Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#23436
Hej

Så er tiden så småt kommet, hvor jeg skal ha investeret i en fladskærm. Jeg har surfet en del rundt på siden herinde, samt div butikker for at danne mig et overblik over udvalget.

Jeg har i min søgen fundet denne samsung model Ps42c96hd. Som er et lækkert 42'' plasma tv med god opløsning samt de fleste nye teknologier.
Jeg har set priser fra 9000,- på dette.

Mit behov for tv er normal tv-kiggeri på en fællesantenne og selvfølgelig nogle dvd film, i fremtiden kunne man godt forestille sig, at der blev sat en ps3 til eller en xbox360 når den kommer med hddvdafspiller:-). Mine krav er rimelig simple, det skal være hdready, skal have et godt billede til mit behov og have et pænt design.

Jeg synes umiddelbart prisen på dette tv er ret god, og jeg er ret imponeret over billederne på tv'et. Så spørgsmålet er om man kan få noget bedre til prisen eller at mit behov egentlig kræver en anden slags tv!?
Det skal måske lige tilføres at jeg sidder en 3-4m fra tv'et...

Håber der er nogle "kloge hoveder", som kan hjælpe.
Af bimmer07
#23499
Er der slet ikke nogle som ved noget??
Af Thomas-DK
#23502
Nu er jeg ikke ekspert, men det lyder som du har fat i det rigtige. Det har jo også meget med smagsag at gøre.

Jeg stod med valget i mellem:
- Sony KDL-46D3000/40D3000 (LCD)
- Panasonic TH-42PZ70E (LCD)

Det blev så Sony'en. Om Panasonic'en er bedre end dit valg kan jeg ikke sige. For mig betyder det meget at en fodbold kamp ikke bliver ødelagt af uskarpe panoreringer.

Edit: Så har jeg forresten lige set Panasonic modellen til 7999kr i Elgiganten.
Af bimmer07
#23507
tak for svaret!

Jeg læste din tråd, om da du skulle vælge tv...
Nu ser jeg også en del fodbold, og den skulle meget nødigt blive uskarp, når det går stærkt! (OB har jo nogle hurtige fløje:-)!)
Vil samsung tv'et kunne klare en fodbold kamp? Du lyder som om du har god forstand på tv. Hvor meget måtte du give for dit sony?
Af Thomas-DK
#23512
bimmer07 skrev:tak for svaret!

Jeg læste din tråd, om da du skulle vælge tv...
Nu ser jeg også en del fodbold, og den skulle meget nødigt blive uskarp, når det går stærkt! (OB har jo nogle hurtige fløje:-)!)
Vil samsung tv'et kunne klare en fodbold kamp? Du lyder som om du har god forstand på tv. Hvor meget måtte du give for dit sony?
Jeg har ikke købt det endnu, men prisen ligger på 11.200kr

Som jeg har forstået det, så har Plasma generelt ikke noget problem med trail, shadow eller hvad de nu kalder det uskarpe billede ved hurtig kameraføring.
Citat:
- Real Motionstudio
Real Motion Studio er en teknik, der giver mere naturlige og bløde billeder. Når klarhed og smidige bevægelser tager overhånd, tilhører udviskede skygger og silhuetter i billedet fortiden!

Så den har også noget teknik som skulle forbedre det.
Om det virker, skal du nok hører en som har dette TV.

Og jeg kan ikke være mere enig i at OB's udekampe er de vigtigste billeder TV'et skal vise :D
Hjemmekampene ses selvfølgelig fra Stiften ;)

Om det bliver LCD (Sony's) eller Plasma (Samsung'en eller Panasonic'en PX70) så tror jeg det er smagsag da det er gode fjernsyn alle 3. El-giganten har begge plasma'erne hængende (i Kolding). Så kan du se på udseende osv. Jeg stod med valget imellem 40"/46" men da jeg så 46" var det nemt at se at den blev for stor. Så tag ud og kig på dem. Prisen er jo også cirka den samme.