Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#41546
Hej guys!
jeg er netop flyttet hjemmefra og skal i den anledning købe både fjernsyn og dvd til stuen. jeg har så godt som besluttet mig for et samsung pga designet og at priserne virker overkommelige.
jeg har kigget rundt her på siden og læst købsguiderne, men jeg vil stadig gerne have noget hjælp herindefra. jeg har ikke et specifikt TV i kikkerten men jeg vil have et 32 eller 37 tommer, og helst fra samsung. jeg påtænker også at købe en dvdafspiller fra samsung, men den tid den sorg. havde tænkt mig et tv i prisklassen 6000-7000.
jeg ser kabeltv og dvd i øjeblikket, men regner med at købe en ps3 på et tidspunkt. jeg har et fint surround som også kommer op og køre sammen med tv og dvdopsætningen. min stue er indrettet således at man sidder 3-3,5 meter fra tv'et, hvilket skal stå på en skænk lidt over øjenhøjde
jeg kunne via købsguiden her på siden ikke finde ud af hvilken opløsning tv'et skulle have, så dette vil jeg også gerne have nogle forslag til. så vidt jeg kunne læse var full hd kun relevant hvis jeg sad under 2 m fra tv'et, men hvis der er andre faktorer der spiller ind hører jeg gerne på jeres råd. jeg ser primært fjernsyn, og omkring 2 dvd'er om ugen. hvis i skal bruge nogle flere informationer må i endelig skrive. ellers er jeg lutter øre for hvilke tv i vil anbefale, og evt hvad i selv har af erfaringer.
på forhånd tusinde tak, jeg er rimelig meget på bar bund, så enhver hjælp bliver taget imod med kyshånd !
venligst
Matias