Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DonAndersen
#23341
Hej

Jeg har netop smækket min nye fladskærm op (Samsung LE-37M86BDX)

Nu er jeg bare interesseret i at vide hvordan jeg får mest ud af en fladskærm, rent billedmæssigt.

Jeg er på en antenne-forening så billedet er ikke så godt som det kunne være. Ville det hjælpe på nogen måde at købe en DVD-optager og tage signalet igennem, og derefter køre det videre til TV'et via HDMI? eller ville det hjælpe at købe et viasat abbonoment, eller hvad ville hjælpe?

Og nu er det jo ikke fordi jeg er skuffet over TV'et, vil bare gerne have så meget ud af det som overhovedet muligt :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#23355
Med mindre en optager har en bedre tuner end dit TV, så vinder du absolut intet ved at køre signalet den vej. Det er mere sandsynligt at det går den anden vej.

Et digitalt TV abonnement vil være dér du får mest forøgelse i kvalitet for pengene, men det er så en fast månedlig udgift der kommer oveni. Da TVet ikke har DVB-C så skal du dog have en ekstern dekoder som har sin egen fjernbetjening, hvilket måske vil være et irritationsmoment?
Af DonAndersen
#23363
hmm okay - vil jeg nok kunne leve med hvis forbedringen er væsentlig. Hvor skal man så kigge sig om efter en sådan dekoder?
Af tge
#23384
hvis det er tdc kabeltv du har , så har jeg en helt ny selector boks (digital tuner) fra tdc til salg...
Af DonAndersen
#23405
Har intet kabel. Det er ganske almindelig signal fra en antenneforening i en lille by :)

Har kigget lidt både på Visats guldpakke og canal digital - umiddelbart kan jeg kun læse mig frem til på canal digitals hjemmeside at de har HDTV løsninger, kan det passe?