Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41630
Blot som info, så kan det generelt ikke anbefales at vægmontere et TV helt alene. Jeg vil også anbefale dig at få lagt TVet ned når du afmonterer foden.
Af Bavianen
#41632
yakken skrev:Blot som info, så kan det generelt ikke anbefales at vægmontere et TV helt alene. Jeg vil også anbefale dig at få lagt TVet ned når du afmonterer foden.

Må et plasma ligge ned O-O
Af TYBO
#41633
Jeg vil ikke anbefale dig at ligge et så stort plasma TV ned.

Men I skal være mindst 2 til at vægmontere skærmen stil den ene side af skærmen på et bord mens en anden løfter den anden side...sidste mand kan så fjerne foden.

De 5 nederste skruer må være til foden...de 4 store med pil skal skrues ud og der skal vægbeslaget sættes i.

Harald Nyborg har et beslag til 250kr som kan bruges.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41635
Du kan nu altså godt ligge det ned - det er under transport du skal passe ekstra på med om det ligger ned. Hvis du er alene om at afmontere foden, så vil jeg mene der er noget større risiko for at du smadrer noget hvis det står op end hvis du lægger det ned.
Af Supergris
#41636
Hej.
Har netop monteret 2 stk. af samme skærm i 50 ".
Køb ophæng i Harald Nyborg til 299. Varenr.: 8874. Det fungerer perfekt og alle skruer samt plugs medfølger.
Beslagene monteres på bagsiden af tvét med 4 stk medfølgende skruer og skiver samt plastik-afstandsstykker ( Disse er strengt taget ikke nødvendige, men står i brugsanvisningen, at de skal bruges ).
Sørg for at beslagene sidder på midten af tvét. De monteres i de 4 store huller der er markeret med pile ( Ikke 6 ). Skruerne skal fjernes først...
Sørg for at være 2 personer. Skru de 5 små skruer ud, der fastgør foden. Stå en på hver side af tvét. Én holder foden på foden, tvét løftes op og foden ryger af.
Tvét bliver herefter monteret på vægophænget og den medfølgende plade bliver isat i stedt for foden.
Ca. 1.10 mener jeg er en passende højde for midten af tvét. Det er ca. i øjenhøjde når en person sidder ned.
Mission udført.
Tillykke med købet. Det er et kanonlækkert og meget overset tv i forhold til Panasonic og andre...
Af Bavianen
#41637
Supergris skrev:Hej.
Har netop monteret 2 stk. af samme skærm i 50 ".
Køb ophæng i Harald Nyborg til 299. Varenr.: 8874. Det fungerer perfekt og alle skruer samt plugs medfølger.
Beslagene monteres på bagsiden af tvét med 4 stk medfølgende skruer og skiver samt plastik-afstandsstykker ( Disse er strengt taget ikke nødvendige, men står i brugsanvisningen, at de skal bruges ).
Sørg for at beslagene sidder på midten af tvét. De monteres i de 4 store huller der er markeret med pile ( Ikke 6 ). Skruerne skal fjernes først...
Sørg for at være 2 personer. Skru de 5 små skruer ud, der fastgør foden. Stå en på hver side af tvét. Én holder foden på foden, tvét løftes op og foden ryger af.
Tvét bliver herefter monteret på vægophænget og den medfølgende plade bliver isat i stedt for foden.
Ca. 1.10 mener jeg er en passende højde for midten af tvét. Det er ca. i øjenhøjde når en person sidder ned.
Mission udført.
Tillykke med købet. Det er et kanonlækkert og meget overset tv i forhold til Panasonic og andre...
Super tak, er blot ikke til haralds sølvfarvet, køber nok et sort på ebay. ;)

Og ja, det er et super lækkert tv, og rigtig god lyd.

Kan godt se panasonic er gud her 8) ....av duk og væk......
Af Supergris
#41638
Nu er det jo lige det, at beslaget ikke kan ses, når tvét er hængt op!!!!
Måske farven ikke betyder noget alligevel???
Af Bavianen
#41639
Supergris skrev:Nu er det jo lige det, at beslaget ikke kan ses, når tvét er hængt op!!!!
Måske farven ikke betyder noget alligevel???
joda....fra siden.....vi har en dør og der kan man så se hen af væggen.... :p