Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#23447
Hej
Jeg har gransket dettte forum (og TÆNK) og fundet det TV som jeg mener er passende til behovet og som har fået virkelig gode anmeldelser rundt omkring. Et Sony KDL-40W2000 til ca. 12.000 kr.
http://www.sony.dk/view/ShowProduct.act ... hnicalSpec

Mit spørgsmål er omkring hvilket HDMI kabel jeg skal have fat i for at se .avi filer / dvd fra min pc til dette LCD TV ?
Mit nuværende scenarie er en pc med grafikkortet XFX (nvidia) 7950 GT, med 2 DVI udgange og integreret HDTV encoder (1920x1080), QXGA (2048x1536), 2560x1600. TV Grænsefladen er HDTV ud, Analogt videoformat er S-Video. (HDCP Ready, HDTV ready).

KDL-40W2000 har ifølge SONY Pc-indgang - til at tilslutte en PC direkte til et TV uden brug af en videografikadapter.

Jeg har pt. et S-video/Scart kabel forbundet mellem PC/ældre Panasonic TV, som virker ret ok med både lyd og billede.

Kan nogen her fortælle mig hvilket HDMI kabel, eller måske noget helt andet, jeg skal have fat i til mit kommende SONY LCD TV ?

På forhånd tak.
Vh Peter Romer
Brugeravatar
Af azrael
#23453
Jeg vil anbefale dig at kigge på et Sony KDL-40D3000 i stedet for W2000 modellen. Det er nyere, kan mere, og kan mere bedre... *selvom* du går glip af fuld HD. Mht. kabel, så skulle et standard HDMI sammen med en DVI->HDMI adapter eller et DVI->HDMI kabel være godt nok, da jeg mener at kunne huske, at D3000 uden problemer kan modtage et PC signal via HDMI (det er *ikke* en selvfølge). Jeg vil også anbefale dig at køre med en opløsning på enten 1280x720 (ægte HDTV opløsning) eller 1360x768 (1:1 pixelmapping).
Af PeterR
#23454
Hej igen
Okay, det lyder kanon, vilse efter sådan et kabel også.
Nu har jeg ikke læst så meget om KDL-40D3000 og når man søger støder man så på KDL-40W3000 som der ikke er så mnage priser på.
Kigger lige nærmere på KDL-40D3000.