Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ribs
#41620
Hej gutter og gutinder, har et lille problem jeg håber der måske er nogen der kan hjælpe med...

Jeg har lige invisteret i en PX80 og købte en Yousee HD boks som jeg så vil kører det hele igennem, så lang så godt...

Men jeg oplever fra tid til anden (Mindst en gang om dagen - oftest flere) at signalt mellem boks og tv bliver "smidt" på en eller anden måde - Hele skærmen bliver rød!? ;;)

Nogle gange hjælper det et kort øjeblik at skifte kanal, men virker som oftest bedst hvis jeg slukker for boksen bagpå og starter den op igen. Har oplevet problemet både efter flere timers tv kiggeri og efter få minutter, nogle gange startede den op i rød skærm om morgenen som det første!?

Jeg har sat boksen op til at kører i 720p over HDMI og koblet den til HDMI1 indgangen på tv, har haft PS3 på HDMI2 og PC på HDMI3 (Har også prøvet uden PS3 og PC tilkoblet, men har ikke hjulpet). Har prøvet med 2 forskellige HDMI kabeler, hvilket heller ikke har gjort nogen forskel... :(

Det hører sig sikkert også til historien, at første dag jeg koblede boksen til virkede alt bare som det skulle, billede, lyd og det hele var i orden... Da jeg så startede dagen efter var billedet rød og lyden var væk... jeg prøvede så at genstarte boksen, hvilket gav mig billedet tilbage, men lyden var stadig væk... Jeg har så løst lyden ved at koble den over min forstærker, men ellers har det ikke lykkes mig endnu at få lyden tilbage...

Er der andre der har haft lign. problem og evt fundet en løsning??? Er det mig der har gjort noget galt, eller er det noget der er gået i stykker?? og i så fald, hvad?? boksen eller TV???

Håber der er nogen der kan hjælpe - er meget, meget trist!!! :(
Af Ponduus
#41623
I mine ørere, lyder det som om det er boksen. Da du ikke har problemet med andre HDMI-tilslutninger.