Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sec
#43076
Hej Flatplanels.dk

Jeg har nu ejet en XBOX360 temmeligt længe, og efter at have brugt den hos en kammerat er jeg blevet overbevist om, at jeg skal have mig et HD fjernsyn i stedet for min gamle 100hz sony cementblok. Primært for at få lidt mere glæde ud af 360'erens potentiale.

Mit problem er todelt. For det første er finanserne stramme, max ca. kr. 5-6000,-. For det andet er min viden om HD tv temmelig minimal. Jeg har læst en del her på siden, men jeg er stadig i tvivl. Især fordi jeg ikke aner, om en XBOX360 udnytter full-HD eller endda 1080p.

Jeg håber, at I brugere vil være behjælpelige med at anbefale et tv eller hvilke specs, jeg skal gå efter. Her er min situation, hvis det kan hjælpe:

Afstand til TV: 2, max 3 meter.
Brug: XBOX360 primært. Derudover mest normal kabel-tv og DVD'er.
Sol vil kun kunne skinne på skærmen fra en vinkel af 130+ grader, og persiennerne kan lukkes.

Alle tips værdsættes :-)

Venligst
Søren
Af Nick_S
#43077
Gør dig selv en kæmpe kæmpe tjeneste og spar de ekstra 1000 kroner op der kræves for at få et DRØN godt tv.

Panasonic TH 42 PX80 vil uden tvivl være det bedste til dit formål. Hvis du er "bange" for en så stor skærm kan 37" dog også erhverves til et par hundrede kroner mindre end 42"'eren.
Læs evt anmeldelsen af TV på forsiden :)

Btw, sidder du tre meter fra vil 42" ikke blive for meget, hvis du spørger mig. det er bare et spørgsmål om at vænne sig til det, og tro mig - det er nemmere at vænne sig til et stort tv end det er at vænne sig af med det ;)

/Nick