Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dotdkay
#41734
Hej,
Jeg er på udkig efter et nyt tv, og jeg er faldet over Panasonic TH 50PZ70, som kan fås til omkring 12.500 kr, hvilket jeg absolut syntes virker som en fair pris, også har jeg hørt at Panasonic skulle lave nogle ret gode Plasma paneler, men spørgsmålet er om jeg overser et eller andet?

http://www.hifipriser.dk/Products/listp ... ?ID=394758

Jeg skal primært bruge skærmen til film, da det er grunden for mig til at vælge en skærm i så stor størrelse, pt kun DVD, og PC-tilslutning, men Blueray bliver det jo nok også til ude i fremtiden. Derudover skal den også bruges til bl.a. Xbox360, og normalt TV kiggeri selvfølgelig, men den vigtigste prioritet er mht film. Rummet hvor skærmen skal stå i har kun morgensol, så dvs det er et relativt mørkt rum, udfra hvad jeg kunne læse i diverse test er Plasma bedst til rum hvor der er lidt lys.

Mht til tv-signal, så får jeg det via Yousee, så regner ikke med der er problemer i fremtiden når det analoge net bliver slukket?

Ang prisen så ville jeg gerne holde mig i det leje, altså dvs i omegnen af 15.000
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41735
Overvej om du ikke kan leve med 46" i stedet, så du kan få PZ80 udgaven. Det er den nye serie med bedre billedegenskaber:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... &Soegeord=

Når man engang slukker for det analoge signal over kabel-TV (hvilket ikke sker lige med det første), så skal du ud og have en digital dekoder ved siden af. Det kunne være Yousee's egen HD boks.
Af dotdkay
#41737
Må indrømme jeg har forelsket mig lidt i tanken om 50", men en 46" er også ganske stor må man jo sige, men er der meget at hente på billed siden ved at vælge PZ80 udgaven i stedet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41742
Ja, umiddelbart kan jeg ikke anbefale dig at tage de 4" ekstra frem for at tage et teknisk overlegent TV. Sortgengivelsen er noget bedre på PZ80 og så er der understøttelse af 1080p24, hvilket er en fordel ved BluRay afspilning i fremtiden.