Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MR.BARCA
#65617
astma skrev:Nick_S Skrev:
Efter at have set både V10 og B855 i levende live en masse gange og have læst denne test er jeg virkelig splittet.
Før kunne jeg aldrig finde på at købe et Samsung TV, men er godt nok imponeret over dette. Både i fysisk fremtoning men så sandelig også af billedkvaliteten, og at Rasmus' test bekræfter dette er jo bare skønt
Mit Pioneer skal så sandelig ikke udskiftes, men stod jeg for køb tror jeg sgu næsten mit valg ville falde på B855.
Panasonic har med deres V10 kun et lidt over middelmådigt design, og fremragende billedkvalitet.
Samsung har [email protected] funktionaliteten, designet og billedkvaliteten på sin side.
Så det er jo næsten bare simpel matematik

Ihvertfald tak for en god test!
Tusind tak for svaret, især fedt at høre fra en Pioneer ejer :)
Helt sikkert også B855 jeg er mest forelsket i, og det ligger nok rigtig meget i at det nok er DET pæneste fjernsyn jeg til dato har set ! For ik at snakke om de anre rosende ord om billede osv som Rasmus også kommer med !

Tusind tak! :D

Skal det forstås på den måde at hvis Rasmus Larsen ikke havde en skærm og valget stod mellem en LX5090H og en B855 så valget han en B855 ?
Af astma
#65620
MR.BARCA Skrev:
Skal det forstås på den måde at hvis Rasmus Larsen ikke havde en skærm og valget stod mellem en LX5090H og en B855 så valget han en B855 ?
Nej ik på den måde, jeg refererede til det Nick S havde skrevet.
Hvis han ik havde sit Pioneer havde valget været en B855 frem for en Panasonic V10.

Og resten var reference til Rasmus´s test og svar, med hensyn til design og billede.
Af ChristianØ
#65621
Hej Rasmus,

Kanon test, tak for det, desværre bliver de 50" for stort til mig.. så jeg har lagt mig fast på Panasonic V10. Hvis Samsungen havde kunnet fås i 42", så havde jeg nok taget den.
Design og det at stik bagpå går nedad eller til siden taler absolut for Samsung.

Jeg har dog et lille spørgsmål:
- den kalibrering der altid bliver talt om, hvad går den ud på, og er det noget man selv kan gøre eller skal man have proffesionel hjælp til det?


Christian
Af red_martians
#65623
Jeg har læst rundt omkring store problemer med støj fra dette fjernsyn. De siges at både strømforsyningen og blæserne støjer på grænsen af det tilladelige.
En god kammerat fra... "en stor dansk hifikæde med ca. 20butikker" fortalte mig at de havde solgt tre af disse, og at alle tre inden for et døgn kom tilbage igen, pga. at blæserene meget pludseligt begyndte at gå op i meget høj hastighed og at strømforsyningen konstant stod og larmede i baggrunden.

Er det noget du har oplevet? Ellers ville jeg personligt holde mig langt væk fra dette. Min opfattelse af det, er at det er emget svært at høre i butikkerne hvor meget de støjer, pga. støj fra omgivelserne.
Af xcardman
#65624
lidt svært med blæser, for der sidder ikke nogen på en 855
Af Spicy
#65625
Rasmus, du skriver i anmeldelsen:

Jeg anbefaler – selv til ret spredt almindelig brug – separate højttalere i forbindelse, hvis man vil satse på Samsungs B850 serie.

Det skal vel forstås sådan, at højttalerne så skal køres via en selvstændig receiver/forstærker?
Af jonaskp
#65626
Har ventet spændt på denne test længe og blev da heller ikke skuffet. Det lyder som et rigtigt lækkert tv.

God test, der bekræfter det jeg havde håbet på: Nemlig at B850 er en rigtigt god skærm, som samtidigt er lysår foran ethvert af Panasonics nuværende TV på design.


Et par ting:
Synes det er ærgeligt at der ikke er flere billeder af selve skærmen. Du har copy-pastet de presse-shots som flere af os efterhånden kan genkalde os ned til mindste detalje, med lukkede øjne, istedet for selv at tage nogle billeder af skærmen. Jeg havde håbet på at kunne se nogle flere IRL billeder af skærmen (dit unboxing billede var en god teaser ;)). Nogle flere billeder af selve designet. Nogle fra siden, samt nogle af foden, som jeg ikke rigtigt har fundet nogle gode billeder af.

Med hensyn til Mediecenter-tilslutning: Du skriver at der kan opnås 1:1 Pixelmapping, hvis man bruger "Screen Fit". Jeg går ud fra at dette er en tilsvarende funktion som "Just Scan" som jeg har på mit Q96? Beholder skærmen denne indstilling? Et problem jeg har på min nuværende er nemlig at hvis jeg genstarter PC'en og har skærmen tændt mens PC'en er i BIOS, så mister den "Just Scan" indstillingen, og man skal manuel sætte den til igen.
Hvis du stadig har skærmen, er dette så noget du har mulighed for at kontrollere?

Du skriver med hensyn til Input Lag at tv'et har en "Game Mode" (som jeg også kender det fra mit Q96). Du skriver så at ulempen er at skærmen hopper tilbage i standard mode og den så skal indstilles igen. Det er vel kun for det enkelte input at man aktiverer "Game Mode" (fx HDMI 2) og det skulle derfor vel ikke have nogen indflydelse på de andre inputs?

Jeg har læst mig til at det igen med dette tv ikke er muligt direkte at vælge et specifikt input fra Remoten. Er dette korrekt? Hvis det er korrekt, ved du så om man kan deaktiere de indgange man ikke bruger? Igen, erfaringer fra mit Q96 viser at Component og HDMI-indgangene aktiverer/deaktiverer alt efter det udstyr der er tilsluttet, men at de analige EXT (1 og 2) indgange altid er aktive. Kan disse deaktiveres på B850? Jeg er interesseret i at deaktivere dem permanent (de behøver ikke at "vågne" hvis tilsluttet udstyr tænder), for benytter dem overhovedet ikke.




Til sidst tak for en god anmeldelse. Håber på snart at få lidt flere penge mellem hænderne så denne skærm kan erstatte den gamle :)
Af Marqzen
#65634
INGEN 42''.... Arg! :(
Af Steemann
#65636

Rasmus, du skriver i anmeldelsen:

Jeg anbefaler – selv til ret spredt almindelig brug – separate højttalere i forbindelse, hvis man vil satse på Samsungs B850 serie.

Det skal vel forstås sådan, at højttalerne så skal køres via en selvstændig receiver/forstærker?
Ik nødvendigvis, Samsung har blandt andet selv lavet et "soundbar system" som du styrer via tv-fjernbetjeningen. Har set på deres 2.1 model i elgiganten. og den spiller rimeligt godt til. Soundbaren vågner op når tv'et tændes og du styrer volumen som var det on-board højttalere.
Af xcardman
#65639
en 42 version vil gå ind og direkte konkurrere med deres egen edge LED i 40 tommer.
trist men sikkert derfor.
Af xcardman
#65640
I takt med skærmen bliver mere tynd bliver lyden jo dårligere. På min pioneer uden højtaler sidder der en forstærker og den har jeg tilsluttet nogle små højtaler. langt bedre lyd end min tidligere px80.
det burde flere producenter lave. Har jo også et stort anlæg, men det gider man jo ikke og tænde for at se tv avisen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#65644
ChristianØ skrev:Hej Rasmus,

Kanon test, tak for det, desværre bliver de 50" for stort til mig.. så jeg har lagt mig fast på Panasonic V10. Hvis Samsungen havde kunnet fås i 42", så havde jeg nok taget den.
Design og det at stik bagpå går nedad eller til siden taler absolut for Samsung.

Jeg har dog et lille spørgsmål:
- den kalibrering der altid bliver talt om, hvad går den ud på, og er det noget man selv kan gøre eller skal man have proffesionel hjælp til det?
Ja desværre er der jo ikke planlagt en 42 tommer version. Jeg tror faktisk, at hvis man udvider, så et nærmere en 63 tommer version vi får at se herhjemme.

Kalibrering kan som sådan godt udføres selv - det kræver bare man har noget udstyr og erfaring til det. Jeg gør det i forbindelse med mine test udelukkende i de menuer man har adgang til som bruger, og går således ikke ind i de bagvedliggende menuer og servicemenuer, som ellers giver flere indstillingsmuligheder. Jeg gør dette for at vurdere hvad den almindelige bruger kan opnå med skærmen.

Selve kalibreringen er mere eller mindre det som jeg beskriver i tabellen med indstillinger. Så hvis du tager udgangspunkt i denne og måske ændrer et par småting, så burde du have en ret solid kalibrering af apparatet.
Der er også professionelle der gør det. Priserne ligger lige omkring de 3000.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#65646
red_martians skrev:Jeg har læst rundt omkring store problemer med støj fra dette fjernsyn. De siges at både strømforsyningen og blæserne støjer på grænsen af det tilladelige.
En god kammerat fra... "en stor dansk hifikæde med ca. 20butikker" fortalte mig at de havde solgt tre af disse, og at alle tre inden for et døgn kom tilbage igen, pga. at blæserene meget pludseligt begyndte at gå op i meget høj hastighed og at strømforsyningen konstant stod og larmede i baggrunden.

Er det noget du har oplevet? Ellers ville jeg personligt holde mig langt væk fra dette. Min opfattelse af det, er at det er emget svært at høre i butikkerne hvor meget de støjer, pga. støj fra omgivelserne.
Ja der er også nogle brugere der klager over dette i udlandet. Jeg bemærkede godt lidt summen fra skærmen og den bliver også noget varm. Det var lidt generende i et meget stille rum, men når lyden kører, så hører jeg intet. Støjen steg dog ikke gradvist. Den var konstant (lav).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#65648
jonaskp skrev:Et par ting:
Synes det er ærgeligt at der ikke er flere billeder af selve skærmen. Du har copy-pastet de presse-shots som flere af os efterhånden kan genkalde os ned til mindste detalje, med lukkede øjne, istedet for selv at tage nogle billeder af skærmen. Jeg havde håbet på at kunne se nogle flere IRL billeder af skærmen (dit unboxing billede var en god teaser ;)). Nogle flere billeder af selve designet. Nogle fra siden, samt nogle af foden, som jeg ikke rigtigt har fundet nogle gode billeder af.
Jeg har desværre afleveret det tilbage, men min oplevelse er, at det ser meget elegant ud og faktisk meget tæt på de pressebilleder, som findes af det. Det er noget andet med Panasonic. Deres V10 serie er jo radikalt anderledes i virkeligheden, når man først har set pressebillederne.

Jeg skal tænke på det i fremtiden, men du må da også lige ud forbi en forhandler og lure. ;)
jonaskp skrev:Med hensyn til Mediecenter-tilslutning: Du skriver at der kan opnås 1:1 Pixelmapping, hvis man bruger "Screen Fit". Jeg går ud fra at dette er en tilsvarende funktion som "Just Scan" som jeg har på mit Q96? Beholder skærmen denne indstilling? Et problem jeg har på min nuværende er nemlig at hvis jeg genstarter PC'en og har skærmen tændt mens PC'en er i BIOS, så mister den "Just Scan" indstillingen, og man skal manuel sætte den til igen.
Hvis du stadig har skærmen, er dette så noget du har mulighed for at kontrollere?
Ja Just Scan og Screen Fit er det samme. Uhh, det er jeg faktisk ikke sikker på. Jeg genstartede computeren et par gange. Så vidt jeg husker, beholdte den indstillingen.
jonaskp skrev:Du skriver med hensyn til Input Lag at tv'et har en "Game Mode" (som jeg også kender det fra mit Q96). Du skriver så at ulempen er at skærmen hopper tilbage i standard mode og den så skal indstilles igen. Det er vel kun for det enkelte input at man aktiverer "Game Mode" (fx HDMI 2) og det skulle derfor vel ikke have nogen indflydelse på de andre inputs?
Ja, helt rigtigt. Det er kun for det input man sidder på. Og det er også kun første gang man skal lave kalibrering igen. Det er bare lidt generende, at man lige har indstillet en af de andre profiler for så at finde ud af, at game mode kun virker på Standard profilen. Men som sagt, det skal jo bare gøres en gang, og så spiller det. :)
jonaskp skrev:Jeg har læst mig til at det igen med dette tv ikke er muligt direkte at vælge et specifikt input fra Remoten. Er dette korrekt? Hvis det er korrekt, ved du så om man kan deaktiere de indgange man ikke bruger? Igen, erfaringer fra mit Q96 viser at Component og HDMI-indgangene aktiverer/deaktiverer alt efter det udstyr der er tilsluttet, men at de analige EXT (1 og 2) indgange altid er aktive. Kan disse deaktiveres på B850? Jeg er interesseret i at deaktivere dem permanent (de behøver ikke at "vågne" hvis tilsluttet udstyr tænder), for benytter dem overhovedet ikke.
Når du trykker på source-knappen så får du en liste frem over de forskellige input. Der er sket noget siden Q96/Q97, for nu registrerer B850 selv hvilke indgange du har tilsluttet udstyr til - og kun disse indgang er aktive i listen. Du behøver således ikke selv "slukke" dem - det gør Tv'et helt automatisk.
Det fungerer også på f.eks. den analoge scart indgang. Jeg har dog ikke forsøgt med component, men jeg forestiller mig det er det samme. Den var hvert fald ikke aktiv fra start af på mit eksemplar af B850.

Men hvis du går fra en Q96 til B850 så vil du alt andet lige opleve en del forbedringer. Ikke mindst for billedkvaliteten. Jeg havde jo selv en Q97 stående i forbindelse med testen, så jeg fik lavet lidt direkte heads-up. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 28