Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#42283
Hej

Jeg er på udkig efter et nyt TV til stuen i 40-42'' størrelsen, ved godt der er mange tråde om dette allerede, men jeg er stadig i tvivl...

Jeg har kigget på disse indtil videre:
Sony KDL-40W4000
SAMSUNG LE-40A656A1C
TOSHIBA 40XF355D

Det er ikke et krav at der er fra hifiklubben, det var bare der jeg har kunnet se en del forskellige modeller live indtil videre.

Det skal bruges til alm. DVB-T modtagelse og DVD afspilning. Senere skal der tilkobles et medie center og evt. satellit via. HDMI.
Det er ikke vigtigt med analog signalet, da dette ikke vil blive tilkoblet.
Prisen skal helst holdes omkring 10-11.000 kr. Gerne billigere hvis det giver samme kvalitet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#42289
Panasonic 42PZ80 er et bedre bud. Skal det være billigere, så er Panasonic PX80 ligeledes bedre end de modeller du nævner her.

Hvis det absolut SKAL være LCD (af årsager der vist kun kan tolkes som region) så er W4000 den bedste af de nævnte modeller.
Af JLA_DK
#42292
yakken skrev:Panasonic 42PZ80 er et bedre bud. Skal det være billigere, så er Panasonic PX80 ligeledes bedre end de modeller du nævner her.

Hvis det absolut SKAL være LCD (af årsager der vist kun kan tolkes som region) så er W4000 den bedste af de nævnte modeller.
Tak for inputtet. Har også hørt meget godt om PZ/PX80. Ikke mindst i dette forum. Har dog ikke set dem IRL endnu, burde nok få det gjort inden jeg bestemmer mig...

Jeg troede egentligt at plasma mest have fordele når det drejer sig om at vise analoge signaler? Er panas plasma tv også overlegne når det gælder visning af digitale signaler og HD/mediecenter input?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#42293
Nej, plasmaskærme er ikke kun bedst til analoge signaler. Der er mange fordele som LCD teknologien ikke kan matche. Der er naturligvis også ulemper såsom genskin ala det du kender fra CRT, men det har Samsungs dyreste LCD skærme eksempelvis også.
Af JLA_DK
#42364
Hej igen

Tak for svaret.

Jeg har endnu ikke fundet et sted hvor panas plasma er udstillet. Men har set et LG plasma tv PG6000 og det havde et virkeligt godt billede. Er det sammenligneligt med panas tv?

Derudover skal jeg lige have en enkelt ting afklaret; Når nu de luftbårne DVB signaler begynder at blive sendt som MPEG4 er det så kun Sonys tv (af dem jeg har nævnt ovenover) der vill kunne modtage disse? Har læst at det vil blive muligt at opgradere andre tv med et modul der decoder MPEG4 og sender det videre som MPEG2... Gælder det alle tv med MPEG2 DVB-T tuner?
Af dkawa
#42374
Panasonics px80/pz80 er væsentligt bedre end det LG.

2 ting.

Panasonics sortniveau er dybere. LG's er ikke engang blacker-than-black.

panasonic modtager pg afspiller 24p korrekt v 72hz (mener jeg det er ).

Lg afspiller ved 60hz.

Dvs. du VIL komme til at opleve juddering på LG's. Jeg har selv valgt det fra netop pga. de 2 ting.

Mht. DVB, vil jeg lade Yakken poste links og skære ud i pap :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#42377
DVB-T kan efter sigende opgraderes med et CA modul der kan omdanne MPEG4 til MPEG2, men så vidt vides, så har de ikke set dagens lys endnu. Der findes andre TV end Sony der har MPEG4 dekoder i deres DVB moduler, men ikke i dette prisleje. De største Pioneer modeller har eksempelvis MPEG4, men prisen er en helt helt anden.
Af KingGuru
#42456
hvor har du det tilbud henne..
jeg kan ikke lige se det i el-mutanten..
Af Joergner
#42459
Det er først fra mandag og jeg har lige modtaget avisen her igår
Af KingGuru
#42470
kan godt se det inde på deres side nu..
det er jo faktisk ikke et helt dumt tilbud..
Af mejersken
#42475
yakken skrev:DVB-T kan efter sigende opgraderes med et CA modul der kan omdanne MPEG4 til MPEG2, men så vidt vides, så har de ikke set dagens lys endnu. Der findes andre TV end Sony der har MPEG4 dekoder i deres DVB moduler, men ikke i dette prisleje. De største Pioneer modeller har eksempelvis MPEG4, men prisen er en helt helt anden.
Det her kort kan konvertere mpeg4 om til mpeg2

http://www.dvbshop.net/product_info.php ... --CAM.html
Af JLA_DK
#42478
Joergner skrev:Tag i El-Giganten i næste uge og se på Panasonics 42PZ85E, koster kun 9999,- (Aldrig set billigere) og efter min mening er det i top 3 over de bedste 42" fladskærme.


http://hifipriser.dk/Products/Listprice ... &Soegeord=
Det er lige præcis hvad jeg vil gøre, så godt tilbuddet i avisen. Hvis det lever op til de efterhånden temmelig høje forventninger jeg har fået af at læse om dette TV så tror jeg det kommer hjem og stå på tv møblet.

Tak for svarene allesammen, rart med hurtig feed back når man er i tvivl :)