Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af N1N0
#43176
Hej.

Jeg har brug for lidt hjælp fra nogle folk der har lidt forstand på fladskærme.

Jeg er en 17-årig fattigrøv der gerne vil skifte sit gamle TV ud med en fladskærm.
Derfor har jeg set mig rundt på nogle forskellige økonomiske fladskærme.
Og ja - jeg er udemærket klar over ordsproget: "du får hvad du betaler for". Men derfor kan jeg da godt ønske det bedste af det billige.

Jeg har kigget rundt på forskellige TV, og et par af de interessante var et Samsung LE32A330 til 3699 i elgiganten, og et Sony KDL-32U3000 til 4000kr i Bilka.
Hvilket ville i sige der var bedst?

Jeg rendte også ind i et Sharp Aquos LC32X20S, som jeg fik fortalt var et rigtig godt tv, til 4000kr hos Geco.dk
Det der forbavsede mig var, at TV'et andre steder koster mindst det dobbelte. Tror i at det er en form for svindel?

Jeg vil værdisætte en hver form for hjælp meget. Tak på forhånd.

-Nino
Af Ponduus
#43181
Prøv evt. at undersøge prisen på et Panasonic PX80 i 37". Prisen har/er(?) været langt nede.

Det er et kanon godt tv til prisen, hvis ikke det bedste.
Af N1N0
#43183
Har lige set på det nu. Det ser godt ud, men jeg tror bare en 37" vil være for stor til mit værelse.
Ellers tak for hjælpen.
-Nino
Af Ponduus
#43184
Hvor tæt kommer du på tv'et?
Af N1N0
#43185
3-4 meter. Der er bare heller ikke plads til så stort et tv.
Ved du noget om Sharp Aquos LC32X20S?
Af Ponduus
#43188
I den sidde længde vil du blive meget glad for 37"+, men hvis der ikke er plads, så ;)

Nej, gør jeg ikke.
Af N1N0
#43189
desværre. men tak alligevel
Af N1N0
#43190
Har det TV du anbefalede full-HD?
Af Ponduus
#43206
Nej. Det er heller ikke nødvendigt når skærmen ikke er større :)
Af Drazil
#43212
Undskyld at jeg lige bryder ind i din tråd, men evt svar vil sikkert også være i din interesse. Leder selv efter et tv (min 32") i 4000kr klassen, og jeg har nemlig også kigget på det samsung tv fra elgiganten.

Nogen der kan give den model eller serie fra samsung et par ord med på vejen?

Og er det i det hele taget for optimistisk at lede efter et ordentligt tv i denne prisklasse?

Tager meget gerne imod forslag til andre tv (det allerede forslåede PX80 kan jeg kun finde til over 7000 kr.)

Edit: Har intet imod at købe over nettet.

På forhånd tak
/Draz
Af N1N0
#43215
Det er helt i orden. Har selv tænkt mig at købe det tv i morgen.
Af Proxiz
#43217
N1N0 skrev:Det er helt i orden. Har selv tænkt mig at købe det tv i morgen.
Hvis du skal i elgiganten så stå der når de åbner. Kender efter hånden en del som har gået forgæves i elgiganten.
Af N1N0
#43223
Jeg bliver nød til at tage risikoen.. skal i skole i morgen.
Af TYBO
#43224
Lige netop det danske fladskærms markedet så får du IKKE hvad du betaler for.
Der er masser af gamle skærme og uopdaterede priser.
f.eks. koster en Toshiba 46" i XF modellen over 15000 herhjemme mens den i england kan køber til ca. 7000kr.

Sharpen er en fed skærm men jeg mener at Geco ikke handler med private kunder.

Når vi er nede på 32" så er mange 1000kr ekstra for en skærm tit givet dårlig ud da forskellen på TVsne i denne lille størrelse er forbavsende lille.

Måske er der nogle fluekneppere som kan se forskel når de sammenligner TVsne ved siden af hinanden men når den står hjemme i din stue så er det en fantastisk skærm lige meget hvilken en du vælger...jeg ville nok gå efter samsungen hvis jeg var dig.