!
De var egentlig lidt som jeg havde ventet, men er ærget over at hører at V10 ikke ligner pressebilledet for jeg synes faktisk at den full front af glas ser ret lækker ud og så udført i sort stort set hele skærmen. Men hvis de billeder bliver gjort til skamme når man ser skærmen fysisk er det jo utroligt ærgeligt.
For mig betyder design nemlig også en hel del!
Ærgeligt B850eren ikke eksisterer i en 42" udgave så havde jeg ikke været i tvivl, men skridtet op til de 50" og dermed også op af prisstigen bliver ikke en sjov fornemelse før tv'et står sikkert i hjemmet ^^
Af Loekke
#65668
Hej Rasmus.

Tak for en kanon test.
Det der afholder mig fra at vælge samsung 855 frem for V10 er det du skriver med retention, da børnene ser meget disney channel og andre børne kanaler med deres forbandede logo på skærmen, kan godt køre flere timer adgangen på samme kanal, er jeg bange for at få burn in på samsung.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#65669
Lorentzen skrev:Du skal have mange tak for svarene Rasmus!
De var egentlig lidt som jeg havde ventet, men er ærget over at hører at V10 ikke ligner pressebilledet for jeg synes faktisk at den full front af glas ser ret lækker ud og så udført i sort stort set hele skærmen.
Det ligner det, men der er helt klart pyntet lidt på lyssætningen og skyggerne. Glasset der går helt ud over kanterne fungerer egentlig rigtig godt, men man fornemmer tydeligt rammen igennem frontglasset.

Du kan se et par IRL billeder af Tv'et i anmeldelsen af Canal Digital boksen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1243326471
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#65670
Loekke skrev:Hej Rasmus.

Tak for en kanon test.
Det der afholder mig fra at vælge samsung 855 frem for V10 er det du skriver med retention, da børnene ser meget disney channel og andre børne kanaler med deres forbandede logo på skærmen, kan godt køre flere timer adgangen på samme kanal, er jeg bange for at få burn in på samsung.
Det er klart, at jeg ikke har lyst til at udsætte producenternes skærme for den ultimative test, for de skal jo også have dem tilbage igen - gerne i ordentlig stand. :)

Nu har jeg dog haft Samsung Q96 (2. generationer ældre, fra 2007) hængende i lang tid. Det er et af mine egne Tv og det er blevet udsat for lidt af hvert. F.eks. knap 24 timer med samme billede. Der kommer burn-in, men det er midlertidigt. Nogen gange forsvinder det efter ganske få minutter, andre gange går der op til en halv time.
Af Kejserkamla
#65680
Kanon test Rasmus som sædvanlig :)

Men jeg kan ikke finde ud af om 855 er bedre end V-10 til hvad jeg skal bruge en skærmen til.

Så hvad ville du vælge hvis du nu kun var til blue-ray og konsoler men helt klart mest blue-ray. Jeg er totalt ligeglad med alm TV (analog eller digital) men elsker tilgængælg en fed blue-ray film.

Desinget på skærmen har ikke nogen betydning for mig går 100 procent efter billedkvalitet.

Hader slør og uskarpe billeder ved hurtige bevægelser.

Shadow detail er også meget vigtigt for mig.

Skal lige sige jeg sidder 3.5 meter fra skærmen.

Så hvad ville du vælge hvis du var mig, 855 eller V-10 ?

Og nej jeg har ikke råd til KRP500 ;) er du solskin sådan en gad jeg godt at have (B
Af xcardman
#65681
100 procent efter billedkvalitet prøv og støve en pio 5090 op et sted.

eller er det nok er svært valg mellem de to, de har vel begge nogle fordele og ulemper. Havde nok selv valgt en 855. Var nemlig meget tæt på og købe en 855, inden jeg købte den du selv har nævnt.
har da set en 855 til lidt over 15000 kr.
Af Otto J
#65742
Rasmus Larsen skrev:
Men når det er sagt, så er Samsung jo barnemad at kalibrere i forhold til f.eks. Philips. Jeg har jo Cinema 21:9 modellen stående lige i øjeblikket 8)
Medmindre der er noget nyt i 21:9'eren, så er jeg egentlig ikke som sådan enig i at Philips er svære at kalibrere - der er færre justeringer at lege med, i forhold til Samsung'en, problemet er at Philips'erne generelt ikke kan justeres til at være lige så korrekte. Så når man har affundet sig med at acceptere så godt det nu engang kan blive, og ikke forsøge at opnå et resultat der er fysisk umuligt med dén skærm man sidder med, så er det faktisk rimeligt hurtigt overstået efter min mening...

Iøvrigt en fin anmeldelse, som jeg i store træk er enig i. Jeg kunne dog også godt tænke mig at høre lidt om dine erfaringer med driftsstøj?
Af Denner
#65743
Så røg Samsung PS58B855 i indkøbskurven, efter at have set den live hos en bekendt :)

Nu må vi se hvor meget min model larmer, den jeg så havde en svag summen men ikke noget der kunne høres fra et par meters afstand.

Hvis min model summer meget må den jo bare retur og ombyttes til en ny, eller Samsung må ud og omskifte hvad det nu er der summer, sikkert strømforsyningen ?

Jeg regner med at hive min igennem en hel HCFR kalibrering og sigter efter gamma 2.2 og 65 kelvin grader.

Tvet vil blive kørt ind 200timer før jeg går i gang med at kalibrere, skal nok poste div resultater.

Måler på det når det kommer ind af døren efter der er udført en DVE kalibrering af lys, kontrast osv.
Måler igen efter de første 200timer, for at se om noget har ændret sig og så går jeg ellers igang med at kalibrere og smider målinger op i takt med at det sker 8)

Hov forresten Otto, længe siden, håber alt er godt ?

Kan du evt lige poste dine final resultater med hensyn til gamma kurve osv, når du engang er færdig med at kalibrere den du har hjemme, kunne være sjovt at se hvor tæt på korrekt gamma osv du kommer ?

MVH
Dennis
Af xcardman
#65746
Lorentzen

forskellen er sikkert noget med dens tuner.
tror nemlig ikke cinemagic vil garantere at dens tuner vil virke 100 procent på en 850. men hvis de vil skrive under på det, er det jo fint.


men lidt sjovt med 850 for det hedder den i US og er uden 24p. den med hedder 860 og har en blå led lampe nederst. en 860 er lig med 855 i danmark.
Af Otto J
#65752
Denner skrev:
Hov forresten Otto, længe siden, håber alt er godt ?

Kan du evt lige poste dine final resultater med hensyn til gamma kurve osv, når du engang er færdig med at kalibrere den du har hjemme, kunne være sjovt at se hvor tæt på korrekt gamma osv du kommer ?
Det kan jeg godt. Jeg har en fornemmelse af at gamma-forløbet er et spørgsmål om hvilket kompromis man vælger, så det er nok lidt farligt at dømme for meget på, men du kan da godt få dataene.

Du skal være obs på at den sletter alle brugermenu-indstillinger når man hopper i service-menuen, og kalibreringen skal laves i bruger-menuen - så skriv indstillingerne ned, og lad være med at hoppe i service-menuen... Bemærk også at der er forskel på service-menu funktionerne på de amerikanske og de europæiske modeller, så du kan ikke bruge amerikansk info til ret meget.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 28