Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lelit
#358852
hej,
Jeg bruger ofte Text TV, og nu skal jeg vælge mellem LG 55 B3 og Samsung 55 S90C.
Hvilken af ​​dem har en mere anvendelig fjernbetjening til tekst-tv?
Jeg ved at Samsung blev kritiseret for dårlig fjernbetjening.
Brugeravatar
Af BlueFox
#358856
Magic fjernbetjeningen til LG er ikke meget værd hvis du vil se text-tv, men suveræn til mange andre ting. Jeg havde en gammel LG fjernbetjening til et LCD tv og det gjorde det perfect. Desværre skulle tv'et videre, men så købte jeg en klon, kan købes herhjemme for ca 85 kr (plus porto), men jeg købte den for 24 kr. på TEMU incl porto (mindstekøb 70 kr ialt) og den udfører alle de basale funktioner perfect.
Men jeg synes det er et underligt kriterie for valg af TV. Køb dog det TV du synes er bedst, og så find en klon løsning til text-tv.

https://www.temu.com/dk/akb73715603-uni ... tqy04m0d2f
Af Supergris
#358877
Som BlueFox er inde på, så giver det ringe mening (for de fleste), at fravælge et TV pga. fjernbetjeningen.
Der er klasseforskel når det kommer til billedkvaliteten mellem de to TV, du har til hensigt at vælge imellem, hvor Samsungen er den klare vinder!
Af lelit
#359151
Fik fortalt at man kan bruge en gammel fjernbetjening til de nyere Samsung tv, så tekst tv bliver ok.
Har problemer med at vælge det rigtig Samsung 55" til max 9000kr. Er gammel og derfor blank, derfor søger jeg hjælp hos stedets geniere :)

Bruger fjernsynet kun til se sport, film og streaming, forventer bare, godt billede og god lyd.

Er S90C det bedste valg lige nu? Skal jeg bare vente på forventede udsalg?
Af LarsCJ
#359154
Blot til info: Samsungs egen originale IR-remote BN59-01301A kan anvendes på alle Samsung TV.

https://samsungparts.com/products/bn59-01301a

Den er ideel til brug med tekst-TV. Koster knap 300 kr. for originalen, der efter min erfaring er mere holdbar end mange af de billige erstatninger (som fx. den Henrik Yde linker til).

Kopierne virker lige så godt, men holder typisk ikke så længe. De kan også fås på fx AliExpress til 15-30 kr.