Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Olfred
#23094
Sådan som jeg har forstået det er A3000P en lillebror til C3000P.

C3000P er blevet rost rundt omkring for kvalitet i forhold til pris. (køber meget snart det tv) C3000P koster dog pt. ca 6.000 de steder de har det på lager (elgigantens hjemmeside, TC) Dog fås det hos pixmania til ca 5.100, men tør ikke handle dér. (alt det førnævnte er vedr. 32")

Hvor stor forskel der er på A og C modellen må experterne fortælle dig om :((

Edit: I øvrigt virker elgifantens pris god sammenlignet med disse priser: http://www.pricerunner.dk/pl/2-959982/T ... ign-Priser
Af Femerling
#23099
Olfred skrev:Hvor stor forskel der er på A og C modellen må experterne fortælle dig om :((
Jeg var inde at sammenligne de 2 fjernsyn på en hjemmeside, og det eneste jeg fandt var at den dynamiske kontrast på A'eren var 1:1400 og på C'eren var 1:4000.

Så ville jeg så bare gerne vide hvad forskellen på de to dynamiske kontraster og hvorfor man skulle vælge det ene frem for det andet.
Af TYBO
#23108
Glem den dynamiske kontrast...den slår man alligevel fra.
Har selv sådan et TV.
#23183
Hvad er det bedste LCD tv til under 7000?

Og hvilket af disse tv er bedst: C3000P og WL66(Z eller ZS eller ...)? Og hvor meget dårliger er det A3000P de har i Elgiganten til 4444?

Jeg skal have en ny 32" fladskærm. Grundlæggende skal den være så billig som muligt, men kvaliteten må godt være hæderlig. Nogen siger Toshiba, men hvilken model? Jeg forestiller mig at man kan få noget okay for max 7.000?

Jeg går op i kontrast og sortniveau og der skal sluttes en HTPC til skærmen via HDMI, men jeg kommer nok også til at benytte tuneren og de andre indgange og teksttv osv.

DVB-T er ikke essentielt for mig. Det skal bare være en hæderlig billedkvalitet til lavest mulige pris. Lyd kører gennem surroundreceiveren, og film ses på projektoren. Den skal så at sige bare bruges til at se Simpsons og TV-Avisen på og så også være primær-display for HTPCen når det drejer sig om at optage på harddisken osv. Faktisk alt hvad der har med HTPCen at gøre, som ikke behøver at komme på projektoren.

/David
Af Krydolph
#23188
Olfred skrev:Dog fås det hos pixmania til ca 5.100, men tør ikke handle dér.
En anelse uden for topic - men alligevel!
Hvorfor tør du ikke handle der? Dårlige oplevelser? Dårlig rygte?

spørger af interesse da jeg måske selv ku ende med at finde noget der, men selvf. ikke vil hvis de har et generelt dårlig rygte jeg bare ik lige har hørt om :)
Af TYBO
#23192
Tjaaa når vi er nede i 32" kan det næsten være lige meget når det hele er så småt...Vil tro at Toshibaen er et godt køb til de penge.
Af Olfred
#23259
Krydolph skrev:
Olfred skrev:Dog fås det hos pixmania til ca 5.100, men tør ikke handle dér.
En anelse uden for topic - men alligevel!
Hvorfor tør du ikke handle der? Dårlige oplevelser? Dårlig rygte?

spørger af interesse da jeg måske selv ku ende med at finde noget der, men selvf. ikke vil hvis de har et generelt dårlig rygte jeg bare ik lige har hørt om :)
Søg rundt omkring på nettet - de har et meget dårligt omdømme mht. reklamationer...